Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-17, 23:12   #21
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.767
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Jeg har form nede i gangen og den ser ut til å brekke ørlite mot brunt. Men anderledes når ulike lys kommer på. Sober i trappetrinn er grå men når vi hadde den i gangen var den brun. Grå er en vanskelig farge. Mellomste har grå fondvegg så kan sende en snap i dagslys til deg. Grå skifer men den ser litt grønn ut.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 10:53   #22
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Jeg har en veldig lys gråfarge, Skumring, på alle vegger bortsett fra en fondvegg med Deco Blue. De fungerer veldig bra sammen. Men den er jo veldig lys, samtidig som den brekker veldig fint med hvitt som er på lister osv. Har i tillegg lys grått kjøkken (åpen løsning) og det passet fint til kjøkkenet også.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 11:37   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.297
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Jeg synes man kan ha så mørkt man vil, og elsker gråfarger som er rene, altså ikke noe annet enn svart og hvitt. De kan man manipulere som man vil med lys, farger på tekstiler etc.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 12:19   #24
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Jeg synes antikkgrå er en fin gråfarge. Den er ikke kald, ikke for mørk og ikke for lys. Siden dere har grå sofa tror jeg ikke kanskje ikke du vil bli fornøyd med noe som nærmer seg beige. Jeg ville gått for en farge du liker, det er fort gjort å male om noen år hvis du blir lei! Ta gjerne en mørk farge hvis rommet tåler det.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 12:24   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Nå har jeg hentet STORE fargeprøver av minty breeze, deco blue, st pauls blue og en liten en i balanse, og har de på en bildehylle her hjemme. Så får jeg iallfall sett de i litt ulikt dagslys i stedet for bare pc-skjerm eller i malebutikken.

Godt poeng med grå mot greige. Det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har igrunn tenkt at grå sofa passer til alt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:04   #26
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Ascott er en fin gråfarge.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:12   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Jeg vil igjen anbefale chat-tjenesten til Jotun, de er kjempeflinke til å gi råd!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:13   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Min nye yndlingsfarge er forresten "Byge". Den er blågrå. Jeg har lyst til å male med den overalt! (Men ikke lyst til å male. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 15:27   #29
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vil igjen anbefale chat-tjenesten til Jotun, de er kjempeflinke til å gi råd!

Enig! Viktig å ta hensyn til gulvfarge og listfarge/takfarge når man maler grått!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 22:23   #30
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min nye yndlingsfarge er forresten "Byge". Den er blågrå.

Ja, Byge er flott. Linblå er også veldig fin.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 23:27   #31
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Mannen mener nå at St Pauls Blue blir for mørk på kvelden. Mon tro om ikke vi likte Linblå begge to. Takk for tips!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 09:55   #32
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Vi har akkurat malt et soverom i linblå og det er en veldig fin farge. Veksler fint etter lyset om den ser lysblå eller grå ut.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 12:24   #33
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Oops, er det vanlig at de store fargeprøvene koster penger? Måtte nettopp betale 15 kr. Har evt stjålet hos en annen butikk her om dagen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 12:32   #34
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes man kan ha så mørkt man vil, og elsker gråfarger som er rene, altså ikke noe annet enn svart og hvitt. De kan man manipulere som man vil med lys, farger på tekstiler etc.

Enig.

Ville unngått grå med brunt i. Jeg ser alltid mer brunt enn grått i de fargene. Kan fort kræsje med den lysegrå sofaen.

Har forresten en sort vegg i stuen - så mørkt er heeelt greit synes jeg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 12:42   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Oops, er det vanlig at de store fargeprøvene koster penger? Måtte nettopp betale 15 kr. Har evt stjålet hos en annen butikk her om dagen.

De heftene med fargeeksempler, mener du? Det vanlige er at butikkene deler dem ut gratis, selv om det står pris på dem. Du har trolig ikke stjålet dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 13:04   #36
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Nei, enkle ark med farge på, og info om fargen. Nesten på størrelse med A3-ark.

Det hjalp ikke at jeg i samme butikk betalte 80 kr for bursdagslys, etter jeg sa ja til ungene uten å sjekke prisen.

Jaja. Fikk brødrister på halv pris da, i det minste.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 13:12   #37
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Lykke til med fargevalg. Det er vanskelig!

Vi har stort oppholdsrom, hele etasjen går på en måte i ett, og vi har kombinert fargene Minty Breeze, Balanse, Skumring og Klassisk Hvit (Klassisk hvit på alle lister/tak).
Vi får mye skryt av fargevalgene, men nå liker vi det dust og rolig i fargene.
Bare vær obs på at Balanse kan bli litt blå. Minty Breeze går i grått men Balanse er det mer blåskjær i. Men inntil Skumring er de nydelige begge to!

Vi har laget en tv-vegg (halvvegg) istedetfor gelender mot trappa og den veggen er malt i Balanse. Jeg elsker den!!! Skal male veggen helt ned mot gangen nå, så den følger helt ned til 1.etasje. 😍😍

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 13:27   #38
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Kjøp prøvebokser og stryk opp på vegg! Man får ikke godt nok inntrykk bare av ark, synes jeg. Det koster litt, men det er så kjipt å male et helt rom i en farge man ikke blir fornøyd med. :btdt: :harmaltomnå:

St. Paul's blue blir veldig mørk på kvelden, nesten svartgrå, men i vår stue er det helt riktig. Til og med mannen synes det blei mye bedre. Jeg prøver altså slett ikke å misjonere for akkurat den fargen, bare få fram at man må finne riktig farge til sitt rom - og i noen rom blir det bra med mørk farge.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 13:35   #39
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Ja, jeg lander på at vi må prøvemale.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-17, 14:51   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.367
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gråfarge til stua. Hvor mørkt er greit?

Maxbo tar betalt for de større prøvene nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no