Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Frakte barn på sykkel

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-17, 16:56   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Hvor mye koster en longtailsykkel?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-17, 17:01   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Ooooh, denne var stilig!

Den anbefales virkelig. Funket veldig, veldig bra. Og det er veldig greit at sykkelen kan tas av/på i løpet av turen, så man kan oppfordre til å sykle selv litt. Den kan brukes med støttehjul på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 16:31   #23
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.625
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Tusen takk for tips i denne tråden! Sånn trailgator-sak ser jo helt genial ut. Det er ingen grunn til å tro at det ikke går an å bruke den på (voksen-)elsykkel?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 16:54   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Vet min søster hadde en annen innretning for å koble barnesykkelen fast i voksensykkelen, den heter "Follow me". Jeg har ikke prøvd den selv, men min søster skrytte veldig av den og var svært fornøyd.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 17:31   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Tusen takk for tips i denne tråden! Sånn trailgator-sak ser jo helt genial ut. Det er ingen grunn til å tro at det ikke går an å bruke den på (voksen-)elsykkel?

Nei, ikke som jeg kan komme på. Det burde gå fint. Det eneste jeg kan komme på av mulige hiccups er at man ikke kan ha setet helt nede, siden Trailgatoren er festet på setepinnen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 21:52   #26
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.831
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Vi bruker sykkelvogn. Av og til sykler fireåringen med støttehjulssykkel ved siden av. Men vi har kort vei og bare en vei å krysse. Fordelen med vogn er at du kan lempe den svære sekken med vått tøy og ukas poser baki. Også kjekt når ungen er utslitt etter turdag. Men jeg er veldig for at de lærer seg å være i trafikken, men det kan de lære seg andre tider på døgnet og

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 22:16   #27
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Vi hadde påhengsykkel til minste da hun var på den alderen. Genialt å bruke på vei til og fra barnehagen. Kjøpt brukt og solgt like lett.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 23:38   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.360
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Lillesøster har hengt bakpå siden før hun kunne sykle selv. Bet ikke om hun egentlig når ned til pedalene, men hun trives godt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 11:44   #29
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvor mye koster en longtailsykkel?

Jeg kjøpte min (Kona Ute) brukt for 8000 kr. Ny pris er ca. 15 000 kr.

Annen variant er Surly Big Dummy, den koster ca. 20 000 kr ny. Skal du ha el-motor på sykkelen, så må du slå på ca. 13 000 kr i tillegg.

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 11:46   #30
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Ohoi, kan kjøre taxi et helt år for den prisen!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 11:58   #31
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ohoi, kan kjøre taxi et helt år for den prisen!

Jeg har hatt min sykkel i 5 år nå. Bruker ikke penger på drivstoff, bompenger eller parkering. Har heller ikke utgifter til buss/bane-billett. Jeg syns egentlig longtailen er en veldig billig måte å komme seg fram på (med to barn + barnehagesekker + handleposer).

Også syns jeg det er et poeng at vi forurenser mindre, får frisk luft og hverdagstrim. Og ikke minst, at vi kanskje fostrer opp barn som vil sykle istedenfor å kjøre bil (eller taxi) når de blir større. Jeg redder verden -litt

__________________
--------------
2012 & 2014
artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 12:06   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakte barn på sykkel

Ja da, jeg sykler selv, overalt, hele tiden - også med barna (og kjører taxi ca. 1 gang i året). Vi har kjørt helt i stykker en sykkelvogn. Steilet mest over den grønne sykkelen til 33 000. 8000 var jo mer overkommelig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no