Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når spiser dere kaker på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-17, 15:23   #21
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Fast etter middag. Vi er borte hos gode venner. Der er det 3-5 kaker alt etter som hvor mange gjester som er invitert.

Da småspiser vi kaker utover kvelden til vi er så mette at vi ikke orker reise oss.

Tipper kakene er på bordet ca 20.00

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:36   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

På skolen etter barnetoget. Det slipper vi i år - tenkte å lage en kake å servere til etter pizza på ettermiddag/kveld.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 16:52   #23
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Til frokost, etter 17. mai buffet og som rester på kvelden når vi ser på film. Vi spiser kake til frokost når vi har dager det skal feires på - bursdager, far/morsdager og evt andre dager vi finner noe å feire.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 17:08   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Det hender jeg kjøper et stykke skuffkake på skolen. Sånn utenom det blir det liten kake den dagen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 17:10   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det hender jeg kjøper et stykke skuffkake på skolen. Sånn utenom det blir det liten kake den dagen.

Det er der jeg er også. Men å bake bløtkake eller pavlova skjønner jeg ikke helt at jeg vil rekke (ja, altså å spise den).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 17:12   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er der jeg er også. Men å bake bløtkake eller pavlova skjønner jeg ikke helt at jeg vil rekke (ja, altså å spise den).

Nei baking og kakespising hjemme er ingen vits her. Vi har ikke noen form for feiring hjemme. Alt skjer ute blant folk. Når vi kommer hjem er det av med finklær og beina høyt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 17:40   #27
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nei baking og kakespising hjemme er ingen vits her. Vi har ikke noen form for feiring hjemme. Alt skjer ute blant folk. Når vi kommer hjem er det av med finklær og beina høyt.

Vi feirer at dagen er over. Da klarer vi kake. Vi er hjemme senest kl 1730 og har ikke gjester.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 19:13   #28
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Vi spiser ikke kake hjemme, det blir nok is og kaker på skolearrangementet.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 19:15   #29
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Jeg har tenkt å spise kake hele dagen, jeg!

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 19:20   #30
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Frokost ute, barnetog, is i byen, skoleaktiviteter, og så hjem til oss i 13.30-tiden sammen med venner for å spise lapskaus og latterlig altfor mye kaker. Vanligvis. I år er Storesøs russ, så da må vi drøye spisingen til 15-tiden, etter russetoget.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 21:05   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Nå ble det etterlyst "sånn kake vi hadde i fjor, med flagget i bær på" her. Barna er ikke bortskjemt med at jeg pønter kaker, akkurat, og ble hemningsløst imponert av min temmelig klønete og uelegante pavlova med bær formet som flagg på toppen, så jeg tror jeg lar meg sjarmere til å lage en i år også, som vi spiser når vi kommer hjem etter dagens dont, og har kastet pentøyet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 21:13   #32
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Jeg tåler ikke sukker... og jeg elsker kaker... i år skal jeg attpåtil være med å arrangere 17 mai på skolen, så jeg skal vasse i fristelser hele dagen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 21:14   #33
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Her er det kombinert barnetog og borgertog med oppstart klokka 09.00, det varer et par timer alt i alt og gir masse tid til å spise kake etterpå. Skolearrangementet er fra 12.00-14.00. Der serveres det kake. Etter det er vi hjemme, om ingen vil se russetog klokka 16.00. Vi griller i 15-/16-tida og spiser kake til dessert. Før ungene blei interessert i skolearrangementet, hendte det vi gikk på kafé etter toget i stedet, så et par runder med kake får vi da klemt inn uansett!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 21:27   #34
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

I år er vi i 17.mai-komite, så da blir det sannsynligvis kaker fra kakesalget på skolen. Men når vi ikke er det bruker vi å gå i toget, ta en is eller to mens ungene er med på lekene og så drar vi hjem. Da er vi hjemme til klokka 14 og har ofte invitert familie til grilling og kake.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 21:35   #35
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Vi spiser lunsj etter skoletoget og har dessert etter den. I realiteten blir det middag også, for det rekker vi ikke før neste tog.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 21:37   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Dersom skolen går tidlig i Oslotoget, kan man rekke en tur hjemom for litt mat og kake før skolearrangementet som oftest. Vi rakk det ifjor, men i år blir det ikke sånn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 08:44   #37
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Etter tog er det 17.mai-lunsj heime med kake til dessert. Eg heng ikkje i skulegårdar, det slutta eg med etter ungane blei store nok til å henge der sjølv

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 09:52   #38
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Skolearrangementet er så sent her synes jeg; 16 til 18. Jeg vet da søren hvordan det blir i år. Med to melkeallergikere suger egentlig sånne felles arrangementer.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 10:23   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Skolearrangementet er så sent her synes jeg; 16 til 18. Jeg vet da søren hvordan det blir i år. Med to melkeallergikere suger egentlig sånne felles arrangementer.

På skolen vår pleier de å ha et eget bord med allergikaker. Så det kan du jo foreslå til et annet år. Denne feiringen pleier jo å gjenta seg ganske regelmessig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 11:36   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når spiser dere kaker på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Skolearrangementet er så sent her synes jeg; 16 til 18. Jeg vet da søren hvordan det blir i år. Med to melkeallergikere suger egentlig sånne felles arrangementer.

Her er det 12-14, men skoletoget går 0930 og så har korpset stort arrangement der toget kommer inn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no