Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvor glad er du i 17. mai?
10 - jeg er superentusiastisk! 11 5,58%
9 15 7,61%
8 18 9,14%
7 16 8,12%
6 13 6,60%
5 - midt på treet eller både og 51 25,89%
4 18 9,14%
3 20 10,15%
2 16 8,12%
1 12 6,09%
Brokkoli i rødt, hvit og blått 7 3,55%
Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-17, 21:45   #161
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

8'er før barn, 5'er etter barn men kun med barnehagebarn, mistenker en toer nå som vi har første året med skolebarn og jeg i tillegg har masse ansvar på skolearrangementet pluss at bunaden er drittrang. Gleder meg til jobb på torsdag.

Jeg reviderer denne - jaggu meg ble dagen svært mye bedre enn forventet! Litt trekk for stress ved oppstart skolearrangement, så tilsammen en 7'er. Første 17.mai på flere år jeg har kost meg skikkelig! Og bunaden passet i grunnen ikke så verst, mye bedre enn fryktet.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 21:50   #162
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Dagen i dag ble en soleklar 10-er!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 21:52   #163
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

I dag var det helt klart en 10'er.
Dagen startet med frokost, og småløping rundt for å kle unger, meg selv, sette ut flagg osv. Men likevel mindre stress enn ellers. Barnetoget var kjempekos å gå i, mange kjente fjes langs ruta og flinke unger som gikk. Kjempekjekt på skolen etterpå med leker og pølser og deretter kaker her hjemme, før folketoget skulle bivånes.
Det begynte å regne en times tid før folketoget, sluttet rett før toget skulle gå og startet skikkelig en liten stund etter vi hadde sett det. Underveis var det noen minutter med lett yr der vi stod. Ble ikke grilling etterpå, men vi kjøpte pizza fra pizzasjappa og koste oss masse med det. Gutta har hatt en strålende dag!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 21:52   #164
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Mja, jeg vet ikke, jeg-6 kanskje? Vi har vært ferdige med barnetog noen år, og det er veldig deilig å slippe stress om morgenen. Alt som innebærer inviklet påkledning ut døra før fuglene fiser = stress og tenners gnissel for meg. Nå feirer vi som regel med god lunsj med famile eller venner, ofte hos oss, av og til hos andre, og går i det lokale toget som starter på ettermiddagen hvis vi gidder. Avslappende nok, selv om det er himla deilig å sparke av seg bunaden som alltid er en størrelse for liten og slenge beina på bordet. Jeg tror jeg lander på at dagen før bunaden faller er 5 og så tar den seg opp til en 7 når alt ståket er over.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 22:20   #165
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Fasiten ble en god nier. Litt trekk for at noen måtte krangle før vi kom oss ut av dørene i formiddag, men ellers har alt gått på skinner. Snittene var ferdigsmurte før 8.30, koselig frokost med god tid, vi rakk en tur på grava og møtte til barnetoget i god tid. Litt yr, på tross av at Yr meldte sol, men ikke så mye at det plaget oss. Koselig sosialisering med naboer og venner på skolen gjorde at tida løp fra oss, så vi rakk ikke bytur med borgertoget, men det gjør ingenting. Ingen solgte gassballonger i år, og det kunne potensielt ført til dårlig stemning, men sukkerspinn kompenserte heldigvis. Deilig solevær med bok og trampoline-hopping på platten etter middag, lykkelig fjortis som har vært på tivoli med venner, og utslitt sjuåring som sloknet mens jeg leste i kveld.

Vi har igjen alt for mye is i fryseren, da. Kanskje jeg må ta ansvar når ungene ikke gjør det?

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 23:06   #166
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg gir 17.mai en 7-er. Vi koser oss, selv om vi har dugnad på skolen og jeg går i korps halve dagen. Vi får til å kose oss oppi alt sammen, stresser ikke så mye, annet enn akkurat i dag da vi hadde parkert på feil side av byen og det tok lenger tid å kjøre gjennom enn et vanlig kl16-rush. Vi har hyggelige tradisjoner, fine klær og ikke noe særlig tidspress på noe som helst, og da gjør det meg ingenting at det er mye å gjøre.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 23:47   #167
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Fasiten viste ein klar 10-ar. Fantastisk vær, vi har vekselvis vore i selskap og hatt besøk sjølv utover dagen, og har berre kosa oss. Ein liten gåtur avslutta ein flott dag (og fordelte all maten litt meir utover).

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 23:49   #168
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ser at folk i samme fylke som meg skriver at det ble opphold. Det ble det definitivt ikke hos oss - det silte ned under barnetoget. Selvfølgelig. Dagen har vært akkurat som antatt.

Det må ha vært fryktelig lokalt? Det var null regn under toget her. Da vi stod i skolegården kl 9 var det ingenting. Rundt halv tolv kom det bittelitt, men ellers opphold under hele toget og arrangementet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 23:54   #169
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det må ha vært fryktelig lokalt? Det var null regn under toget her. Da vi stod i skolegården kl 9 var det ingenting. Rundt halv tolv kom det bittelitt, men ellers opphold under hele toget og arrangementet.

Det var yr rundt 10, og så økte det på og kulminerte i ca. en halvtime med jevnt sil rundt 11, kanskje. Ikke store mengder, men jevnt og nok til at man ble fuktig og kald.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 00:01   #170
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det var yr rundt 10, og så økte det på og kulminerte i ca. en halvtime med jevnt sil rundt 11, kanskje. Ikke store mengder, men jevnt og nok til at man ble fuktig og kald.

Så rart, men noe lignende skjedde oss i forrige uke. På tirsdag da vi hentet i barnehagen regnet det. Vi skulle rett på et utendørsarrangement og de ansatte humret litt og ønsket oss lykke til, men da vi kom til det store hotellet 5 min unna var det helt tørt og hadde tydeligvis ikke regnet der i det hele tatt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 00:33   #171
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Det ble en veldig fin dag, så nier fra meg. Minus for stress med å få på bunaden min. Trang var den også, så i juni leverer jeg den til Husfliden og ser hva som kan justeres. Ønsker meg ny vest.

To veldig fornøyde barn og da blir jeg også glad.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 01:24   #172
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Dagen her ble kjempebra. Klarte morgenen uten alt for mye stress. Leverte unger og hørte på diverse taler i skolegården, før vi ruslet inn til sentrum og tok en kaffe mens vi ventet på at barnetoget skulle sette i gang. Etter at toget var ferdig og vi hadde plukket opp ungene ble det pølser, is og kake på arrangement i regi av banken, før borgertoget. Yngstejenta gikk i borgertoget for første gang i år, med sirkusgruppa til Kulturskolen, og det var stor stas. Eldste gikk for første gang på noen år ikke i borgertoget med turninga, og var veldig fornøyd med det. Hun gadd ikke engang å se på, hun gikk heller til skolegården og møtte venner. Vi andre gikk etter dit, til kiosvakta mi startet.

Arrangementet i skolegården i dag, som klassa til eldste hadde ansvar for i år, gikk også veldig bra. Det kom masse folk innom, kjøpte masse kaker og lodd, ivrige unger deltok i supre leker og konkurranser, og det kom et solid bidrag til klassekassa. Det gode været bidro nok også til oppslutninga. Det var veldig hyggelig å være der og stå i kiosken og prate med alle. Den foreldregruppa på 6.trinn altså! Arrangementet nådde nye høyder på slutten, da det var masse tombolagevinster igjen, og en av foreldrene dro i gang auksjon. Den ti år gamle lillesøstra til en i klassa hoppa opp på et bord og tok jobben som auksjonarius på strak arm. Hun var helt fantastisk, sjarmerte alle, og gevinstene fløy unna og pengene strømmet inn. Vi, for vår del, endte opp med to kinobilletter og en fruktkurv.

Etter skolearrangementet gikk vi hjem og spiste middag. Okse indrefilet sous vide (som hadde godgjort seg hele dagen), ovnsstekte potetbåter med urter fra hagen, soppstuing og brokkoli. Middagen ble veldig vellykket, og det samme ble desserten.

Tror nesten ikke dagen kunne blitt bedre. Alt gikk på skinner og ungene var glade hele dagen. Nå blir det godt å legge seg, fortsatt med verkende føtter, ekko av hornmusikk i ørene og 17.mai i hele kroppen. Jeg elsker fortsatt 17.mai.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-05-17 kl 09:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 08:06   #173
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Totalt morgenkaos med tre sett bunader som ingen fant mansjettknapper til, sammen med småsurt vær, trakk totalen ned til en 6-er. Resten av dagen var perfekt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 09:18   #174
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

3. Synest 17. mai er den rareste dagen som finnes. Jeg likte ikke dagen så godt da jeg var barn heller.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 10:07   #175
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Her er det 8. Jeg synes det er kjempefint med en nasjonaldag som ikke består av militærparader, som jeg hadde nok av i oppveksten. De første 5 årene mine i Norge, hadde jeg ikke sans for dagen, men det var fordi jeg ikke hadde venner, og noen å feire sammen med. Så snart jeg fikk gode venner, endret det seg totalt, og det har siden da vært en vennedag for meg.

I år var dagen litt for lang. Storebror hadde klart å forstue foten dagen før, og hoppet rundt på krykker. Han klarte seg fint, men det stjeler alltid en del energi når jeg må tenkte ekstra på ham. Men alt gikk bra, vi fikk sett toget, jeg stilte opp og solgte lodd på skolen og fikk brent de fleste av hjernecellene mine, og så var det hjem å slappe av i en halvtime før grillfest hos oss.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 21:37   #176
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Dagen i går var helt grei, ungene gikk i tog, jeg gjorde ikke det. Ellers så var det kake og sånn i idrettshallen før vi var hjemom en tur. På ettermiddagen var vi sammen med venner og spiste middag og kake. Jeg syns fortsatt det jeg stemte, nemlig sånn midt på treet stemmer.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-17, 08:46   #177
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg stemte 5, men syns det varierer fra år til år. I fjor hadde jeg sikkert gitt det 2, mens i år 5.

I Stavanger var det (som vanlig) flagg fra flere nasjoner.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no