Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fortell meg om rullesko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-17, 22:37   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.214
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Samme her. Ja, de kan falle og slå bakhodet, men jeg anser ikke risikoen for hodeskader med rullesko som større enn når 2-3 unger er på trampolinene sammen eller når de dingler opp-ned etter beina fra klatrestativ og trær.

Nemlig, og det får også mine lov til (i kveld var de fem på trampolina ). Men de får ikke særlig stor fart med disse skoa, det er ikke som med rulleskøyter eller sykkel (der de selvsagt bruker hjelm). Det går ikke fortere enn at vi går i normalt tempo ved siden av henne, til, fra og rundt i sentrum, på handletur på lørdagene etc, som er stort sett der de brukes. Hun suser jo ikke akkurat av sted midt i trafikken. Og det har aldri vært aktuelt å ha dem med på skolen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-05-17 kl 22:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 22:50   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.977
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nemlig, og det får også mine lov til. Men de får ikke særlig stor fart med disse skoa, det er ikke som med rulleskøyter eller sykkel (der de selvsagt bruker hjelm). Det går ikke fortere enn at vi går ved siden av henne, til, fra og rundt i sentrum, på handletur på lørdagene etc, som er stort sett der de brukes. Hun suser jo ikke akkurat av sted midt i trafikken. Og det har aldri vært aktuelt å ha dem med på skolen.

Det var jo noe mer lovende. Mine bruker ikke hjelm på sparkesykkel heller *vill og gal*. Men jeg får vurdere det. Det virker uansett ikke som om det er aktuelt på skolen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 22:52   #23
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.831
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Min åtteåring fikk kjøpe seg nå nylig for oppsparte penger, mot å bruke beskyttelsesutstyr på kne, håndledd og albue. Og hjelm mens hun øver. Får ikke bruke de på skolen. Satser på at hun går lei i løpet av sommeren.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 23:02   #24
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Her ble rullesko forbudt på skolen fordi det var så mye skader. I tillegg sier min fysioterapeut-venninne at de får kortere muskler i leggene av dem (så vidt jeg husker). Her har det vært et særdeles tydelig "NEI" fra min side.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 23:07   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.214
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Her ble rullesko forbudt på skolen fordi det var så mye skader. I tillegg sier min fysioterapeut-venninne at de får kortere muskler i leggene av dem (så vidt jeg husker). Her har det vært et særdeles tydelig "NEI" fra min side.

Vel, det kommer vel an på hvor ofte de brukes. Det er vel ikke akkurat slik at de løper rundt i disse i stedet for vanlige sko. Tror i allefall ikke jenta mi har fått nevneverdig kortere muskler på grunn av de byturene med rullesko, mellom all sykling, løping, judotreninger, trampolinehopping, klatring etc. Og det tror jeg gjelder de fleste barn.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-05-17 kl 23:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no