Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-17, 18:51   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Min gutt brukte festdrakt siste gang da han var 6 eller 7 år. Han nektet og jeg synes det var unødvendig å tvinge på noe som tydeligvis var ukomfortabelt for han sosialt sett. Det var jo broderier på buksa!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 18:52   #22
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Mine gutter (02 og 04) hadde til søstras konfirmasjon i 2014, etter det ble det vanskelig å finne noe som passet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 19:12   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Oi, dette var en fremmed tanke! Kan aldri tenke meg at min snart-9-åring vil protestere på bunaden, men det må jeg kanskje ete i meg. Liv mener at i alle fall et par av gutta i hennes klasse brukte det i fjor, da de var 10.

Det eneste han har nektet av pentøy så langt, er strikkevest med V-hals. Den mente han var for damer, så jeg måtte pent bytte den inn igjen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 20:25   #24
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Jeg har en pode som elsker å pynte seg. Og som omtrent bare går i chinos og skjorte på skolen. Han hadde vel festdrakt siste året da han fylte ni.
Da kjøpte vi dress det året, og han elsket den dressen. Gledet seg til hver gang han skulle bruke den.

Nå går det i uniform på han 17.mai. Men ellers hadde det vært dress ja. Kjøpte ny nå på Cubus. Var eneste jeg har funnet som har stramming i livet. Vi prøvde en fantastisk flott en på junior barneklær. Jakka passet utmerket. Buksa var alt for stor i livet. Og det var visst slim Fit modellen.
Ikke like fin i snittet og i stoffet den fra Cubus. Men han MÅ ha dress til korpset også. På konserter og konkurranser spiller de i dress. Også trenger han den julaften også.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 20:29   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har en pode som elsker å pynte seg. Og som omtrent bare går i chinos og skjorte på skolen. Han hadde vel festdrakt siste året da han fylte ni.
Da kjøpte vi dress det året, og han elsket den dressen. Gledet seg til hver gang han skulle bruke den.

Nå går det i uniform på han 17.mai. Men ellers hadde det vært dress ja. Kjøpte ny nå på Cubus. Var eneste jeg har funnet som har stramming i livet. Vi prøvde en fantastisk flott en på junior barneklær. Jakka passet utmerket. Buksa var alt for stor i livet. Og det var visst slim Fit modellen.
Ikke like fin i snittet og i stoffet den fra Cubus. Men han MÅ ha dress til korpset også. På konserter og konkurranser spiller de i dress. Også trenger han den julaften også.

Vi kjøpte dress til eldstemann på Obs, den har stramming i livet. Det har også dressene på Zara. De er veldig fine.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 21:14   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Eldste min blånektet når han var 4,5 og rev i stykker hele greia. Etter det ble det dress. Minsten arver.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 21:43   #27
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Da vår eldste ble konfirmert for 3 år siden var minstemann, da 9 år, skikkelig fornærma fordi jeg ikke hadde kjøpt ny festdrakt til han!
Storesøster ble konfirmert i slutten av april, så jeg rakk heldigvis å kjøpe ny til 17-mai.

Året etter spilte han i korps, så han har vel ikke brukt festdrakt etter den 17.-mai'en.
Nå synes han det er greit med chinos og skjorte+slips til pent.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 21:55   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Svart bukse og hvit skjorte får du på Kappahl. Sleng på en vest, og voila!
Pent nok i massevis, samtidig som delene er brukbar til mye mer enn bare dresskodefestligheter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 22:22   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Min på 8,5 elsker sin festdrakt og ser ikke for seg at han skal slutte med det (mulig påvirket av at faren har bunad) men jeg ser jo likevel for meg at han slutter. Ikke minst fordi jeg slutter å kjøpe nye så lenge nasjonaldagen skal tilbringes i korpsuniform, det er ikke så mange konfirmasjoner fremover....

Han passer i den i år, og trolig også et år eller to til, men vi får nå se, jmf det med korpset. Han er aspriant i år og det er ikke avgjort om de skal gå i det super-fest-pregede antrekket bukse og rød college-korps-genser eller "fritt antrekk". Fra neste år av er det uniform så lenge han spiller i korpset.

Men altså, hvor store gutter som går i festdrakt og bunad, det gjør de helt opp i voksen alder. Nemlig. (Men jeg ser egentlig for meg en mulig pause sånn mellom 10 og "voksen" hos mange...og enda flere begynner sikkert ikke igjen...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 22:39   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Dette er en av kampene jeg ikke har tatt. Siste bilde jeg har med Mini i festdrakt er han kanskje 5 år? Han har fått være med å velge klær selv, eneste kravet er at det skal ikke være hverdagsklær. Siste årene har han hatt dressbukser m/skjorte og jakke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 22:57   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Svart bukse og hvit skjorte får du på Kappahl. Sleng på en vest, og voila!
Pent nok i massevis, samtidig som delene er brukbar til mye mer enn bare dresskodefestligheter.

Enig, det kan vel brukes i bursdager også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 08:16   #32
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.237
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Etter skolealder så har jeg ikke tatt den kampen.

Sort eller blå bukse og en skjorte har det gått i her og de klærne blir også brukt i bursdager.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 08:42   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Jeg tenker 'grensa' går når han ikke vil. Jeg ville forsøkt å kompromisse med penbukse/skjorte. Min har elsket å gå med vest, men hatet jakke for eksempel.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 08:42   #34
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.214
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Min fjerdeklassegutt vil helst ha bunaden sin på 17.mai, men jeg er usikker på om den fortsatt kan brukes (minner meg på at jeg må hente ned bunadene fra loftet i dag og ta en prøverunde). Jeg nevnte en dag at den kanskje ikke passer, og at han kanskje må ha dress eller andre finklær på 17.mai og i konfirmasjon i vår, og da sa han nei. "Æ e liksom mer en bunadgutt". I andreklasse var det bare han og en gutt til som hadde bunad. I fjor, da de gikk i tredje, var det bare min gutt, for den andre gutten var ikke her på 17.mai. Men likevel insisterer han på å ha bunad. Jeg vet at den andre gutten skal ha, for mor hans har spurt om å låne Sigurd sin vest for å se etter den, for hun har tenkt til å sy ny til gutten sin (som er litt mindre enn gutten min). Så her går det mer på å strekke bunaden så langt det lar seg gjøre. Han har en ekte Gudbrandsdalsbunad som mamma har sydd. Men mest av alt ønsker han seg nok en Sunnmørsbunad, slik som pappaen har. Men det blir vel ikke særlig aktuelt i den alderen han er nå.

I klassen til storesøstera, de som går i sjetteklasse nå, var det i alle fall en gutt som hadde festdrakt i fjor.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-04-17 kl 09:44.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 08:51   #35
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.961
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Min 08-er nekter. Han elsker å gå i dress (), da, så det blir det som blir pentøyet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 08:54   #36
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Jeg har jo ikke gutt engang, så hva gjør jeg her!?
Jeg tenker at de begynner å få sterkere egne meninger, særlig når det kommer til klær i den alderen. Når det ikke er noe viktigere er jeg veldig lite tilhenger av tvang og trumfe gjennom noe. Men mer møte dem på midten et sted.
Om dere bare skal vanlige 17. mai ting, altså ikke på en veldig fin restaurant eller noe, så synes jeg vanlig "bursdagsfin" holder på denne dagen om de ikke vil ha bunad.

Men i konfirmasjonen kan han godt ha den, det er en litt annen setting mener jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 09:32   #37
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Da min gikk i fjerde, hadde han på bunad. Det hadde også minst et par andre i klassen. I år passer den ikke, så da blir det dress. Jeg aner ikke om han hadde villet hatt eller ikke. Men jeg merker han begynner å tenke mer over hva han vil ha på seg. Og på håret.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 09:59   #38
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Min har med glede gått med bunad frem til nå, han er 11. Men festdrakt hadde jeg ikke bedt ham gå i.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 10:34   #39
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.378
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Min har med glede gått med bunad frem til nå, han er 11. Men festdrakt hadde jeg ikke bedt ham gå i.

Vet barna forskjellen på festdrakt og bunad, da?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 10:36   #40
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vet barna forskjellen på festdrakt og bunad, da?

Jeg vet ikke hva andre barn gjør, men mine ser forskjell. De har jo også alltid fått mange komplimenter for bunadene sine, så det har vært med på at de har likt å bruke de.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no