Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

17. mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-17, 15:08   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.826
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

17. mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Hva skal deres gutter på omtrent samme alder ha på seg? Bunaden er for liten, og han vil visst absolutt ikke ha ny. Vi sparer til sommerferien og jeg vil helst ikke bruke mye penger på nye klær nå. Nye sko og lett vårjakke må han ha uansett.
Jeg vil altså helst unngå dress, synes det blir litt stivt, hva gjør jeg da? Foretrekker mørk blå fremfor sort/grått. Chinos og skjorte, genser/vest, dressjakke og pensko er vel helt innafor, men må han være såpass pyntet? Eller holder det med nye sneakers i stedet for pensko? Hvit smal bukse i stedet for chinos, blir det helt feil? Må uansett ha ny vårjakke, mørk blå vattert jakke i stedet for blazer, er det fint nok? Hva ville dere gjort?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 15:13   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Synes hvit bukse, nye sneakers og blå jakke høres helt innafor ut for en gutt på 8 år.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 15:18   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Minsten er straks 7 år. Hvis ikke han skulle brukt festdrakten så hadde alternativet vært grå finbukse, vest og skjorte. Jeg er nok ikke typen til å kle barna i sneakers på 17. mai, men jeg synes det du beskriver er innafor.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 15:32   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.778
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Han skal gå i mørk grå eller svart penbukse og hvit skjorte med blå striper. Uten jakke, blazer eller vinterjakke, alt etter været (kan være alt fra et par pluss, surt og kaldt til 20 pluss og sommervær). Jeg synes absolutt sneakers er greit. Våre har ikke pensko i det hele tatt fordi det aldri er behov for det ellers og til 17. mai er det viktigere at skoene er gode å gå i.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 15:36   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.361
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Han skal ha på seg buksen og skjorten (og slipset) som ble kjøpt til jul. Mulig vi prøver å overtale til pen strikket vest om været er surt. Pen jakke hopper vi over, som regel må de ha på seg noe vind- og regntett uansett.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 15:36   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.415
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Min 7-to-be skal ha bunad. Hadde han ikke villet det, hadde det blitt minimum dressbukse, skjorte og vest. Men han får ha på seg svarte joggesko, å gå i 17. mai-tog med pensko er ikke et alternativ.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 16:03   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.476
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Dress tror jeg. Regner med dressen fra jul passer.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 16:13   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Min på 8 får velge rød eller sorte chinos. Skjorte, kanskje sløyfe, grå genser over og jakke over. Dette er ting han har fra før av, ser nytt ut. Så blir det enten joggesko som knapt er brukt eller finsko siden han fikk det til begravelsen til pappa i høst.

Det er slik de andre guttene i klassen gikk i 1. Og 2. Klasse også. Det var kun en med dress og en med bunad.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 16:20   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Min brukte Chinos, skjorte og vest på den alderen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 16:29   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.009
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Mine 7-åringer skal ha på seg festdrakt. Hadde de ikke hatt det, ville det blitt mørk blå finbukse, hvit og rød skjorte og mørk blå jakke. (Alt klær de allerede har.) De fikk finsko i fjor, men jeg er usikker på om jeg vil gi dem nye bedre sko å gå i, siden de skal gå i tog for første gang.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 16:55   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.779
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Jeg stnes hvit bukse og en pen blå jakke høres fint ut. Min vil ha dress og må muligens ha ny. De har fin og rimelig på Sara. Omtrent samme pris som de andre kjedebutikkene, men i ull (som ikke klør).

Pensko er ikke aktuelt. De går flere kilometer i toget.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 21:32   #12
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.424
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Min 6,5 åring liker å pynte seg så han skal ha svart dressbukse, skjorte og slips. Litt varmt så tar vi bare en tshorte under, litt kaldt så blir det vanlig jakke utenpå. Han har heldigvis en jakke som ser ok ut. Skjorte og slips bestilles på nettet siden han liker farger, plain hvitt eller lyseblått på penklær er liksom ikke ham. Han overrasket meg dog noe i valget sitt i år og går for lilla/plommefarga skjorte og tilhørende slips som var hvitt/rosa/lilla.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 23:16   #13
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Hvite bukser, pen jakke og nye sko er absolutt innafor.

Min niåring går i pene bukser og skjorte. Jeg kjøpte en 17 mai tversover i fjor.
Ellers får han velge om han vil ha dressjakke eller blazer. Det kommer vel litt an på været. Han har en ganske tøff blå blazer som han bruker til alt samt noen svarte dressjakker.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 23:25   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Min får nye sko, bukse (chinos), skjorte og en tynn pen jakke.

I fargeskalaen beige, rød og blå. Har ikke kjøpt noe enda. Men synes det ee pent nok til en sånn liten kar.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 16:47   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Min får nye sko, bukse (chinos), skjorte og en tynn pen jakke.

I fargeskalaen beige, rød og blå. Har ikke kjøpt noe enda. Men synes det ee pent nok til en sånn liten kar.


Helt enig!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-17, 23:19   #16
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: 17.mai-klær til gutt på 8 år, ikke bunad?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Min får nye sko, bukse (chinos), skjorte og en tynn pen jakke.

I fargeskalaen beige, rød og blå. Har ikke kjøpt noe enda. Men synes det ee pent nok til en sånn liten kar.

Dette bruker guttene mine også.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no