Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-16, 12:01   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Jepp, det tar jo noe vederstyggelig med plass, å ha hengende vinter, vår og sommertøy fremme samtidig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 12:07   #22
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.852
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Jeg rydder vekk hvert år andre påskedag. Og tar det frem igjen hvert år omtrent en uke senere når det begynner å snø igjen. Værvarselet framover viser at jeg kanskje slipper å hente fram vinterskoene igjen, så i dag må også vi ut og handle goretex-sko. Og sykkel. Og hjelm.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 12:08   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vi har byttet ut vinterjakker/dresser. Fleece/ull og skallklær. Sko er ikke byttet ut - fordi jeg er treg.

Samme her! Eldste har ikke GoreTex-joggiser som passer, så da må vi ut å handle. Mellomste fikk halvhøye i høst som passer enda, så det er jo perfekt på denne tiden. Minste har noen superlette halvhøye vintersko fra Superfit som han kan ha på beina når han er ute, han går jo ikke enda, så de får han ha til han begynner å bevege seg på to bein.

Jeg kledde på dem ulltøy uansett i dag. Det er sur vind i Trondheim og det er jo fremdeles Mars. Er stort sett alltid ferdig med ulltøy innen mai, men det hender seg jo at det er iskaldt og nødvendig da også. @Av mellomplagg har jeg sendt med sommerdun til eldste, sommerdun og tynnere ullplagg til mellomste og tynnere ulldresser til minste. Bomullsluer/pannebånd med vindstopp og tynnere ull/silkeluer og tynne ullvotter/hansker.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 12:13   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.199
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Vi hadde alltid med votter, lue og ullstrømpebukse på sommerferier i nord-Trøndelag da jeg var liten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 12:15   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

I jula var det faktisk varmere på Sunnmøre enn da vi var der i sommer...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 14:29   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Jeg ser det litt an. Her kan det være 15 grader ene dagen, og så 0 grader neste dag. Overgangen blir alltid litt flytende, og vi bommer antagelig litt noen dager i begge ender av vinteren. Men er det så farlig da? Selv litt feilkledd vil jeg tippe de aller fleste barna her har gode klær likevel, og om de ble litt kalde eller litt varme en dag, så er det virkelig ingen krise.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 14:48   #27
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.701
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Tipper det blir en gang i mai, ikke vits med vårsko eller lette vårklær i april.
Regnmåned her.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 15:16   #28
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi hadde alltid med votter, lue og ullstrømpebukse på sommerferier i nord-Trøndelag da jeg var liten.

Ja, det pakkes aldri helt bort.

Ull ligger i skapet hele året, samme med tynneste av luer og votter.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 15:25   #29
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi hadde alltid med votter, lue og ullstrømpebukse på sommerferier i nord-Trøndelag da jeg var liten.

Det pakkes ned alt fra bikini til ull, lue og hansker/votter når vi drar på sommerferie nordpå.

Jeg pakket bort en god del uka før påske. Mest mitt og noe av det varmeste til gutta. Vintersko er ikke pakket bort da både jeg og minsten er kalde på beina.
Pakker nok bort enda litt mer nå, men ikke riktig alt. Ikke at jeg pakker det langt bort, ligger i boden ute.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 15:39   #30
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.701
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Man har jo noe som heter sommerlue og sommervotter.
Iallefall her jeg bor.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 16:18   #31
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Jeg tror at selv her i Nord-Norge så kan noe vinterforet yttertøy pakkes unna nå. Minsta trenger neppe 3 vinterdresser framme, det holder med én, og vårdress med ull i tillegg. Blir det krise tar det meg fem minutter å finne fram vinterdressene igjen. Vinterskoene får bli en stund til, i tillegg til Cherrox, det er ganske mye snø her enda.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 23:42   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.779
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Bikini og ulltøy planlegges med når vi skal nordover i sommer. Blir det som for to år siden dropper vi ulla, da satt vi i singlet til midnatt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 10:12   #33
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

De (dyre) vinterskoene har faktisk omtrent ikke vært i bruk i vinter. Kun hvis cherrox har vært våte. Her vi bor på østlandsområdet har det ikke vært spesielt kaldt eller mye snø. Ulltøy har heller ikke blitt brukt, kun tynt superundertøy innimellom.

Vinterbuksene ble lagt vekk i påsken, vinterjakkene henger fremdeles fremme, da det kan være ganske surt noen dager. Så nå bruker de allværstøy, bukse og jakke. Lue og hansker. Datteren byttet ut de hullete cherroxene i dag med gummistøvler og goretex. Spent på å høre om det har vært varmt nok.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 11:12   #34
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.246
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Gummisøvler og vinterjakke med høy vannsøyle idag (østlandet). Vinterjakken ble lagt vekk i påsken men måtte hentes frem igjen. Var nok litt vel optimistisk!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 12:22   #35
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.389
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Her har det plutselig smeltet og blitt veldig mye av vår, og jeg har ikke klær eller sko som passer til sesong for min eldste. Yngste bytter til goretexsko fra i høst og har tatt av ullstilongsen de dagene det bare er vanlig skole og ikke uteaktivitet. Vi er i mellomsesong med behov for både vanlige joggesko og kraftigere tursko med goretex. Kommer til å vaske unna vinterdresser/vinterbukser nå, mens vinterjakkene og alt annet blir hengende minst en måned til. Det er fare for sludd og kulde ennå ca en måned vil jeg anslå.

Gjett om jeg merker at jeg har en straks-tenåring. Armer og bein stikker ut av alt av klær. Nå trenger hun nye joggesko til utetrening, nye sko av det kulere slaget, fin vårjakke, praktisk turjakke type softshell, regnbukse, regnjakke. Eneste jeg tror hun har som passer fra i høst er gummistøvler og muligens goretexsko som hun bare vil bruke på skogtur. Og så har vi akkurat kjøpt ny sykkel, for den gamle hadde hun vokst i fra så til de grader.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 14:12   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Typisk, Kaprifol! Min eldste er lik.

Her var det kun 2 plussgrader i dag tidlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 14:31   #37
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Bikini og ulltøy planlegges med når vi skal nordover i sommer. Blir det som for to år siden dropper vi ulla, da satt vi i singlet til midnatt.

Ønsker meg også den sommeren igjen. Men uten krykker da i så fall.

Må ha goretex sko til minsten. Eldste kan bruke mine for vi har samme størrelse. Håper han ikke vokser i beina før til vinteren igjen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 00:37   #38
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Minstemann har fått vårdressen i barnehagen nå, og cherrox istedet for vinterskoene.
Eldstemann vil enda ha vinterdressen, og det er helt greit, for jeg vet at han glemmer å kle på seg mellomtøy når han bruker skallklær. Han foretrekker også cherrox for tida.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 00:53   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.815
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Her er vinter- og vårklær/sko i en salig forening i gangen vår. I dag snødde det faktisk, men den ble jo ikke liggende da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 11:12   #40
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.476
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Bikini og ulltøy planlegges med når vi skal nordover i sommer. Blir det som for to år siden dropper vi ulla, da satt vi i singlet til midnatt.

Ungene mine har aldri brukt ulltøy på sommeren, verken når vi bodde i Tromsø eller her vi bor nå.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no