Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-13, 12:27   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Candy goes to Hiphopwood. WTF?

[Jeg er jo en skranglerockjente. Gi meg en halvsur vokal, en overmikket gitar og en fuzzy bass, så er jeg hæppisnæppi og lykkelig. Men fordi jeg blir anklaget for en smule sjangerallergi, tenkte jeg å lære meg opp litt. Og hvor bedre å gå enn FP?]

Det er minst to sjangre jeg rett og slett ikke klarer å skille god fra dårlig. Det er pop, og hiphop. Eller rap. Hvis det er noen forskjell. Er det? Anyway, jeg tror jeg har gitt opp popen - it's all alike to me. Men på raphiphop er det fremdeles en sjanse.

Som alltid tenker jeg at kunnskap er det beste våpenet til å få en ny sjanger under huden. Så er det noen som kan gi meg et kræsjkurs i what to know om rap og/eller hiphop? Jeg vet at det er noe som heter eastcoast og westcoast, men jeg klarer ikke å fange forskjellen.

Jeg har jo aldri hørt noe særlig på denne musikken, med unntak av å høre meg opp før Øya. Navnene på de store gamle gutta har jeg selvsagt hørt, men hvem er god og hvem var bare stor?

De eneste i sjangeren jeg faktisk liker ordentlig er Eminem, og nå også Karpe Diem. Det som er felles med dem, antar jeg, er ordentlig melodilinjer og historiefortellingstekster. Og sikkert at det ikke er skikkelig hiphop, hva vet jeg.

Så, er det noen som kan gi litt skikkelig opplæring til en stakkars skranglejente?

(Needless to say, det er to mål med denne opplæringen. Det første er å kanskje få noen nye gode musikkopplevelser. Det andre er å kunne snakke med snobbevenner med litt mer tyngde uten å snuble og kremte litt når man ikke er heeelt sikker på om man brukte flow riktig. )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 12:35   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Jay-Z er obligatorisk . Ellers er jeg glad i sørstatsrap. Den er seigere og har et sound som skiller seg en del fra westcoast/eastcoast.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 05-10-13 kl 13:29.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 12:38   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Skiller seg hvordan da?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:20   #4
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Oooh, denne tråden må illustreres med eksempler. Jeg kjenner at dette blir spennende altså.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:20   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

:følger med:

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:38   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Jeg er usikker på forskjellen på hip-hop og rap. Eminem og Karpe Diem (som jeg også stort sett liker) er vel rap, men kanskje hip-hop er det samme?
:trenger visst også et kurs:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:44   #7
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er usikker på forskjellen på hip-hop og rap. Eminem og Karpe Diem (som jeg også stort sett liker) er vel rap, men kanskje hip-hop er det samme?
:trenger visst også et kurs:

Hip hop er hele kulturen, som består av rap musikk, breakdance, graffiti og annet. Rap blir da musikken (vokalt). Men en kaller også rap for hip hop musikk.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 14:49   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Hip hop: populærmusikalsk stil og urban subkultur bestående av de fire elementene rapping, DJ-ing, breaking og graffiti. Et beslektet element er beatboxing. Kulturen har sitt opphav i New York, og da spesielt bydelen Bronx, på 1970-tallet. Fra store norske.
Lite å bidra med, men dette er spennende.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 15:03   #9
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Du bør høre på 2pac, han er en av mine favoritter, og en stor raper.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 15:28   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Pop?
Denne tror jeg er pop:
Lemaitre - "Cut To Black"


(Kilde: youtube.com)

Jeg tror kanskje vi bikker over i Elektronika.

Fin er den jaffal

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 15:30   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Ok, litt klokere. Men hva gjør rap bra? Er det beat, flow, tekster, melodilinjer :knirk:?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 15:31   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Rap, agenten, rap!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 17:50   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ok, litt klokere. Men hva gjør rap bra? Er det beat, flow, tekster, melodilinjer :knirk:?

Summen av det du nevner.

Det er så utrolig mange kule hip-hopere der ute at jeg greier ikke samle meg til å finne favoritter, du må nesten finne ut om du liker den røffe-tøffe typen eller den litt mykere grenen med innslag av pop (slik mye av dagens hip-hop er).

Var det noen som så 20-årsjubileet til P3s National Rap show i går kveld?
Det var dritkult, skikkelig NRS-stemning.
Jeg har hørt prorgammet siden det starter og det er fortsatt like bra.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 19:38   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Åh, hvor skal jeg begynne?

Hiphop er kulturen, rap er den musikalske ingrediensen. Hva som gjør en låt kul er alle de tingene du nevner, på samme måte som i rock. Noen ganger teksten, noen ganger flow (syngestil), noen ganger beatsa (rytmen), noen ganger melodi og noen ganger alt.

Forskjellen på east, west og south er ikke så stor lenger, men for å forenkle kan man si at eastcast var ofte mer politisk og hardere, mer beatsorientert. Westcoast handlet mest om å røyke og drikke, og var mer melodiorientert. Men det finnes jo unntak. Eastcoastbaserte Cypress Hill handlet mye om marihuana og westcoastbaserte NWA var veldig sinte og politiske. Gangstarappere (som NWA) har oftere vært westcoast enn eastcoast.

South er ofte mer quirky, og representerer nok en ganske "enkel" inngang i hiphop. De er ofte sterkt influert av funk og sørstatenes musikkhistorie. Outkast er et godt utgangspunkt.

For en historisk hiphopleksjon anbefaler jeg å høre på Eric B & Rakim, Public Enemy, A Tribe called Quest for østkysten, NWA, Ice T og tidlig Snoop for vestkysten og Outkast for sør. Jeg har aldri likt Tupac.
Også kan du krydre med Arrested Devolpment for litt afrosentric og 2 Live Crew for litt Miami.

Jeg kommer tilbake med Europa.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 06-10-13 kl 00:03.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 19:47   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Dette er interessant.

Hva med sånn rap som har en syngende del? Eller kanskje det er det vanligste? Jeg tenker blanding mellom pop og rap? Det første eksempelet jeg kommer på er Battle scars av *aner ikke*.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 19:50   #16
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Petter er en tung representant for skandinavisk rap.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 20:28   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hva med sånn rap som har en syngende del? Eller kanskje det er det vanligste? Jeg tenker blanding mellom pop og rap? Det første eksempelet jeg kommer på er Battle scars av *aner ikke*.

Det begynte med westcoast-hiphoppen, eller ble hvertfall gjort populært med dem. Tenk Warren G, for eksempel. Det har jo blitt veldig vanlig, spesielt i mer popbasert hiphop.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Petter er en tung representant for skandinavisk rap.

Jupp, han er en god representant. Blant tidligere hiphopartister finner du Latin Kings og Neneh Cherry og Leila K.

Stockholm og Malmø har hatt de største hiphopmiljøene. De i Stockholm har ofte vært sintere, og mer gangsta (typ Ken Ring), mens Malmøfolket mer reggae og hiphop. Det er faktisk et stort reggaemiljø i Skåne. Fra Malmø har du Timbuktu, Promoe og Loop Troop. Begge venstrevridde og ganske politiske.

Selv har jeg en softspot for fransk hiphop, spesielt Le Peuple de l'Herbe. De har blitt mer elektroniske med åra, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 20:47   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Jeg forenkler endel her altså, hardbarka hiphoppere ville nok ment at dette var veldig tabloid.

KRS-One er en av mine klassikerfavoritter:


(Kilde: youtube.com)


(Kilde: youtube.com)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 21:24   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Jeg elsker nerding.

Hvor kommer Kanye West og Kendrik Lamar inn? De er jo temmelig poppy, er de ikke?

Det jeg liker best av Karpe er Vestkantsvartinga - den er jo ganske røff med litt vrengt lyd og rocka. Så klart. Hvilken retning har de knabbet av?

Petter og Timbuktu liker jeg jo allerede.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 21:27   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candy goes to Hiphopwood. WTF?

Følger med på rap på Stjernekamp nå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no