Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hull i klær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-11, 12:14   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.799
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hull i klær

Hva gjør dere med hullete klær? Lapper dere eller går det i søpla?

Jeg kjenner at jeg er litt oppgitt for tiden. Mamma kjøpe 3 nye bukser til storebror i vinter. (I februar tror jeg det var, ergo rundt 2-3 mnd siden) Og alle som en har hull på knærne.

Det er jo svindyrt å holde den guttungen med bukser for tiden.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:16   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i klær

Hull på knærne lappes. På h&m og stoff og stil (og forsåvidt andre steder) får man kjøpt merkelapper som ikke bare gjør buksa tett igjen, men kulere enn før. Når de er tynnslitte på flere nivåer og sånne møllspiste småhull, er sannsynligheten større for at de får status som utslitt og går i søpla.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:19   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i klær

W har i flere år slitt ut buksene sine nærmest før han har fått de på seg.
En periode hadde alle dongeribuksene hans minst to lapper. Noen hadde både tre og fire lapper. Nå er det roet seg litt, men det er fordi de ikke er så mye i ballbingen lenger.
Underlaget i ballbingene "spiser" klær!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:26   #4
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Hull i klær

Jeg er også en frustrert mamma, med en gutt som lager hull i alle buksene sine. Og så er jeg lat også, så får aldri lappet dem heller. I morgen kanskje

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:27   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i klær

Mine sønner går i bukser med hull på knærne, som deres mor også gjør fra tid til annen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:28   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i klær

Jeg stryker på lapper. Hvis jeg gidder. Det har hendt at de har gått rundt med hull på klærne også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:28   #7
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Hull i klær

Syr eller stryker dere på disse lappene?

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:29   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i klær

Her er det enten hull eller lapper. Klærne skal være veldig hullete og lappete for at de skal ende opp i søpla.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:31   #9
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hull i klær

Å sende ungene på besøk til mormor pleier å fikse den biffen. Hun kan både lappe og stoppe. :skrekkelig lat:

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:31   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i klær

Jeg stryker på lappene først og syr rundt etterpå. Synes ikke det sitter godt nok med bare stryking.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:32   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i klær

Jeg stryker. De holder en stund, og innen den tid er de som regel vokst fra.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:34   #12
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hull i klær

Då får eg som jentemamma sei at klær repareres. Nokon gonger går dei i bosset, men det er dersom det er fleire hull og det ikkje kan repareres på ein fin måte.
No ligg det ein tights på vent for å få eit hjerte på kne, og ein dress skal få lapp i baken. Bunadsforkle som lillesøster fekk fleng i i går, må dessverre syast på nytt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:54   #13
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hull i klær

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Her er det enten hull eller lapper. Klærne skal være veldig hullete og lappete for at de skal ende opp i søpla.

What she said.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:57   #14
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.774
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i klær

Jeg henger dem på en stol på stua med tanke på at jeg skal lappe hullet. Og så henger de der til de er for små ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 13:05   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.799
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hull i klær

Jeg må innrømme at jeg hittil stort sett har kastet. Og det er jo ikke helt bra, verken miljømessig eller pengemessig ..
Men å stryke lapper på joggebukser da? Funker det?

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Å sende ungene på besøk til mormor pleier å fikse den biffen. Hun kan både lappe og stoppe. :skrekkelig lat:

Hmm.. sende til bestemor med hullete bukse kan kanskje funke. røve det neste gang kanskje:

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg henger dem på en stol på stua med tanke på at jeg skal lappe hullet. Og så henger de der til de er for små ...

Jeg har 3 stk strømpebukser som henger på en stol. De har hull ved tærne og tanken har vært at det i grunn er ganske enkelt å lappe.. Men de henger der fortsatt, og nå er strømpebukse sesongen over for denne gang.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 13:08   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i klær

Løsningen på strømpebukser er at de kjøper man ganske enkelt ikke. Longs og sokker er tingen. Med mindre det er snakk om jenter som trenger finstrømpebukser under kjoler.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 13:19   #17
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hull i klær

Får strømpebukser hull, sikksakker eg berre over med maskin. Det same gjelder joggebukser. Strømpebukser med hull på foten, klipper eg berre av foten og syr på elastikk rundt ankel, vips! longs.
Joggebukser og jeans med hull blir også finfine shorts til sommaren. Genserer og t-shirts med stygge hull klipper eg opp til filler for maling, bilmekking etc. Ødelagde nylonstrømpebukser er fine til å ha mellom drenering og jord i blomsterkrukker, og til å sila klumper ut av maling + div. anna.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 13:39   #18
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Hull i klær

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Får strømpebukser hull, sikksakker eg berre over med maskin. Det same gjelder joggebukser. Strømpebukser med hull på foten, klipper eg berre av foten og syr på elastikk rundt ankel, vips! longs.
Joggebukser og jeans med hull blir også finfine shorts til sommaren. Genserer og t-shirts med stygge hull klipper eg opp til filler for maling, bilmekking etc. Ødelagde nylonstrømpebukser er fine til å ha mellom drenering og jord i blomsterkrukker, og til å sila klumper ut av maling + div. anna.

Imponert!

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 14:32   #19
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hull i klær

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Her er det enten hull eller lapper. Klærne skal være veldig hullete og lappete for at de skal ende opp i søpla.

Samme her. Alt håp skal være ute før jeg kaster.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 14:35   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i klær

Jeg har visjoner om å lappe - men jeg glemmer det. De har dog strykelapper på HM med spiderman/hello kitty og stilen der - det vil sikkert være stas for storebror om jeg sier ja til slikt....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no