Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-17, 10:38   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vet barna forskjellen på festdrakt og bunad, da?

Det tror jeg ikke mine gjør.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 10:40   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vet barna forskjellen på festdrakt og bunad, da?

Nei. Vi kaller hans festdrakt for bunad, så han tror han har bunad.

I år skal alle de 3 andre familiemedlemmene ha bunad/festdrakt (også faren hans ... for første gang), så jeg synes det hadde vært litt ålreit å matche.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 10:41   #43
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.415
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

De gjør vel kun det om de er blitt fortalt at det er en forskjell.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 10:43   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.052
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Det er jo en avveining hvor mye man skal pushe. Jeg synes man kan dytte litt ekstra for å få ungen med på å i det hele tatt pynte seg, men så synes jeg ingen skal tvinges til å gå i noe de absolutt overhodet ikke vil ha på seg. Så må man jo nesten finne en balanse inni der.

Vi er ikke så veldig pyntete av oss, og da Poden hadde vokst ut av den strikkede "bunaden" sin, hadde han typisk nye bukser (ofte dongeri ) og nye joggesko til 17. mai, med en skjorte til.

Men i 7. klasse var han plutselig lang nok til å låne pappaens (ordentlige) bunad, så den hadde han på seg da og i fjor, og var veldig fornøyd med det, tror jeg. Så til spørsmålet i overskriften vil jeg vel si at både ganske små og ganske store gutter går i bunad - men kanskje ikke de som er midt mellom, ut fra det de andre i tråden sier?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 13:22   #45
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Siden vi har investert i en bunad til mange tusen så hadde jeg lagt mye press på ham selv om han ikke ville gå i den, til den ikke passet mer. (han ønsket seg denne bunaden originalt) Og det hadde ikke vært aktuelt med dongeri.
En festdrakt er ikke like kostbar så da hadd jeg ikke stresset med saken.

Vi må prøve dressen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 13:42   #46
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Siden vi har investert i en bunad til mange tusen så hadde jeg lagt mye press på ham selv om han ikke ville gå i den, til den ikke passet mer. (han ønsket seg denne bunaden originalt) Og det hadde ikke vært aktuelt med dongeri.
En festdrakt er ikke like kostbar så da hadd jeg ikke stresset med saken.

Vi må prøve dressen.

Enig. Eg syns det er stor forskjell på pushing på bunad og festdrakt.

Min hadde sitt siste år med Sunnmørsbunad då han var åtte, då var den for liten.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 13:44   #47
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Det er litt forskjell på festdrakter også. En del av dem ser veldig "smågutt" ut, mens noen helt klart passer eldre barn også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 14:11   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er litt forskjell på festdrakter også. En del av dem ser veldig "smågutt" ut, mens noen helt klart passer eldre barn også.

Enig! Bestilte maxemilia til eldste og yngste kunne fint hatt en han også, men han ønsker ikke. De likner jo ganske mye på de ekte bunadene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 14:58   #49
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.415
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Min 6-åring ville gjerne ha festdrakt, så lenge vi fant en uten skinn på rumpe-delen, og det støtter jeg ham i as.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 15:41   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Den skinn-på-baken varienten har jeg unngått til min i alle tider, så det forstår jeg godt, Input.

Min nå 8,5 år gamle sønn har en fra maimilia som han har brukt sikkert tre år og den har bruk å gå på enda den (det skal sies at gutten er liten av vekst. Men vi måtte legge opp/forkorte selene med sikkert 20 cm, de var absurd lange. Og da bruke han den på korteste knepping så ved å senke kneppingene har den lang brukstid.

Jeg kaller det festdrakt, ungene kaller det bunad. De vet ikke egentlig forskjell men jeg hadde nok likevel absolutt pushet mer om det var en ekte bunad fordi å ha noe så dyrt hengende uten å bruke virker absurd.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 20:07   #51
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor store smågutter går i bunad/festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Svart bukse og hvit skjorte får du på Kappahl. Sleng på en vest, og voila!
Pent nok i massevis, samtidig som delene er brukbar til mye mer enn bare dresskodefestligheter.

Dette.

Ein dress på HM eller Cubus eller tilsvarande kostar ikkje så veldig mykje. Det er også ein del å få kjøpt brukt.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no