Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-17, 15:01   #81
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.540
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Igår var jeg overlykkelig over at det regnet. Heller regn enn snø nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 10:05   #82
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Igår var jeg overlykkelig over at det regnet. Heller regn enn snø nå.

Slik tenker jeg også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 11:14   #83
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Her er det vinterklær som gjelder. Storebror på 12 bruker nok ikke utebuksen sin så mye lenger, men lillebror i 3. trinn har vinterdressen. Luen er byttet ut med tynnere bomullslue da, om ikke annet....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 11:17   #84
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Jeg har nå lagt vekk ulljakker og tykke vinterbukser samt vintersko. Neste uke er det meldt sol og 15 grader. Så drar vi til varmere strøk og kommer hjem i påsken. Etter det SKAL det være vår altså.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 11:25   #85
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Gutten min har brukt joggesko sålangt denne uken. Ser at kompisene også bruker sånne nå. (Eldstemann har brukt joggesko hvert år siden han begynte på Uskolen. Han er flink til å bruke ullsokker da.)
I dag er det sol, har ikke vært ute siden jeg kom på jobb men det ser flott ut. Er vel meldt +8 i dag og fremover når det blir sol.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 11:50   #86
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.212
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Her er det vinterklær som gjelder. Storebror på 12 bruker nok ikke utebuksen sin så mye lenger, men lillebror i 3. trinn har vinterdressen. Luen er byttet ut med tynnere bomullslue da, om ikke annet....

Jepp, i dag skulle sjetteklassingen ha utedag, og hun tok på seg ullundertøy, turbukse (ikke foret riktignok), ullsokker, hjemmestrikket ullgenser, buff, vanntett vinterjakke/alpinjakke, tykke votter, men jeg tror hun nøyde seg med pannebånd på hodet (fordi det er ekkelt med hestehale inni lua, nemlig).

Men vinterskoene hennes ble ødelagt her om dagen. Hun har høye vinterstøvler med glidelås på innsiden av foten, og det glidelåset er nå helt kaputt. Så da kjøpte jeg kraftige tursko med gore-tex (de fra Salomon, svarte med litt turkis til dame, som er på kampanje hos Sport1 til 699) som hun kan bruke videre utover nå, med ullsokker i, og forhåpentligvis også på fjellturer til sommeren. Jeg NEKTER å kjøpe nye vintersko på denne tiden av året, som trolig er fravokst neste vinter uansett, eller å betale for reparasjon av glidelås når resten av skoene så vidt henger sammen ellers også. Så nå er vinterskoene offisielt "satt bort", i det store, mørkegrønne "skapet" utenfor huset. Hun var veldig lykkelig over dette, siden de nye turskoene funker mye bedre å sparke fotball i friminuttet med, enn de høye vinterstøvlene. Blir det aktuelt å herje i djup snø mer nå i vinter får hun heller ha på seg gamasjer. Eller bare bli våt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-03-17 kl 12:07.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 11:55   #87
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.415
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Her er også vinterskoene utslitt, så poden går i gummistøvler. Han kunne gått i joggesko, men det ville han bare én dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 12:01   #88
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.540
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Barnehagen skulle på tur til skogen idag og de tror jeg endte opp med vinterdress og mindre klær under, enn skall/vårdress og ull/fleece under. Minste har nå regntøy, skalldress og vinterdress i barnehagen.
Mellomste har gått over til Gore-tex sko og skallbukse og boblejakke ute, og lue.
Eldste har vinterbuksa si fortsatt hengende på skolen, men tviler på hun bruker den nå. Hun bruker og joggesko lignende sko.
Tykke jakker osv har jeg begynt å legge bort, samt at mellomste ikke trenger 3 vinterdresser hengende i gangen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 19:59   #89
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Yngste er ute og leker uten ull. Det var varmt i solen i dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 20:15   #90
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.212
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Yngste her løp akkurat ut for å ta en Dragonite som visstnok spawnet ved skolen. Det er to grader og snør vannrett, så heldigvis tok han seg tid til å ha på seg vinterjakke og lue.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 20:44   #91
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.816
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Her har jeg nylig kjøpt nytt ullundertøy
Full skisesong og ingen vår i sikte.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 10:37   #92
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Jeg er så glad for at jeg fant en løsning på å ha alt av yttertøy som ikke er i bruk akkurat "i dag" hengende fremme relativt lett tilgengelig (på masse knagger på en lang vegg på vaskerommet). Det er jo et par måneder på høst og vår der ALT kan være aktuelt: Tynne jakker, tykke jakker, regntøy, ....

Tilsvarende for sko, og også klær som er mellom dem aldersmessig og venter på arving.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 10:42   #93
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.212
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

(...) Så da kjøpte jeg kraftige tursko med gore-tex (de fra Salomon, svarte med litt turkis til dame, som er på kampanje hos Sport1 til 699) som hun kan bruke videre utover nå, med ullsokker i, og forhåpentligvis også på fjellturer til sommeren. (...)

... eller hvorfor ikke med tynne ankelsokker i -den morgenen det har snødd hele natta og vi måtte vasse i dyp snø i innkjørselen.

Ja ja, hennes problem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 11:45   #94
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.779
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

... eller hvorfor ikke med tynne ankelsokker i -den morgenen det har snødd hele natta og vi måtte vasse i dyp snø i innkjørselen.

Ja ja, hennes problem.

Jeg forsto plutselig i vinter en gang hvorfor det hadde vært smart med ankelsokker i ull. Jeg så det i butikken for lenge siden og tenkte at det var jo bare tøys. :tenåring i hus som bare bruker ankelsokker:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 12:15   #95
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Ankelsokker kan brukes i alle tenkelige og (helst) utenkelige situasjoner, har jeg observert. :lærer på vgs:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 19:14   #96
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.816
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ankelsokker kan brukes i alle tenkelige og (helst) utenkelige situasjoner, har jeg observert. :lærer på vgs:

Ja, gjerne ute uten sko også. I slaps, snø eller på is.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 19:21   #97
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.771
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Pakker kanskje bort i juni en gang. #bergenserleiavsnøimars

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-18, 12:07   #98
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Dytter på denne, jeg. Dere som nå har bare veier og 2 grader når de går til skolen men 5-6 i løpet av dagen, hvordan kles de nå?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-18, 13:54   #99
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Oslo her. Minsten min har på en tynn dunjakke og sånne støvler som tåler -30. Det er masse snø og is i skolegården og når det tiner så blir det sørpe og vann.
Han er flink til å ta på riktige klær da.
Kompisen har gått med vanlige joggesko og uggs og de dagene han har vært med hjem her så er han er søkkvåt på bena og har lånt sokker. Tar nok sin tid med tining her siden solen uteblir nå.

De dagene det regnet så tok han på en slalomjakke som er goretex.

Tok vekk skisko, vintersko og sorel i går. Tar en runde på å vaske luer og diverse i dag for det skal legges bort. Han bruker vanter nå fremover.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-18, 13:58   #100
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.780
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Her går de i Dockboots. Det smelter mye og er vått og sørpete. Tynnere luer og tynnere hansker. Fremdeles ullundertøy siden det er kaldt om morgenen, men ikke noe mellomlag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no