Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bli syk på valgdagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-19, 16:58   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å bli syk på valgdagen

Spør for en venn.

Hvis man blir så syk på valgdagen at man ikke kan komme seg til valglokalet, kan man likevel få stemt? Vet at valgfunksjonærer kan komme hjem til enkelte, men det gjelder muligens ikke hvis man ligger med spysyka...?

Jeg ba ba henne uansett undersøke. Skikkelig drit å ikke få stemt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 17:22   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Tviler på det, men er ikke sikker.

Det har jo vært mulig å forhåndsstemme lenge.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 17:28   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

De kan komme hjem, men det er i forhåndsstemmeperioden. Her måtte det bestilles innen 3. sept., tror jeg. Men de kan visst komme ut til bilen, om det er aktuelt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 17:30   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Jeg tror dette er en tapt sak, altså. H@n skal ha for innsatsen, men jeg hadde satset på at smitten var jevnt fordelt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 17:33   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Ifølge valghåndboken kan man avgi stemme utenfor lokalet, men det gjelder kun hvis man ikke er i stand til å komme seg inn i lokalet. Vet ikke om spysyke er god nok grunn.

Se side 82 i pdf.
https://www.regjeringen.no/no/tema/v...oken/id463405/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 17:40   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Det er derfor man forhåndsstemmer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 18:24   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Jeg har vært vakt i stemmelokale flere ganger, og vi har blitt drillet i å ta i mot stemmer utenfor valglokalet.

Så hvis du kommer deg dit, så bør du være reddet.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 19:06   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Dersom du bor i denne kommunen og er dårlig i magen går det greit
https://www.nrk.no/nordland/i-steige...mme-1.14694934

Her var fristen for å be om ambulerende stemming 4 september, men kan jo hende det varierer fra kommune til kommune.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 19:18   #9
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.003
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ifølge valghåndboken kan man avgi stemme utenfor lokalet, men det gjelder kun hvis man ikke er i stand til å komme seg inn i lokalet. Vet ikke om spysyke er god nok grunn.

Se side 82 i pdf.
https://www.regjeringen.no/no/tema/v...oken/id463405/

Jeg var med et år, og vi var skikkelig på tilbudsiden. Jeg tror nok at de er villige, det viktigste var at folk fikk stemt.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 19:26   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Det gjelder ikke meg, som sagt.

Venninnen min kommer seg ikke til valglokalet. Det kommer ut i begge ender...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 19:26   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tviler på det, men er ikke sikker.

Det har jo vært mulig å forhåndsstemme lenge.

Men man kan jo ikke vite at man skal bli syk på forhånd?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 19:28   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er derfor man forhåndsstemmer.

Å, nå skjønte jeg hva Millact mente. For sikkerhets skyld, liksom?

Må innrømme at det ikke har falt meg inn å stemme på forhånd i tilfelle. For meg er det stas og litt høytid over valgdagen. Derfor stemte jeg heller ikke i går, selv om det også var en slags valgdag her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 19:29   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Dersom du bor i denne kommunen og er dårlig i magen går det greit
https://www.nrk.no/nordland/i-steige...mme-1.14694934

.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 21:22   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Å, nå skjønte jeg hva Millact mente. For sikkerhets skyld, liksom?

Må innrømme at det ikke har falt meg inn å stemme på forhånd i tilfelle. For meg er det stas og litt høytid over valgdagen. Derfor stemte jeg heller ikke i går, selv om det også var en slags valgdag her.

Jeg synes også selve valgdagen er stas. Men har valgt å forhåndsstemme flere ganger for å unngå usikkerhet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 21:49   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg synes også selve valgdagen er stas. Men har valgt å forhåndsstemme flere ganger for å unngå usikkerhet.

Samme her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 21:52   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Nå synes nok ikke jeg at selve valgdagen er så stas (det er jo kø...!), men jeg ville uansett forhåndsstemt. Livet vårt har alltid vært for uforutsigbart til å la være. Det skjedde et år at jeg ikke fikk stemt, og det var jo ikke en god følelse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 21:58   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Kø har jeg aldri opplevd i valglokalet, ikke mer enn veldig lite. Jeg har opplevd at det skjedde noe som gjorde det umulig å stemme. Da skulle jeg gjerne ha forhåndsstemt

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 21:59   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nå synes nok ikke jeg at selve valgdagen er så stas (det er jo kø...!), men jeg ville uansett forhåndsstemt. Livet vårt har alltid vært for uforutsigbart til å la være. Det skjedde et år at jeg ikke fikk stemt, og det var jo ikke en god følelse.

Skjønner godt det i for eksempel din situasjon. Det er mange grunner til å forhåndsstemme.

Jeg har aldri vært syk på valgdagen og jeg har kun opplevd kø én gang - i dag!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 22:03   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Lite kø her

Det er vel ca 1000 personer som kan stemme på skolen her og sist det var kommunevalg gjorde litt over halvparten det. Fordelt på hele dagen.

Når jeg kom i dag var alle avlukkene ledig, mannen måter vente fordi vi hadde med oss to av barna og de fikk ikke bære med inn i avlukket. En annen kom derved mellom oss, men fortsatt ledig å velge i da jeg kom ut så han kunne gå inn. Bitte liten valgkrets.

Også er livet vårt såpass forutsigbart at det føles trygt å vente til valgdagen. Klart, uforutsette ting som omgangssyke kan skje alle. Men det har ikke skjedd hittil så det har jeg ikke tenkt på engang før nå

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-19, 22:07   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli syk på valgdagen

Det er jo sånt som skjer, jeg hadde virkelig ikke regnet med at noen kom hjem til meg med valgutstyr om jeg lå hjemme og kastet opp den dagen.

Mulig jeg er rar, men jeg har alltid likt best å forhåndsstemme. Jeg er ikke noe glad i den kø-og-flokk-og-følge-følelsen det er på selve valgdagen. Og får i tillegg litt fnatt av alle som må poengtere på Facebook at de har stemt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no