Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

[Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-13, 18:31   #1
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Etter en skikkelig skjellsettende leseropplevelse er det ofte jeg «pauser» med noe kjent og kjært og mange ganger lest. Men jeg slutter aldri å lese.

Hva er dine (og dere andres) komme-stadig-tilbake-cum-guilty-pleasure-bøker?

For meg er Nr 1 Bellwether av Connie Willis og Komarr av Lois Bujold.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:33   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Helt klart en ny tråd!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 18:39   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva er dine (og dere andres) komme-stadig-tilbake-cum-guilty-pleasure-bøker?

For meg er Nr 1 Bellwether av Connie Willis og Komarr av Lois Bujold.

I thought you’d never ask! Jeg skammer meg ikke over bøkene mine, så jeg vil ikke kalle dem guilty pleasures. Øverst på lista mi troner Dorothy Sayers. Wimsey, min elskede Wimsey! Og aller mest Gaudy Night og Busman’s Honeymoon. Så er det alle Jane Austen-bøkene (da særlig P&P, S&S og Persuasion), og så er det alle Anne fra Bjørkely-bøkene (på engelsk). Jane Eyre har jeg også lest en fantasillion ganger. Og Harry Potter-bøkene, og utvalgte Discworld, og Thursday Next-bøkene er på fjerde rotasjon nå.

Ja, og så har jeg visst lest Bellwether 4–5 ganger, nå som du nevner det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:16   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Jeg tror jeg neste aldri har lest en bok flere ganger. Da må det i så fall være på både engelsk og norsk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:18   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Agatha Christie. Alle sammen. Lest igjen og igjen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:23   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Jeg har lest alle Agatha Christier tusen ganger, men jeg overdoset til slutt. Det er sikkert 15 år siden jeg har lest noen nå.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:25   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.887
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Det er ikkenoe guilty over noen av mine lese-igjen-og-igjen-bøker.
Jane Eyre, Anne fra Bjørkely, alt av Jane austen, the world according to Garp, East of Eden, Gone with the wind, The Guernsey litterary and potato-peel pie society, En by som Alice og Den hemmelige hagen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:28   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Agatha Christie, ja. Og "Garp" av John Irving

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:34   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.564
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Jeg leser aldri bøkene flere ganger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:50   #10
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Sagaen om Isfolket. Er ikke flau en gang. Elsker bøkene, nostalgi hele veien

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:52   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg leser aldri bøkene flere ganger.

Ikke jeg heller ikke siden jeg var barn/ungdom. Evi Bøgenæs' Sommer for Marianne og Maria Gripes Agnes Cecilia har jeg nok lest 2-3 ganger hver, kanskje.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:53   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Verden er åpenbart delt inn i folk som leser om igjen og folk som ikke gjør det. Ingenting er så herlig nostalgisk som å lese om igjen en elsket bok, synes nå jeg. Og i tillegg leser jeg stadig bøker om igjen for å forstå dem bedre.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 20:55   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Jeg leser stadig bøker om igjen, jeg elsker det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:03   #14
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.796
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Inabøkene. Folket på Innhaug. Harry Potter. Tovebøkene til Evi Bøgenæs. Anne fra Bjørkely. En serie om annen verdenskrig (eller egentlig opptakten) som jeg ikke husker hva heter nå. En serie om ei dame og familien hennes som flytter til Amerika som jeg heller ikke husker navnet på. Ringenes herre.

Jeg tror det var det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:06   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har lest alle Agatha Christier tusen ganger, men jeg overdoset til slutt. Det er sikkert 15 år siden jeg har lest noen nå.

Samme her.

Ellers: Anne fra Bjørkely, alle Amy Tan-bøkene, flere Jane Austen, flere John Irving, og Elizabeth George-serien om Lynley og Havers.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:07   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Og Ringenes herre, så klart. Nå leser jeg den for ungene, og koser meg verre. (Vi har akkurat fått øye på Caradhras, og Gimli sier poetiske ting om Moria.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:11   #17
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Har lest "Innhaugfolket" av Elstad flere ganger. Og "Kabalmysteriet" av Jostein Gaarder!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:29   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Min gulity pleasure (skikkelig guilty) er Robert A. Heinleins bøker. Fordi de er så innmari sosial-darwinistiske. Og de nyeste bøkene hans viser dessuten at han har en helt skrudd forståelse av foreldre-/barnforholdet og hvorfor incest er en skikkelig dårlig idé. Men hvis jeg bare hopper over de delene som gir meg skikkelig frysninger som voksen, så er mange av bøkene hans drivende gode historier. Jeg er spesielt glad i The Moon is a Harsh Mistress.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:36   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

"Den blå sykkelen"-serien av Regine Deforges. :gravesegned:


(Ja, jeg har jo andre også, som Agatha Christie, Tolkien, Guillou og sånt som jeg til stadig vender tilbake til når jeg er i lesemodus)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 21:44   #20
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?

Anne Franks dagbok (på nederlandsk de to siste gangene).
Harry Potter
The Hotel New Hampshire
A Christmas Carol
LOTR
Britta og Silver
Beatles
Little Women

Jeg kommer helt sikkert til å lese Doomsday Book igjen, og mye av Pratchett.

Jeg kommer sikkert på mere.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no