Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha barna tilbake på vekta

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-11, 14:21   #41
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha barna tilbake på vekta

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tenker at det må gå an å gjøre ting litt mer elegant enn da vi var barn. Tiden da man sto i kø i bare trusa er forhåpentligvis forbi. Enerom bør være en selvfølge, kanskje det kan gjøres i forbindelse med vaksinering? Veiing med bukse og genser er dessuten nøyaktig nok. Det bør være mulig å gjøre denne veiinga litt naturlig så det ikke får preg av kjøttkontroll?

Det veies i dag også. Jeg har tre tantebarn som går i samme klasse. De ble veiet i hvert fall én gang på barneskolen. Det skjedde i enerom, men barna presset hverandre til å fortelle resultatet etterpå. "Ha,ha, den tykkeste i klassen veide like mye som to av oss til sammen! Ha, ha!" var kommentaren fra en av tantebarna mine. Det var ingen snill latter, og det var tydelig at det beste var å være tynnest. Jeg ble rasende av denne og en annen "tjukkas"-kommentar fra svigerinnen min, og sa hva jeg mente om skoleveieing og kommentarer om andres vekt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:11   #42
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha barna tilbake på vekta

Etter de nye retningslinjene er det ikke meningen at barnet selv skal få vite hva det veier, så den sammenlikningen utgår.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:30   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.871
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha barna tilbake på vekta

Det som i hvert fall var komplett idiotisk med min barndoms skoleveiing, var at alle ble marsjert opp til helsesøster samme dag og veid i tur og orden. Jeg var et overvektig barn, og de veieseansene var såpass til gapestokk at jeg fikk en bestemt følelse at jeg var et misfoster for alltid og bare kunne gi opp.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:45   #44
kharadra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 286
kharadra er litt kul
Standard

Sv: Vil ha barna tilbake på vekta

.....


Sist redigert av kharadra : 18-03-12 kl 22:01.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 00:13   #45
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha barna tilbake på vekta

Vi ble også all-veiet, men i enerom etter at vi var kommet in til skolelegen. Tallet var ikke mulig å se for oss unger og ingen av oss fikk vite det heller. Null problem.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 09:01   #46
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha barna tilbake på vekta

Jeg har også minner fra samling i undertøy før vektseanse. Men det overskygges av at jeg der snakket med en jente i paralellklassen som ble drept noen uker senere. Jeg husker jo sansen var ekkel, men det som skjedde senere satte nok ting i perspektiv i min erindring.

Jeg mener vel også at en burde kunne se hvem som er i faresonen med det blotte øye, men det er ikke alltid så enkelt. Det er noe med å måtte ha noe objektivt som grunnlaf før de setter igang tiltak.

Jeg tror ikke veiing vil ha noen effekt på overvekt.

Når det gjelder mere aktivitet på skolen. Jeg er ikke så sikker på at det hjelper heller.

Vi har fått allidretten inn i SFO tiden og jeg kom noen ganger litt tidlig for å hente, og gikk bort i gymsalen. Det som skremte meg var at de litt større elevene i klassen, allerede i 1 og 2 klasse meldte seg ut, sluntret unna osv. Dersom slikt ikke oppfattes positivt men heller tvang og negativt gjør det vondt værre. Jeg synes kanskje ikke det er nok fokus på mestring og å la de mindre flinke barna få utfolde seg uten at "friidrettsjernene " brillierer.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:44   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha barna tilbake på vekta

Jeg ser ingen grunn til at barna skal få vite tallet når de veies?

  Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 18:22   #48
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha barna tilbake på vekta

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ser ingen grunn til at barna skal få vite tallet når de veies?

Det er ikke meningen at ungene skal få vite tallet, foreldrene må ringe skolen hvis de vil vite tallet.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no