Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Klarer du kle på deg bunaden selv?
Ja 147 83,52%
Nei 10 5,68%
Har ingen bunad å kle på meg. 19 10,80%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-11, 20:45   #41
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Jepp. Det er en hempe på siden som er litt tricky å treffe, men ellers er alt tut og kjør.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:47   #42
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Jeg klarer å kle på meg bunaden selv, men det er litt enkere når jeg får litt hjelp med å få på stakken og forkle. Har Hardangerbunad og der er det noen vriene søljer som skal feste bringkluten, så i utgangspunktet klarer jeg ikke å ta på bunaden selv, men etter at jeg fikk på et par skjulte store trykk knapper som fester dette sammen på innsiden så kan jeg bare sette på søljene før jeg tar på stakken. Ingen ser at jeg har jukset.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:47   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, og jeg klarer vanligvis kle både av og på meg det meste jeg har av tøy helt på egen hånd.

Det var godt du forsikret deg med et "vanligvis" der, for vi har jo ikke glemt at du ikke alltid lukker kjolen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:49   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.482
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Nei, har ikke sjanse til å få den på selv.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:49   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, har ikke sjanse til å få den på selv.

Kva bunad har du?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:54   #46
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Ja, men nordmørsbunaden er ikke så vrien. Det kan godt være jeg hadde slitt mer med en annen bunad.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:56   #47
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Jepp. Men jeg tar gjerne i mot hjelp med den ene sølvjen som har en litt kronglete lås som jeg syns det er greit å slippe å krangle med.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:56   #48
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Ja.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:59   #49
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Har Nordlandsbunad, klarer alt selv.
Spør om hjelp til sjalet som skal være over skulderene, av og til. Får det til selv, men blir ofte penere med hjelp, synes jeg.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:06   #50
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Har ikke bunad.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:10   #51
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Ja, klarer å ta den på selv. Har rogalandsbunad.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:11   #52
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.051
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Ja, det greier jeg, og har gjort alene de siste 17 årene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:12   #53
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Har aldri prøvd.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:13   #54
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.892
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Om jeg må klarer jeg det selv, men foretrekker å få hjelp med mansjettknappene og hektene mellom stakken og vesten.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:25   #55
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Ja. Heldigvis.

Litt for store pupper gir en liten utfordring med en hekte, men det går jommen når man må det og. Har det vist seg.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:28   #56
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Ja, men jeg har Lundebybunaden, den er enkel.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:29   #57
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det var godt du forsikret deg med et "vanligvis" der, for vi har jo ikke glemt at du ikke alltid lukker kjolen.



Og når påkledningen min skjærer seg så er det vanligvis ikke den tekniske kompetansen det står på.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:34   #58
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Jeg skulle nok klart det alene om det sto om livet, men det er bra hyggelig å få hjelp av mannen. Han gikk på 'kurs' hos pappa for å lære hvordan den kles på riktig.

Jeg har Vestfold-bunad.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 18-05-11 kl 09:53.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:36   #59
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Ja det går fint, selv om det er praktisk med hjelp for å få festet de ytterste hektene på forkleet

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:37   #60
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Hm, jeg har faktisk bare gjort det alene en gang. Men da klarte jeg ikke å stramme beltet hardt nok, så da jeg ankom whatever anledning det var, måtte jeg få mamma eller tante til å hjelpe meg på med beltet på nytt. Men det er et flere meter langt belte som er ganske bredt, og det må holdes hardt fast mens jeg selv snurrer meg inn i det. Vrient å få til alene.

Sånn til vanlig pleier jeg å ha folk rundt meg når jeg tar den på, og da får jeg hjelp til sølja øverst i halsen og mansjettknappene, i tillegg til beltet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no