Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips og gode råd til sydentur med små barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-10, 08:14   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tips og gode råd til sydentur med små barn

Vi reiser på til syden om et par uker og det er første gang vi reiser med både storebror 2,5 år og lillesøs 15 mnd. Vi skal bo på Vingresort med all inclusive og har leilighet med barneseng og annet utstyr. Vi blir skysset med buss til og fra flyplassen der nede.

Hva er deres erfaring med maten på slike steder? Jeg har to barn som stort sett spiser brødskive med leverpostei og skinkeost. Og som elsker pasta, pølser og fiskegrateng.

Hva er lurt å ha med?

Det er reisetrille på stedet, men jeg er veldig fristet til å ha med Bee for den er så god å trille og har veldig god skygge for solen. Dessuten kan vi ta den med til gate. Bør vi ha med Mei tai også?

Flyreisen er på 5-6 timer. Vi har med dvdspiller til storebror + bøker. Jeg er veldig spent på lillesøs som gjerne vil ut å utforske hele tiden og som nå skal sitte på fanget vårt hele turen. Jeg er i tillegg litt redd for å fly og trives best sittende i setet.

Vi lurer på om vi skal ta med babycall. Vennene vi reiser med skal bo vegg i vegg og har terrasse ved siden av vår. Eller skal vi trumfe igjennom at vi alltid sitter på vår terrasse siden vi har små barn?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 09:08   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips og gode råd til sydentur med små barn

Beeén ville jeg tatt med. Om dere har terasse ved siden av hverandre så kan dere jo ha dørene åpne å høre etter, men babycall er jo kjekt å ha. Men jeg hadde nok ikke gått ut av min leilighet.

Flyturen: nye bøker, rosiner, puslespill, evt kosedyr og en pute til å hvile hodet på. Vi satt først i flyet og hadde god plass, det var kjekt.
Maten var bra altså, til middag er det pasta, , chips og ris som tilbehør, grønnsaker og sikker 2-3 forskjellige "hovedretter", altså fiskepinner, kjøttboller, kjøttdeigsaus osv.

Det var ikke noe dyne i reisesenga vi fikk, så vi brukte helsetepper over han.
Ta med bleier er iallefall lurt og litt leker. Om du søker er det flere tråder her inne om det. God tur.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 09:29   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.287
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips og gode råd til sydentur med små barn

På de wingsentrene jeg har vært på har det vært veldig OK barnebuffer. (Jeg har ikke vært der med mine barn, men reist med yngre søsken)

Jeg ville tatt med bee. Det er ofte litt forskjellig kvalitet på vognene man får låne der nede.

Flytur. Storebror var 2 år akkurat da vi fløy til Spania i sommer. Sånn små tegnebrett der man visker ut etterhvert var genialt. Små bokser med litt snacks. Hadde ikke dvd spiller, men i år blir det pluss DS med.

Ta med babycall, sånn for sikkerhetsskyld.

Og jeg ville tatt med meitai også.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 09:36   #4
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips og gode råd til sydentur med små barn

Vi reiste med våre på 5 år og 3 år og 16 mnd. Vi satt helt foran i flyet med god benplass/lekeplass. Det hadde vi bestilt på forhånd. 3-åringen lekte med dyra sine mye på gulvet og alle 3 sov der på tur. Hadde med et soveskinn. Minste gikk mye frem og tilbake med boka si og tegnesaker og fant seg mange fang/"besteforeldre"|. Vi syntes det var uaktuelt å holde henne fast på fanget og vi fikk bare skryt for hvor greie alle barna var

Maten på flyet passet ikke barna våre. Heldigvis hadde vi med mye mat til gutten vår pga allergi så de andre delte hans brødskiver! Det var ikke lov å ha med mat egentlig, men vi hadde legeattest siden flyselskapet ikke kunne garantere at han fikk trygg mat. Det var ingen som sjekket attesten da.....

Vi hadde ikke all inclusive og spiste frokost i leiligheten og barna fikk ofte matpakke lunsj som hjemme. Det var like greit når gutten vår ikke tålte noe. Middagen på restaurantene var veldig barnevennlige

Vi følte oss veldig trygge, men jeg ville ikke gått fra leiligheten med barna sovende. Vi hadde vinduer oppe. Vi var ganske slappe med noen verdisaker til tider, men ingenting ble borte.

Bleiene var ikke så gode, men det gikk da bra det og.

Vi var både på sykehus og hos legen og det gikk fint det også.

God tur

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 10:53   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips og gode råd til sydentur med små barn

Er det Sunwing dere skal bo på? Der vil barna garantert like maten, og i butikken på hotellet så får man kjøpt smøre-ost og andre typiske norske produkter.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 11:00   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.021
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og gode råd til sydentur med små barn

Jeg er erfaring med å reise med små barn. Skal dere på sunwing resort kommer ikke maten til å være noe problem. De har barnebuffet med mat ungene kjenner hjemmefra. Vil du at de skal spise fettfattig og økologisk er den feil, men det er vel ikke så farlig de ukene.

Mitt tips for flyturen er å slite ungene ordentlig ut før dere går på flyet slik at de sover på turen. På akkurat dette punktet har mine unger pleid å være skrekkelig samarbeidsvillige. Nye puslespill og overraskelser har vært pakket inn, og godt mottatt. Rosiner er også en hit som bare i begrenset grad medfører sukkerhøye unger.

Vi har tidligere stresset fælt med å ta med bleier, men har i det siste konkludert at dette er fullt mulig å kjøpe. I Spania var det dog ganske dyrt. I Hellas kostet det omtrent det samme som hjemme.

Det kommer til å bli en super ferie. Vil du si hvor dere skal?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 11:05   #7
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Tips og gode råd til sydentur med små barn

Ta med vogn og mei tai (supert på flyplassen). Trillene du får er ikke av de beste... Er det happy baby leilighet? De er i såfall super med inngjerdet terrasse og masse utstyr.
På Sunwing er barnebuffene bra.

Vi skal til Sunwing Sandy Bay i år (også) og lurer på å bestille seter helt fremme. Mini blir 2 år i august og å sitte med henne på fangen vil nok bli en prøvelse. De pleier å sove i løpet av flyturen.

Vi pleier også å ta med bleier. Sender de med vognen.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 11:48   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.888
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips og gode råd til sydentur med små barn

Vi forhåndsbestiller alltid plasser på flyet. Når gutta var veldig små valgte vi alltid sete helt foran eller andre steder der man ikke har sete foran seg. Da har de litt plass å leke på foran bena våre. Ellers har vi hatt med oss en pakke med bleier når vi har hatt bleiebarn. Da har vi til vi finner en butikk med de bleiene vi vil ha. Vi har alltid hatt med oss egen vogn. Ellers har vi med oss diverse greier som stikkpiller og annet. Ellers pakker vi som normalt til varmt vær.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 14:03   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips og gode råd til sydentur med små barn

Vi skal til Kypros, Sandy bay.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no