Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er din vekkerklokkelyd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-17, 15:35   #21
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Jeg har stilt alarm på to tidspunkt med noen minutters mellomrom, med to ulike lyder (for tida bølger og skråning). Hvis jeg snoozer den ene, så våkner jeg til av lyden på den andre. I teorien. I praksis vekkes jeg av spark i nyreområdet rundt 05.30, halvsover til han med kalde føtter kommer rundt 06.00, og er mer eller mindre våken når den første alarmen ringer 06.30.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 16:03   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Jeg har en George Michael sang. Funker for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 06:50   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har en George Michael sang. Funker for meg.

Stakkars George Michael!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 07:11   #24
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Nå måtte jeg sjekke på telefonen ettersom det går måneder mellom hver gang den klokka ringer,- og det er sonarlyd.
Jeg har ikke verdens beste sovehjerte akkurat, og våkner gjerne en time,-tre kvarter før klokka ringer.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 07:29   #25
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Jeg blir superirritert på alle lyder klokka 6, og har endt opp med å bare bruke vibrering på telefonen.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 07:37   #26
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Har iphone og alarmlyden er Åpning. Jeg våkner stort sett før alarmen går, og opplever den uansett ikke som plagsom. Jeg liker å våkne og komme i gang med dagen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 08:08   #27
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Jeg bruker også leggetidfunksjonen, den har mange fine lyder synes jeg. Starter rolig også. I tillegg så vibrerer apple watch, og det er veldig greit å kunne sette på "slumre" på den. Elsker "slumre"-funksjoner!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 08:08   #28
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Jeg har noe harpe-faenskap på iPhonen som klemter til alt for tidlig. Hver dag

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 08:43   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Noe Samsung-plingplonggreier. Ganske rolig opplegg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 08:53   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

I dag våknet jeg av en gjøk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 08:56   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

I dag våknet jeg av en gjøk.

Tenker han typen din hadde blitt litt sur om han visste du kalte han det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 08:58   #32
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Jeg har klokkeradioen fortsatt. En FM-radio som ikke har hatt sending siden i sommer. Men jeg våkner av susingen, den starter svakt og blir høyere etter hvert. I dag var det ganske høyt før jeg våknet. Jeg har også lagt diverse lyder for hat, og når jeg hører en av mine "gamle" alarmer kan jeg tror at jeg våkner fra en drøm. Men FM-susingen gir ikke samme hat-følelse.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 08:58   #33
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Storebrors vekkerklokke har pleid å spille søt fuglekvitring, men nå insisterer han på at den skal spille togfløytelyd. Det er en brutal måte å våkne på, det...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 08:59   #34
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tenker han typen din hadde blitt litt sur om han visste du kalte han det.


Joika da!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 09:28   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Har iphone og alarmlyden er Åpning. Jeg våkner stort sett før alarmen går, og opplever den uansett ikke som plagsom. Jeg liker å våkne og komme i gang med dagen.

Hvis jeg hadde våknet for alarmen ringte så hadde jeg definitivt ikke hatt problemer med vekkerklokkelyden.

I dag fikk jeg selvsagt ikke testet for jeg hadde a) glemt å skru av den stygge "siriss" b) innstilt den nye leggetid-alarm-sangen bare på helg (?!) og ikke minst c) jeg våknet av meg selv/mannen som stod opp og dusjet.

Prøver igjen i morgen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 10:24   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg har klokkeradioen fortsatt. En FM-radio som ikke har hatt sending siden i sommer. Men jeg våkner av susingen, den starter svakt og blir høyere etter hvert. I dag var det ganske høyt før jeg våknet. Jeg har også lagt diverse lyder for hat, og når jeg hører en av mine "gamle" alarmer kan jeg tror at jeg våkner fra en drøm. Men FM-susingen gir ikke samme hat-følelse.

Det var jo egentlig ganske lurt. Den susingen er egentlig ganske behagelig lyd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 10:27   #37
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Klokkeradio innstilt på P1 som begynner nesten lydløst for så å øke i volum. Den bidrar med bittelitt lys også.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 11:52   #38
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Stakkars George Michael!

Vi har et glimrende forhold faktisk

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 12:21   #39
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi har et glimrende forhold faktisk

Tviler ikke!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 12:40   #40
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din vekkerklokkelyd?

Jeg har en vekkeklokke som er sånn omtrent førti år gammel, etter Pusur-klistremerket på siden å dømme. (Den er riktignok så moderne at den går på batteri da, ikke opptrekksfjær.) Den starter forsiktig med pip-pip noen ganger før den øker til pip-pip-pip med litt høyere lyd og så PIP-PIP-PIP-PIP-PIP-PIP-PIP-PIP-PIP-PIP hvis man ikke trykker ned knappen. Seansen gjentas etter fem minutter.
Jeg våkner som regel på første pip-pip (men står sjelden opp før andre eller tredje gjentakelse), mannen hører ingenting.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no