Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vinterstøvler til ungdom

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-17, 12:02   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinterstøvler til ungdom

Hva vil ungdommen ha på seg nå? Herremannen har hatt et par Hub i flere år. De har han pleid godt og han har brukt dem mye, men nå er de for små. Vi vurderer å kjøpe et par nye, men kanskje de er litt kjedelig? Jeg vil helst unngå å spørre ham for noe kan godt være overraskelse til jul. Hva vil din ungdom ha på føttene i vinter?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 12:11   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Jeg har nettopp kjøpt disse. Ikke veldig varmtforede, men hvertfall med skikkelig såle.



Utvalget er dessverre ganske labert når man har så store føtter som ham.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 13:03   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Jeg må snart ta en runde med 12-åringen og finne vintersko til henne, når den travle unge damen en gang får tid (kan ikke kjøpe som overraskelse der, det er ikke bare å kjøpe størrelsen hennes og tro at de skal passe ). Vet ikke helt hva hun kommer til å velge i år. I fjor hadde hun noen litt høye, med pelsfor, men klagde på at det var vanskelig å spille fotball i dem.

Mulig det blir noe i denne gata i år:



Hun bruker str 40 nå, så vi er nok over i voksen avdeling.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-11-17 kl 13:13.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 13:08   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Jeg aner ikke, og må henge her og få tips.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 13:34   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Min gutt går med converse og joggesko. Har et par semskede høststøvletter uten for. Likner disse men fra Roots.

https://www.eurosko.com/no/products/...temId=21276474

I dag har han på converse men fikk han til å ta på ullsokker i det minste.
Han har ikke gått med vintersko siden han gikk på barneskolen men kanskje han har blitt stor nok til å ønske det nå etterhvert.

Minsten bruker Sorel men går foreløpig i vanlige joggesko. Han har ikke vokst noe i bena siden forrige sesong så de passer nok denne vinteren også.
Økonomisk liten tass.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 13:39   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg må snart ta en runde med 12-åringen og finne vintersko til henne, når den travle unge damen en gang får tid (kan ikke kjøpe som overraskelse der, det er ikke bare å kjøpe størrelsen hennes og tro at de skal passe ). Vet ikke helt hva hun kommer til å velge i år. I fjor hadde hun noen litt høye, med pelsfor, men klagde på at det var vanskelig å spille fotball i dem.

Mulig det blir noe i denne gata i år:



Hun bruker str 40 nå, så vi er nok over i voksen avdeling.

Min femtenåring har slike sorte - de funker til begge kjønn. Gode er de visstnok også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 14:06   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Hva fungerer i str 39/40 for barn som spiller fotball hvert friminutt? Joggeskoene ser ikke ut etter høsten.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 14:21   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hva fungerer i str 39/40 for barn som spiller fotball hvert friminutt? Joggeskoene ser ikke ut etter høsten.

Egentlig ingenting. Guttungen på 10 vil trolig ha noe sånt som dette her, kjenner jeg han rett. Noe som ikke er for høyt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-11-17 kl 01:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 14:29   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

15-åringen her vil berre ha uggs/støggs. Eg synes dei er fæle, samt at det går nokre veker før dei er nedtrakka og ser enda verre ut. Kan ikkje forstå at det er godt å gå med heller. Dei blir jo så skeivtrakka. Ikkje tåler dei å bli våte heller, til tross for impregnering. Ho hadde etterlikning i fjor til rundt 800kr. Dei måtte kastast etter ein sesong.

Eg må nok gi etter i år også, for ellers vil ho ikkje ha vintersko. Det blir definitivt ikkje ekte Uggs i år heller.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 14:38   #10
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Min 16-åring insisterer på at Doc Martens med for er bra nok. Jeg har prøvd å få henne med å kjøpe noe varmere, men hun sier hun ikke fryser, så da lar jeg det gå.
Jeg har jo egentlig ikke noe jeg skulle ha sagt, gikk selv i lave adidas skinnjoggesko hele året da jeg gikk på videregående...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 14:40   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

15-åringen her vil berre ha uggs/støggs. Eg synes dei er fæle, samt at det går nokre veker før dei er nedtrakka og ser enda verre ut. Kan ikkje forstå at det er godt å gå med heller. Dei blir jo så skeivtrakka. Ikkje tåler dei å bli våte heller, til tross for impregnering. Ho hadde etterlikning i fjor til rundt 800kr. Dei måtte kastast etter ein sesong.

Eg må nok gi etter i år også, for ellers vil ho ikkje ha vintersko. Det blir definitivt ikkje ekte Uggs i år heller.

Alt av vintersko må kastes etter en sesong her. Gjerne før også. Ingenting kan arves. I fjor måtte alle tre få nye sko før vintersesongen var over. Jentenes sko på grunn av at glidelåsene ble ødelagt og sømmene gikk opp (og da hadde jeg allerede hatt dem inne til reparasjon et par ganger hver), guttens sko fordi de også gikk opp i liminga, og etterhvert trakk inn masse vann. Og det var ikke billigsko. Yngstejenta hadde skinnsko fra Timberland, eldstejenta hadde et par solide vinterstøvler fra Skoringen, og guttungen hadde Viking Gore-tex. Og alle tre skoparene kostet minst 1000 kr.

Det var fortsatt mye snø igjen da disse måtte gå i søpla. Eldstejenta og guttungen fikk da hvert sitt par grove joggesko/tursko med gore-tex, store nok til å ha ullsokker i, og som ble brukt på fjellturer i vår/sommer, mens yngstejenta fikk enda et par vintersko, som jeg fant billig på en outlet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 16:00   #12
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Kjøpte disse til en av gutta på XXL i går:

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 16:02   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har nettopp kjøpt disse. Ikke veldig varmtforede, men hvertfall med skikkelig såle.



Utvalget er dessverre ganske labert når man har så store føtter som ham.

Disse har vi og.. i sånn "gul" farge som de Nikeskoene over her.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 16:05   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Min 16-åring insisterer på at Doc Martens med for er bra nok. Jeg har prøvd å få henne med å kjøpe noe varmere, men hun sier hun ikke fryser, så da lar jeg det gå.

Jeg går stort sett bare i Doc Martens jeg også, det eneste de ikke funker til er jo lek i snøen. Synes det er verre med de som insisterer på å gå i Converse, det ser kaldt og vått ut.

Her er 16-åringen vanskeligst, det er ikke flust av utvalg i str 47. 18-åringen bruker stort sett en variant av mine sko.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 16:24   #15
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

14-åringen var klar på en ting, skoene skulle absolutt ikke være brune, han skjønner ikke hvorfor de lager brune sko. Utvalget var da veldig begrenset siden de aller fleste herresko i str 44-45 er brune. Vi endte opp med et par fra eurosko som var litt lave, men foret og blå. Husker ikke merket og får ikke sjekket det da ungen ikke er hjemme.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 17:10   #16
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Her har tiendeklassingen kjøpt disse fra Merell. Lette og fine, han er godt fornøyd med dem.

https://www.xxl.no/merrell-burnt-roc...129766_1_style

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 17:11   #17
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Hehe godt å høre Det er forøvrig lite av lek i snøen på 16-åringen

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg går stort sett bare i Doc Martens jeg også, det eneste de ikke funker til er jo lek i snøen. Synes det er verre med de som insisterer på å gå i Converse, det ser kaldt og vått ut.

.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 17:53   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Arvingen min (jente 14) har UGGS fra ifjor som heldigvis passer i år også. Disse:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 23:00   #19
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Jentene mine vil helst gå i UGGs hele vinteren - av den stygge tøffeltypen. Er det vått, bruker de gjerne gummistøvler. Jeg har tvunget på dem Timberland Mukluk til kalde dager med mye snø. De er heldigvis utvokst i beina, så sko som ikke brukes mye kan vare lenge.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 23:32   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterstøvler til ungdom

Storebror har egentlig vært happy med vanlige Gore-Tex til nå. I år fant vi disse, og de er han kjempefornøyd med. Ser litt "kulere" ut enn de han har hatt før, er varme og tette. (beklager størrelsen på bildet)

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no