Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp meg med oppskrift på en kake til dessert!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-11, 11:24   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp meg med oppskrift på en kake til dessert!

...


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 21:22.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 23:48   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med oppskrift på en kake til dessert!

Jeg anbefaler denne verdens aller aller beste brownie. Litt dill å lage, men det er pascal-stil over den altså.

1 langpanne ca 25x35 eller 30 x 40 cm

250 g kokesjokolade
250 g meierismør
5 dl sukker
5 egg
3 dl hvetemel
2 ts bakepulver
3 dl pecan-nøtter, valnøtter eller peanøtter(usalte)

SJOKOLADEGLASUR:
250 g kokesjokolade
2,5 dl fløte

KARAMELLTOPPING:
0,5 dl sukker
0,25 dl fløte
1 ss meierismør

Fremgangsmåte:
Kle en langpanne med bakepapir og sett ovnen på 165 grader.
Finhakk sjokoladen og smelt smøret. Rør sjokoladen sammen med det smeltede smøret.Visp sammen egg og sukker, tilsett sjokoladeblandingen og rør godt.
Rør inn hvetemel blandet med bakepulver. Bland tilslutt inn nøttene (lett hakket), og hell røren over i langpannen. Stek i 30 min. med stor panne eller 40 min med liten panne.

GLASUR:
Finhakk sjokoladen til glasuren, og ha det i en bolle. Kok opp fløten, og hell den over sjokoladen, mens du hele tiden rører fra midten. Hell glasuren over kaken. (kan gjerne avkjøle glasuren litt så den er litt mindre rennende). Sett kaken kaldt.
Smelt sukkeret til karamell i en liten kasserolle. Kok ut karamellen med varm fløte. Rør inn smøret. Lag tilfeldig mønster over browniesen med karamellsausen.

Avkjøl kaken, del den i små firkanter og server!

Tips:Smak gjerne karamellsausen til med cognac. Bruk sjokolade med den % kakao du liker best. Mørkere sjokolade gir kraftigere brownies.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 23:57   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med oppskrift på en kake til dessert!

Den er fantastisk god, og vil garantert gjøre suksess.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no