Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tesla model S

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-13, 15:18   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Tesla model S

I går prøvekjørte jeg en Tesla, og jeg likte det. Det føltes som å kjøre traktor å sette seg i bilen min etterpå. Jeg har et kjøremønster som gjør at jeg tror jeg kan passe rett i målgruppen for denne bilen. Den er litt liten i forhold til hva jeg egentlig hadde bestemt meg for (firmabil som snart skal byttes).

Vi skal relativt sannsynlig ha en liten testgruppe på jobb med mål om å evaluere bilen som firmabil, driftsmessig og økonomisk. Jeg har lyst til å være med i den gruppen. Tror jeg.

Gi meg gode argumenter for hvorfor jeg skulle ville, evt ikke ville det.

Jeg har to barn på 9 år som kjøres mye (også med venner) på fritiden. De bor hos meg 50%.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 15:26   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.419
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tesla model S

Det blir rimelig å ha en elbil som firmabil. Spesielt om du kan lade på jobb (hvilket man jo burde gjøre).

Økologiske argument
Lavere kostnader for bedriften
Stor bil til lav pris
Positiv profil for bedriften
Du kan ha 7 seter

Det var jo ikke bare argumenter for deg, kanskje.

Vi får vår den 27. august.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 15:31   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tesla model S

Takk, jeg vil ha alle. Jeg tenker at det er bare pluss. Bortsett fra at mine barn er for store for de to setene bak. Og at bilen kanskje blir litt liten til ferieturer om vi skal ha med moren min og hunden hennes, liksom, men det er ikke så ofte det skjer.

Jeg ble forelsket, jeg, altså.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 17:26   #4
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tesla model S

Åh, jeg kunne så godt tenke meg den bilen !

Ekstra argumenter, ut over det Pelen skrev: den er veldig stilig. og man kan kjøre i kollektivfelt, så da sitter de ansatte på jobb istedet for å stå i kø på motorveien.

Nå kommer det vel snart en modell X også. Den skulle være bedre egnet til norske vinterforhold enn model S, og fåes med 4-hjuls trekk.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 17:42   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tesla model S

Nå har jeg meldt min interesse, men det er lite sannsynlig at jeg får være med i testgruppen, av ulike - forståelige forhold. Men om alle tall stemmer, så håper og tror jeg at det blir et alternativ i fremtiden, og da blir kanskje min neste bil en Tesla, i alle fall. Og jeg liker Model X enda bedre enn S, så det er jo alltid noe positivt i det.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 17:45   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tesla model S

En god kollega har bestilt Tesla, jeg gleder meg veldig til å prøvekjøre den. Krysser fingrene for at du blir med i testgruppen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 21:58   #7
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.607
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tesla model S

Jeg sikler også litt på Tesla, selv om vi ikke skal bytte bil ennå.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 22:02   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tesla model S

Jeg har lyst på Tesla en gang jeg og. Men det er ikke noen lademuligheter på jobben, og ser heller ikke at det kommer til å bli det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 22:03   #9
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tesla model S

Jeg ønsker meg den med firehjulstrekk. Model X.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 21:15   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tesla model S

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Jeg ønsker meg den med firehjulstrekk. Model X.

Tror flere kunne likt det. Dette er en tung slede med høyt dreiemoment og bakhjulstrekk med brede dekk. For å si det slik - i likhet med f.eks. MB E-klasse og BMW 5-serie tipper jeg den vil ha sine "utfordringer" for en del på skikkelig vinterføre.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 21:40   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tesla model S

Vi hadde Elon Musk (oppfinner/eier) på jobben her for ikke så lenge siden, og etter det endte sjefen opp med å kjøpe seg Tesla S. Eller "direktørbil" som han kaller det.
Jeg har stilt meg i kø til prøvekjøring når den tid kommer! Tror ikke jeg får lov da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 23:12   #12
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tesla model S

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tror flere kunne likt det. Dette er en tung slede med høyt dreiemoment og bakhjulstrekk med brede dekk. For å si det slik - i likhet med f.eks. MB E-klasse og BMW 5-serie tipper jeg den vil ha sine "utfordringer" for en del på skikkelig vinterføre.

Ja, det kan godt hende. Men det blir uansett med ønsket all den tid mannen lo hysterisk da jeg foreslo å bytte ut Honda CR-V'en hans med en Tesla Model X.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 23:26   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tesla model S

Vi har bestilt Tesla Får den forhåpentligvis før jul en gang. Blir spennende.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 00:06   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tesla model S

Vi har bestemt oss for å vente på model X, fordi vi trenger den ekstra bankeklarkngen. I Trondheim (og sikkert andre byer), er det store fordeler med elbil. Særlig for meg som jobber i byen. Jeg ville kjøpt om jeg var deg .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 06:34   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.419
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tesla model S

Vi får vår i morgen!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 07:35   #16
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tesla model S

Vi har også sett litt på Tesla men har slått den fra oss av to grunnar:
- Den er veldig dyr i forhold til andre el-bilar, f.eks Nissan Leaf.
- Den er litt for ny i Norge. Foreløbig er det kun servicesenter i Oslo, så eg er usikker på om vanlige bilverksted på Vestlandet vil ha kompentanse til å fikse bilen dersom det skjer noko.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 08:35   #17
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tesla model S

Jeg gleder meg til å høre hva dere syns, Pelen.

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en Tesla så fort det lar seg gjøre, så får vi se når og om det blir noe av.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 08:41   #18
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tesla model S

Mannen køer for model x.

Jeg syns den er blodharry med de falkedørene, ellers er den genial.. Så håper den kommer med skyvedører når den omsider kommer til vestlandet.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 10:03   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tesla model S

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Mannen køer for model x.

Jeg syns den er blodharry med de falkedørene, ellers er den genial.. Så håper den kommer med skyvedører når den omsider kommer til vestlandet.

Jeg synes også de dørene er griseharry, men vi kjører jo BMW til vanlig og har lært oss å elske harry bilhold . Setter de derimot skyvedører på en SUV/Crossover, da ødelegger de jo hele bilen. Skyvedører er for peoplemovers. :basta:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 10:12   #20
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.607
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tesla model S

Harry eller ikke, jeg innbiller meg at de dørene er en smule upraktiske i en trang og lav fellesgarasje...

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no