Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynte til jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 00:27   #41
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Hvordan gjør dere med vasking og sånt, da? Jeg ser for meg det kaoset jeg ville måttet leve i om jeg skulle begynt å pynte 1. desember, samtidig som jeg begynte på nedvasken. Det er visst kaotisk nok.

Hos meg er jula omtrent sånn. 1. desember begynner ting å forsvinne fra alle rom. Gulvtepper, gardiner, puter osv. Det går ganske gradvis, men ca en uke før jul er alt borte.
Alt vaskes, fra loft til kjeller, det bakes, brygges, syltes og lages juledekorasjoner. Julegaver og julemat kjøpes inn. Forventingene stiger til uante høyder i løpet av denne tiden, hemmelighetsskremmerier, leting etter lure julegavegjemmesteder og hvisking i krokene er vanlige sysler. Det lukter grønnsåpe og julekaker og alt er kaos.

Hønsejulaften har jeg som regel alt under kontroll og svartejulaften kommer gardiner, duker, puter og ting frem igjen (for det meste i juleversjon), vi setter klar fakler ute, ved bæres inn til alle rom og julepynten blir høytidelig båret ned fra loftet om kvelden og står klar til lillejulaften. Julegranen får fot på og blir satt i gangen.

Lillejulaftens morgen er utrolig deilig. Det dufter gran og grønnsåpe og ikke lenge etter at jeg har stått opp dufter det risgrøt også. Grøten blir spist som formiddagsmat og den koker jo seg selv mens jeg pynter. Jeg har et nært og personlig forhold til julepynten min ( ) og alt har sin faste plass, pynt fra omtrent åtte store plastkasser blir satt frem i bedagelig tempo på omtrent to timer, tenker jeg. Bare kos.

Om kvelden har vi alltid spekemat med alt mulig godt og etter det pynter jeg treet. Det er min helt egne og ufravikelige juletradisjon å gjøre dette sent på kvelden, når alle har lagt seg. Det er i denne stunden jeg tenker på året som har gått, litt ettertanke stille nattetimer er viktig. Og hver eneste lillejuleaftensnatt spiller de denne på radioen, da er det virkelig jul!



(Kilde: youtube.com)

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 00:28   #42
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg tror jeg måtte holdt inne mye gruff hvis jeg skulle mislikt julepynt i desember.

Jeg gleder meg til desember.

Det går ikke så veldig inn på meg.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 00:34   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Jeg vasker jo stort sett hele tiden, så noen nedvask trengs ikke. Eller, jeg har jo vært latere etter at jeg begynte å jobbe endel, men jeg trenger liksom ikke de store rengjøringsbalubagreiene, det holder med den vanlige vasken.
Og i fjor greide jeg faktisk å vente til 23. med å pynte juletreet, det føltes ganske herlig, i grunnen. Planen var å pynte det etter at barna hadde lagt seg, men eldste insisterte på å bli med, og jeg ville jo ikke skuffe henne. Sier man liksom nei til en seksåring som ber så pent om å få pynte juletreet? Hun fikk selvsagt bli med, men da hun la seg, tok jeg frem alle julegavene og la dem under treet, gjemte de to fylte julestrømpene og laget skattekart til dem (det er vår tradisjon), la juleduker på bordene og satte frem et diiigert frukt- og sjokoladefat på stuebordet. Jeg passet på å stå tiiidlig opp på julaften og satte på juletrebelysningen og lysestakene, og satte på julemusikk før ungene kom ned. Magisk!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 00:39   #44
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Desember er jul for meg. Hele desember. Jeg elsker jul.
Her vaskes det i hele november, hver eneste krok er skinnende ren til første søndag i advent. Jeg nekter å vaske i desember, da koser vi oss.
Julegardiner, adventlys, adventstjerner og litt annet småtteri tas frem til 1. advent.
Resten av julepynten plukkes frem litt etter litt etter som juleforberedelsene skrider frem her i huset.
Siste rest blir satt frem akkurat en uke før jul. Da pynter vi også juletreet.
Jeg vil ha jul i desember, og det lager jeg også, hvert eneste år. Jeg har alltid gjort det men er ikke vant med det hjemmefra.
For meg er jula desember, ikke noe lenger enn det. Jeg kaster ut juletre og julepynt dagen før nyttårsaften, vasker huset og pynter til årets siste dag med nyttårspynt.
Denne blir pakket bort 1.januar. Da er det over for min del og tilbake til hverdagen.
Det som er så fint når man er voksen er jo at man kan gjøre akkurat som man vil i sitt eget hjem. Lage sine egne tradisjoner og ha det akkurat sånn man ønsket å ha det som barn. Hjemme ble alt pyntet lille julaften og jeg synes det var så trist. Bestemt meg tildlig for at sånn skulle det ikke være hjemme hos meg når jeg fikk hus og barn, derfor har vi det heller ikke sånn.
Her er vi nå godt igang med julevasken, halvferdig omtrent, absolutt i rute. Det blir jul første desember i år også.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 09:30   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Desember er adventstid. Forventinger og kos. Man pynter ikke med rødt da. Da er det adventsfargen lilla. Så, når det blir skoleferie, blir det jul og den varer til trettende dag jul-festen i kirka. *tradisjonell*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 09:39   #46
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Vi ønsker å få maks ut av julestemningen, så starter med adventspynt 1.søndag i advent...lilla og sølv.

Julepynten i rødt kommmer ikke før lille julaften.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 09:46   #47
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Vi pynter til jule på lillejulaften og jula ryker ut 1. januar.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 09:48   #48
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.170
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Det går i lilla fram til lillejulaften. Da kommer julepynten fram.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 09:50   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Jeg har et utrolig koselig svæært gammelt nissehus med elektrisk belysning som kommer opp hver jul. Nå har vi ikke skjenk lenger, så jeg må finne et nytt sted å ha det. Men det er så fint, jeg lager "skøytebane" ved siden av, av speilplate, og bruker masse bomull til snø på hustaket og rundt huset, og pynter med nisser, trær, dyr osv. I år må jeg kjøpe inn litt flere nisser, og noen nisser med ski og skøyter på beina.
Huset kommer selvsagt opp i begynnelsen av desember så jeg får nyte det leenge.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 10:23   #50
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Jeg pynter til advent, og henger opp julegardiner på kjøkkenet 1 desember eller helgen som er nærmest. Har også et par tre fire fem juleblomster rundt omkring.
Julepynten taes frem 23 desember, kanskje et par dager før, men juletreet pyntes aldri før lille julaften.

Gleder meg litt ekstra i år, for har fått hentet all julepynten som var i huset, så i år blir det nissehus

Er ekstremt julete, og synes det er utrolig koselig å pynte til jul, men har aldri jula lenge inn i nyåret. Den ryker ut 2-3 januar.

  Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 10:26   #51
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Utendørs julelys og julelys i vinduet kommer opp første søndag i advent eller 1. desember (det som kommer først). Huset blir ikke julepyntet før lille julaften og julepynten forsvinner nyttårshelgen. Julepynt til langt ut i januar er uaktuelt (men utendørs julelys og lys i vinduer beholdes gjerne lenge).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 10:51   #52
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har et utrolig koselig svæært gammelt nissehus med elektrisk belysning som kommer opp hver jul. Nå har vi ikke skjenk lenger, så jeg må finne et nytt sted å ha det. Men det er så fint, jeg lager "skøytebane" ved siden av, av speilplate, og bruker masse bomull til snø på hustaket og rundt huset, og pynter med nisser, trær, dyr osv. I år må jeg kjøpe inn litt flere nisser, og noen nisser med ski og skøyter på beina.
Huset kommer selvsagt opp i begynnelsen av desember så jeg får nyte det leenge.

Du gjør jo som jeg, ekte juledekorasjon som mamma laget.. Speil til skøytebane, bomull rundt huset, kongler dyppet i glitter som trær, masse nisser, engler osv osv.. Å, jeg gleder meg!
Dessuten stjerne i vinduet, Dickenshus med lys, lite juletre, lyshus med togbane, den store porselenskirken med lys fra gubben sin barndom..

Og dessuten Lysfesten i byen siste lørdag i november....

I dag skal vi dessuten ha ribbe til middag.

Ja jeg er julete,ja det blir sikkert mye *bling* *bling* men jeg elsker det og vil ha den kosen i årets mørkeste måned.

Vel, juletreet blir pyntet lillejulaften da, hvis jeg klarer å vente.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 10:52   #53
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Vi pynter huset lillejulaften. Jeg er oppvokst med det, og synes det er så koselig tradisjon at jeg viderefører den til min lille familie. Nå jobber jeg i barnehage, så mine juleforberedelser starter litt tidligere enn gjennomsnittet. På avdelingen der jeg jobber pynter vi til jul 30.november.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva mener du med juleselskaper? Har du det i januar?

Vi går faktisk på like mange juleselskaper i januar som i desember. Alle juletrefestene er jo lagt i den første og andre uken i januar.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 10:54   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Vi går faktisk på like mange juleselskaper i januar som i desember. Alle juletrefestene er jo lagt i den første og andre uken i januar.

Ah. Jeg har ikke vært på juletrefest på mange år, men eldste har vært med på noen med svigermor, og de var i januar. For meg føles det helt feil, jeg er ferdig med julen i januar, og alt av julebord og juleselskaper skjer i desember her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 10:59   #55
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Vi adventspynter første søndag i advent (adventsstake, kalender, stjerne og en fin lilla engel jeg har hatt siden jeg var barn). Resten kommer opp lille julaften eller deromkring, og taes ned 13. dag jul.

Samme her, sett bort fra den lilla engelen.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 11:01   #56
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

1. søndag i advent. Da er det rød gardiner, nisse-servise, amaryllis-løker, lyskuler i vinduene og noen få nisser. Utover i desember slenger jeg flere og flere nisser og engler rundt i huset.

Alt åker ut igjen en av de første dagene i januar.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 11:02   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

I dag er det akkurat 2 uker til. Vet ikke hvordan jeg skal overleve disse to ukene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 11:09   #58
Supernala
Superkul
 
Supernala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 253
Supernala er litt kul
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Jeg pynter til jul 1.desember, men treet blir ikke pynta før lille julaften. Alt ryddes bort første uka i januar

__________________
_____________
Stolt mamma


I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 11:14   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Da barna var små pleide jeg å vente til de var i seng lillejulaften. Så pyntet jeg hele huset sånn at det var helt annerledes da de sto opp om morgenen på julaften. De der store barneøynene var så fine.

Nå er de jo store, så nå vasker vi ned før jula også pynter vi hus og koser oss sammen med å ta frem jul lillejulaften. Når de legger seg blir som regel Drammen og jeg sittende og fyre på peisen og pakke inn gaver noen timer til.

Lysene ute pluss kalendere og adventstjerner kommer jo opp første søndag i advent da.

Men. Skal egentlig de stjernene ned igjen til jul eller skal adventgreiene være fremme i jula?

  Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 11:15   #60
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Dagen før første søndag i advent eller 1. desember (den som kommer først) vasker jeg kjøkkenvinduet, skifter til julegardiner, pynter i vinduet og henger opp advenstsstjerne. Samtidig adventspynter vi litt ellers i huset. Kalenderen henges opp, adventsstaken finnes fram, jeg finner fram lilla løper, noen lilla puter og lysglass. Utover desember dukker det opp pepperkakehjerter i vinduet når vi har baket dem, pepperkakehuset med smånissene rundt settes fram når det er klart, julepynt ungene kommer hjem med fra skolen settes fram når det kommer hjem, vi drikker gløgg, baker, koker saltkjøtt, koser oss med pepperkaker og klementiner, litt juleverksted, innpakking av julegaver, venner på adventsbesøk, aktivitetene fra adventskalenderen, julefilmer, juleforestilling i teateret osv. Og så vasker vi litt, men vi er ikke fundamentalistiske julevaskere. Det er kos, det er forventning

Lille julaften kommer treet inn, den siste runden med grønnsåpevask tas, juletreet pyntes til "Kvelden før kvelden", og når ungene er i seng (eller, de minste ungene - jeg kan kanskje ikke forvente å få eldste i seng så tidlig i år...) kommer juleduker, nisser, engler osv osv fram. Jeg stryker, pynter og ordner, skifter ut lilla med rødt og hvitt, legger pakkene under treet, fyller julestrømpene, og til slutt kommer skålene med frukt og julegodt fram, før jeg kryper i sofaen med et glass rødvin. Da er det jul!

Det er magisk å stå opp tidlig julaften, tenne levende lys, tenne juletrebelysningen og vente på at ungene skal våkne til bugnende julestrømper og tegnefilmer på TV. Følelsen av å stå opp til nypyntet hus som unge, sitter i meg fortsatt, og jeg syns de morgentimene der er helt magiske. Selv om jeg er veldig glad i julepynten, syns jeg det er verdt å vente på. Magien blir enda sterkere da.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011

Sist redigert av ming : 14-11-10 kl 11:22.
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no