Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikking for super-dummies

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-23, 21:11   #281
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.410
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

15 cm med vrangborden skulle jeg ha gjort, tror det er riktig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 22:48   #282
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

"Arbeidet" er hele strikketøyet. Med vrangbord.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-23, 00:18   #283
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.575
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Ja, hvis det ikke har stått noe ala «Videre måles arbeidet herfra» tidligere i oppskriften.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-23, 20:36   #284
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Takk for svar! Ble litt usikker og tenkte det var best å spørre noen som kan lese oppskrifter bedre enn meg.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 08:44   #285
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Fortsetter jeg med samme rundpinne når jeg skal frem og tilbake?

Litt sent, men dog: Jeg strikker vrangradene mye løsere, så jeg pleier å strikke dem med et halvt nr. mindre pinne.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 09:44   #286
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.575
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Det står vel som regel i oppskriften også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 10:38   #287
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Litt sent, men dog: Jeg strikker vrangradene mye løsere, så jeg pleier å strikke dem med et halvt nr. mindre pinne.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det står vel som regel i oppskriften også.

Og så har du de oppskriftene hvor man skal ØKE antall masker før man strikker vrangborder. Det fungerer dårlig for meg som nesten alltid får slarkete vrangborder selv om jeg går ned en hel pinnestørrelse for å unngå det. Oppskriftene er basert på hvordan de som lager dem strikker, så man må etterhvert løsrive seg litt og gjøre tilpasninger basert på egne behov.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:10   #288
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.575
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Jeg lærte meg en ny måte å strikke vrangmasker på, hvor msn ikke legger tråden foran. Da ble det plutselig mye jevnere også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:43   #289
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg lærte meg en ny måte å strikke vrangmasker på, hvor msn ikke legger tråden foran. Da ble det plutselig mye jevnere også.

Kanskje jeg burde prøve? Jeg har i veldig mange år hatt den innstillingen at den måten jeg lærte meg å strikke som barn og tenåring er bra nok, og alle nye fænsy schmansy teknikker ikke er noe for meg (hvorfor bruke magic loop når jeg kan strikke med strømpepinner, hvorfor lære italiensk avlukking når jeg kan felle av masker fra før, hvorfor strikke patent når det tar så lang tid etc. etc. etc). Det siste året har jeg derimot bestemt meg for at det er lov å lære noe nytt også for 46-åringer, og det har ikke bare gjort at jeg har fått til nye og pene teknikker men ikke minst har det vært morsomt.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 12:40   #290
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.575
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Du kan se i denne videoen hvordan jeg gjør det. Det blir for meg mye jevnere fordi jeg holder tråden likt uansett om jeg strikker rett eller vrangt. Før jeg lærte denne metoden måtte jeg bytte pinner hele tiden om jeg skulle strikke glattstrikk frem og tilbake, nå trenger jeg ikke det mer. https://youtu.be/Ybi6bQpihvg

At noen orker noe annet enn magic loop fatter jeg ikke, men takket være Luftslottet og nokon har jeg aldri gjort det siden barneskolen. Men husker det som helt grusomt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 14:50   #291
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.124
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Jeg strikker vrang slik som i videoen tror jeg (lærte det slik), og eneste konsekvensen er at hvis man strikker frem og tilbake så må man strikke masken "vridd" når man er rettsiden, men det faller seg veldig naturlig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 22:12   #292
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det står vel som regel i oppskriften også.

Det har jeg aldri sett.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Og så har du de oppskriftene hvor man skal ØKE antall masker før man strikker vrangborder. Det fungerer dårlig for meg som nesten alltid får slarkete vrangborder selv om jeg går ned en hel pinnestørrelse for å unngå det. Oppskriftene er basert på hvordan de som lager dem strikker, så man må etterhvert løsrive seg litt og gjøre tilpasninger basert på egne behov.

Jeg tenker ikke på vrangbord, jeg mener når man strikke glattstrikk frem og tilbake med annenhver rad strikket fra vrangsiden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 08:38   #293
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Du kan se i denne videoen hvordan jeg gjør det. Det blir for meg mye jevnere fordi jeg holder tråden likt uansett om jeg strikker rett eller vrangt. Før jeg lærte denne metoden måtte jeg bytte pinner hele tiden om jeg skulle strikke glattstrikk frem og tilbake, nå trenger jeg ikke det mer. https://youtu.be/Ybi6bQpihvg

Så pussig at du ikke lærte den metoden opprinnelig; hvor lærte du å strikke?

Den metoden du har bytta til kalles faktisk ofte "the Norwegian purl", og jeg har aldri sett noen andre vrangmetoder "live" i Norge. Visste ikke en gang at det fantes andre før Insta, og synes alle alternativene ser utrolig tungvinte ut.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 08:45   #294
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Jeg synes begge de to måtene å strikke vrang på, som filmen viser, var komplisert, men jeg tror det har å gjøre med at jeg strikker rettmaskene på en annen måte når jeg strikker frem og tilbake for å få "snudd" hvordan masken ligger på pinnen, og da blir det enklere å strikke vrangt på omgangen tilbake.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 09:10   #295
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Input, her.


Nå koser jeg meg veldig, mens jeg grubler støtt og stadig på garnpriser. Da jeg vokste opp var hjemmestrikk litt flaut, for da var man fattig. Nå er genseren jeg strikker mye dyrere enn en ullgenser jeg har kjøpt i butikken. Har garnprisen endret seg?

Jeg har strikket siden jeg var liten, altså siden 70-tallet, og kjøpt mine egne strikketøy siden 80-tallet. Jeg har aldri opplevd hjemmestrikk som fattig eller flaut, og det har vel igrunnen aldri vært billigere å strikke enn å kjøpe. (Det må isåfall ha vært før min tid igjen). Evt om man strikket av billig akrylgarn. Jeg strikket mange sett av Dale Babyull til mine barn på 80- og 90-tallet, og opplevde det som dyrt. (Mye dyrere enn om jeg kjøper det eller tilsvarende nå).

Alt har jo blitt dyrere akkurat nå i det siste, så det gjelder sikkert også garn. Samtidig har det aldri vært mer tilbud på garn enn det er nå, så det er jo veldig mulig å få fine ullgarn forholdsvis mye rimeligere enn på for eksempel nittitallet.
Da husker jeg det var vanlig at man kunne legge av og hente litt og litt garn til en genser for eksempel, det tviler jeg på de driver med nå.

Ellers så har det jo kommet mange veldig eksklusive kvaliteter i kasjmir og silke osv, som naturlig nok er dyre. Men vanlig godt ullgarn opplever jeg absolutt ikke som dyrere enn for 10-20-30 år siden.

Det som fordyrer strikkeprosjektene veldig nå er jo alle oppskriftene med to eller tre tråder. Der tror jeg designerne har et samarbeid med garnprodusentene altså.


Sist redigert av Filifjonka : 05-08-23 kl 09:17.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 09:43   #296
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av banana, her.


Jeg tenker ikke på vrangbord, jeg mener når man strikke glattstrikk frem og tilbake med annenhver rad strikket fra vrangsiden.

Ah, ja, det blir annerledes, beklager at jeg misforsto!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Så pussig at du ikke lærte den metoden opprinnelig; hvor lærte du å strikke?

Den metoden du har bytta til kalles faktisk ofte "the Norwegian purl", og jeg har aldri sett noen andre vrangmetoder "live" i Norge. Visste ikke en gang at det fantes andre før Insta, og synes alle alternativene ser utrolig tungvinte ut.

Jeg har lært begge metodene. I Norge. Og synes dessverre begge gir samme litt for slappe resultat på vrangbord. Men har funnet en mulig løsning som jeg skal prøve ut ved høve.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 13:49   #297
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Jeg er vokst opp med strikkeplagg, til og med livstykket - en slags liten vest som hadde fester til ullstrømpene nederst - var hjemmestrikka. Jeg har strikket mye til både egne barn og barnebarn, og opplever at prisen på garn ift garnkvalitet er som den alltid har vært; man må betale for kvalitets- og sertifisert garn, mens garn med mye plast og uklar opprinnelse kan være latterlig billig.

Og det går fremdeles an å legge av garn og hente litt om gangen i min garnbutikk.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 22:58   #298
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.575
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det har jeg aldri sett.

Jeg trodde vi snakket om vrangbord.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-23, 10:02   #299
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.000
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Og det går fremdeles an å legge av garn og hente litt om gangen i min garnbutikk.

Det har jeg aldri spurt om, men jeg vet at hvis jeg tar vare på kvitteringen og kommer tilbake innen 3 måneder, så får jeg byttet hele nøster som er til overs. Så da kan man godt kjøpe et ekstra nøste hvis man er usikker.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-23, 10:36   #300
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.931
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Garn har jo aldri vært billig. Men det er klart at den trenden som er nå med at gensere skal strikkes i flere tråder med dyrt garn gjør det enda dyrere enn det var. Jeg strikker fremdeles mest i finull, og da er det ikke uoverkommelig dyrt.

Men, nå har jeg kjøpt mønster til en genser fra knittingforolive og vært i butikken og sett på garnet og bare fått en ide om hvor dyr den kommer til å bli. Jeg vil ha den og skal spandere det, men det kunne jeg ikke gjort for noen år siden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no