Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 20:21   #61
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Orw, her.

Syns det sier det meste når så mange mennesker er villige til å risikere fengsel for å få jentene vekk fra en far som har sittet inne for vold mot egen familie tidligere.

En far har sine to tenåringsdøtre hjemme hos seg i over en måned (var det ikke fra i slutten av juni noen sa?). Så sier jentene (blir det påstått i aviser/NRK) til moren at de vil være hos faren. Og da er det plutselig så skrekkelig farlig at jentene er hos faren? Så farlig at man kaller inn hele 7 personer som går til angrep på huset med øks? Istedenfor å ta kontakt med barnevernet - som man ifølge innlegg i denne tråden allerede har kontakt med - for å få hjelp derifra?

Jeg syns en slik reaksjon sier en del om hvor elendig forhold det har vært mellom mor og far, og om en eskalert konflikt hvor de skadelidende er jentene. Siste skade i denne saken er påført av brødre og andre venner/familie av moren.

Jeg syns det virker usannsynlig at moren ikke har vært med på planleggingen av dette, men det kan jeg selvsagt ikke utelukke. Jeg kan bare spekulere. Og jeg finner det jo interessant at moren har gått under jorden med døtrene. Hvis hun stolte på rettsvesenet, burde hun da ikke ha meldt seg? Eller er det en ørliten mulighet for at jentene faktisk ønsker å være hos faren?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:24   #62
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Istedenfor å ta kontakt med barnevernet - som man ifølge innlegg i denne tråden allerede har kontakt med - for å få hjelp derifra?



Du vet tydeligvis ikke hva slags myndighet barnevernet har - og ikke har.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:32   #63
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av allium, her.



Du vet tydeligvis ikke hva slags myndighet barnevernet har - og ikke har.

Eller kanskje jeg vet det, men samtidig har en viss respekt for Norges lover? Jeg heller nemlig mest til den teorien, skjønner du. Hvis barna har det så skrekkelig som enkelte her framstiller det, så vil jeg tro at barnevernet ville gjøre noe.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:33   #64
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eller kanskje jeg vet det, men samtidig har en viss respekt for Norges lover?

I så fall bør du vel mene at far også må respektere Norges lover.

Og barnevernet har ingen myndighet til å gripe inn i samværshjem - uansett hvor ille de er.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:35   #65
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

I så fall bør du vel mene at far også må respektere Norges lover.

Selvsagt. Hvor står det i lovverket at en far må tvinge barna - som i det minste tilsynelatende ikke ønsker å dra - ut av huset?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:36   #66
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eller kanskje jeg vet det, men samtidig har en viss respekt for Norges lover? Jeg heller nemlig mest til den teorien, skjønner du. Hvis barna har det så skrekkelig som enkelte her framstiller det, så vil jeg tro at barnevernet ville gjøre noe.


Det ville nok barnevernet også gjerne gjort.

Lovverket er ikke uten feil og mangler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:41   #67
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Selvsagt. Hvor står det i lovverket at en far må tvinge barna - som i det minste tilsynelatende ikke ønsker å dra - ut av huset?

Nå gjør du deg vanskelig. Les Barneloven. En far som ønsker å overta omsorgen uten at mor er enig, må gå til rettssak. Det er det han skulle gjort. Som jeg har sagt flere ganger nå, hvis det er sant at det er jentenes egen upåvirkede vilje at de vil være hos ham, vil han vinne den saken.

At det skal være en forferdelig sak for dem å dra hjem til mor er en påstand du ihvertfall ikke har belegg for.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:41   #68
Orw
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 4
Orw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Når denne familien har hatt store problemer med å få hjelp fra barnevernet før når faren har hvert på sitt voldeligste. Er det ikke så rart at man ikke stoler på dem. Når han holder to jenter som ikke får gå ut å møte moren når de har avtale om det. Når politiet blir ringt etter og ikke gidder å be faren sende hjem jentene selv om han ikke har foreldre rett. Dette er en far som har tapt retten til å møte sine barn uten en verge. Man kan ikke bare bestemme seg for å beholde to barn det er en rettskjennelse på at han ikke har rett på.

Orw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:50   #69
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eller kanskje jeg vet det, men samtidig har en viss respekt for Norges lover? Jeg heller nemlig mest til den teorien, skjønner du. Hvis barna har det så skrekkelig som enkelte her framstiller det, så vil jeg tro at barnevernet ville gjøre noe.


Vet du hva barnevernet gjør hvis en samværsforelder mishandler barna sine ved hvert eneste samvær?

Ingenting. De kan ikke. De har ikke lovhjemmel. Det eneste de kan gjøre er å si til den som har den daglige omsorgen at denne må ta den andre forelderen til retten og sikre barnet sitt - selv, med egne midler og for egen maskin. Og om vedkommende ikke greier dette så vil de vurdere å ta barna fra den forelderen som virker.

Ikke fordi det er smart, men fordi de faen ikke har annet å stille opp med.

Les barnevernsloven du. Eller veilederen barnevernet instrueres av om sin rolle ved mistanke om overgrep under samvær.

Så nei - barnevernet ville ikke gjort noen verdens ting. Det er mor selv her som skulle ordne opp. Og det gjorde hun tydeligvis.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:51   #70
Orw
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 4
Orw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det ville nok barnevernet også gjerne gjort.

Lovverket er ikke uten feil og mangler.

Du kan helle mot hvilken som helst teori du vil, men fakta er at jeg har kjæreste blandt denne familien og faktisk vet at denne faren er voldelig og manipulerende. Så du får faen meg spekulere så mye du vil!

Orw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:10   #71
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nå gjør du deg vanskelig. Les Barneloven. En far som ønsker å overta omsorgen uten at mor er enig, må gå til rettssak. Det er det han skulle gjort. Som jeg har sagt flere ganger nå, hvis det er sant at det er jentenes egen upåvirkede vilje at de vil være hos ham, vil han vinne den saken.

Jeg prøver ikke å gjøre meg vanskelig. Du påstår at det er far som ønsker å ha omsorgen for jentene. Jeg sier at det kan være at det er jentene som ønsker å være hos han. Hvis det er slik, så er det ikke far som ønsker å overta den daglige omsorgen. Da er det jentene som ønsker å være hos ham.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

At det skal være en forferdelig sak for dem å dra hjem til mor er en påstand du ihvertfall ikke har belegg for.

Hm. Jeg så kjapt gjennom innleggene mine, men klarte ikke å se at jeg har påstått akkurat det. Det jeg har påstått, er at det sannsynligvis var skadelig for barna at brødre ++ økser seg vei inn i huset til jentenes far, og at faren ble banket opp.

Jeg merker nå at dette blir en meta-diskusjon, all den tid det har kommet mer informasjon på banen. Jeg visste ikke at faren var voldelig og hadde vært i fengsel pga vold mot familie. Det gjør selvsagt ting mer komplisert. Samtidig finner jeg det tvilsomt at en mor - hvis hun da faktisk visste noe om dette - syns dette er måten å håndtere saken. Hvorfor var det plutselig så veldig viktig å få jentene hjem på sekundet? Hvorfor vil 7 eller flere mennesker utføre vold mot noen på denne måten?

Og, ja, barnevernet har svakheter. Det vet jeg så inderlig vel. Men er det virkelig slik at barnevernet ikke har noe de kan gjøre hvis en forelder ved hvert eneste samvær beviselig mishandler barna? Jeg vet en del om barnevernets unnfallenhet når det gjelder det at omsorgspersoner skaper frykt og usikkerhet hos barn - uten at den fysiske volden i seg selv er problemet. Men jeg trodde faktisk at unnfallenheten kom av vanskeligheten av å bevise psykiske maktovergrep.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:12   #72
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg føler meg misforstått.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:13   #73
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Orw, her.

Du kan helle mot hvilken som helst teori du vil, men fakta er at jeg har kjæreste blandt denne familien og faktisk vet at denne faren er voldelig og manipulerende.

En sak har alltid minst to sider. Og det er dessverre slik at det ikke alltid er så lett å se hvem det er som manipulerer i en sak.

Forøvrig syns jeg vold og borgervern er forkastelig.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:16   #74
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg føler meg misforstått.

Orw siktet sikkert til meg, og bare traff feil siteringsknapp. JEG forstod hva du mente, men gadd ikke kaste meg over innlegget ditt, for du var alt for saklig.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:17   #75
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg prøver ikke å gjøre meg vanskelig. Du påstår at det er far som ønsker å ha omsorgen for jentene. Jeg sier at det kan være at det er jentene som ønsker å være hos han. Hvis det er slik, så er det ikke far som ønsker å overta den daglige omsorgen. Da er det jentene som ønsker å være hos ham.



Hm. Jeg så kjapt gjennom innleggene mine, men klarte ikke å se at jeg har påstått akkurat det. Det jeg har påstått, er at det sannsynligvis var skadelig for barna at brødre ++ økser seg vei inn i huset til jentenes far, og at faren ble banket opp.

Jeg merker nå at dette blir en meta-diskusjon, all den tid det har kommet mer informasjon på banen. Jeg visste ikke at faren var voldelig og hadde vært i fengsel pga vold mot familie. Det gjør selvsagt ting mer komplisert. Samtidig finner jeg det tvilsomt at en mor - hvis hun da faktisk visste noe om dette - syns dette er måten å håndtere saken. Hvorfor var det plutselig så veldig viktig å få jentene hjem på sekundet? Hvorfor vil 7 eller flere mennesker utføre vold mot noen på denne måten?

Og, ja, barnevernet har svakheter. Det vet jeg så inderlig vel. Men er det virkelig slik at barnevernet ikke har noe de kan gjøre hvis en forelder ved hvert eneste samvær beviselig mishandler barna? Jeg vet en del om barnevernets unnfallenhet når det gjelder det at omsorgspersoner skaper frykt og usikkerhet hos barn - uten at den fysiske volden i seg selv er problemet. Men jeg trodde faktisk at unnfallenheten kom av vanskeligheten av å bevise psykiske maktovergrep.

Du skal ha pluss for å klare å ta til deg informasjon underveis i det minste. Om så litt mothårs.

Barnevernet kan ikke gripe inn overfor samværshjem nei. Uansett. De kan gå inn med frivillige tiltak dersom samværsforelderen ønsker det, men utover det kan ikke barnevernet ta noen som helst ansvar overfor samværshjem. Ansvaret for hva som skjer med et barn under samvær hviler i sin helhet på bostedsforelderen.

Jepp. Les det en gang til: Hos bostedsforelderen.

Det er denne som har ansvar for at barna har det bra, også når de er på samvær.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:17   #76
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Orw, her.

Du kan helle mot hvilken som helst teori du vil, men fakta er at jeg har kjæreste blandt denne familien og faktisk vet at denne faren er voldelig og manipulerende. Så du får faen meg spekulere så mye du vil!

Kjære deg. Ser du ikke at halvparten av dem du skjeller du er på "morens" side, om det går an å si det sånn.

For oss som leser om dette i avisa/på nett/hører nyheter, så må vi forholde oss til det som kommer fram i nyhetsbildet - og ta høyde for at en del ikke kommer fram av hensyn til personvern eller manglende informasjon.

Jeg ser ikke at alfaCharlie heller mot noen som helst teori. Jeg er også spent på utfallet av denne saken, fordi den rører et tema som opptar mange, nettopp manglende jurisdiksjon i barnefordelingssaker som har gått over styr, og hvor vanskelig det kan være for andre instanser å gripe inn - nettopp på grunn av manglende lovverk.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:18   #77
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du fremstiller det som om det ville være en forferdelig sak at far sendte barna tilbake til mor. Dermed må man jo tro at du mener de har det fælt der. Hvis det derimot er snakk om to normale hjem, kan det ikke være noen stor skade skjedd ved at barna får litt mer tid i det andre hjemmet mens man venter på at avgjørelsen tas på den riktige måten.

Jeg prøver mer å fremstille det som om at det ikke er så forferdelig at de er hos faren, jeg, all den tid de har vært der i over en måned. Poenget er jo at moren (eller noen andre i hennes umiddelbare nærhet) tydeligvis mener det er så skrekkelig at jentene er hos faren, at hun/noen andre med vold og makt henter jentene hos faren.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:20   #78
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg prøver mer å fremstille det som om at det ikke er så forferdelig at de er hos faren, jeg, all den tid de har vært der i over en måned. Poenget er jo at moren (eller noen andre i hennes umiddelbare nærhet) tydeligvis mener det er så skrekkelig at jentene er hos faren, at hun/noen andre med vold og makt henter jentene hos faren.


Vel. Om noen kommer her og tar mine unger så er det en åpenbar mulighet at de får en på trynet dersom jeg ender med å måtte hente dem selv fordi politiet ikke gidder å hjelpe meg.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:20   #79
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg prøver mer å fremstille det som om at det ikke er så forferdelig at de er hos faren, jeg, all den tid de har vært der i over en måned. Poenget er jo at moren (eller noen andre i hennes umiddelbare nærhet) tydeligvis mener det er så skrekkelig at jentene er hos faren, at hun/noen andre med vold og makt henter jentene hos faren.

Hvordan de har det hos faren vet jeg lite om. Man kan lure på om noen som har svart her kanskje vet det, men jeg går ut fra et par enkle ting som ser ut til å være fakta:

Mor har omsorgen.
Barna har vært på ferie hos far.
Far beholder barna etter ferien, ut fra barnas utsagn om at de vil bo der.
Mor henter barna med makt.

Og istedenfor å ensidig fordømme mor, hevder jeg at det var far som begikk den første feilen her. Uansett om han ellers er en mønsterfar eller en voldelig manipulator.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:26   #80
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvordan de har det hos faren vet jeg lite om. Man kan lure på om noen som har svart her kanskje vet det, men jeg går ut fra et par enkle ting som ser ut til å være fakta:

Mor har omsorgen.
Barna har vært på ferie hos far.
Far beholder barna etter ferien, ut fra barnas utsagn om at de vil bo der.
Mor henter barna med makt.

Og istedenfor å ensidig fordømme mor, hevder jeg at det var far som begikk den første feilen her. Uansett om han ellers er en mønsterfar eller en voldelig manipulator.




Det er far som begikk selvtekt her. Mor fikk ikke hjelp til å ivareta sine rettigheter som hun også mener at er barnas absolutt beste interesse.

Om far mener noe annet så må han løse dette ved en rettsprosess, ikke ved selvtekt.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no