Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-10, 16:33   #321
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Hvis foreldrene greier å bli enige om ting så er det meste temmelig greit. Men greier de ikke det så er det et himla ball å få endret noe ja.

Eller himla og himla... Er ungen stor og vet hva den vil så skal det ikke mer til enn at den forelderen med sammenfallende mening som barnet kaller den andre inn til mekling og presenterer saken. Blir de ikke enige på meklingen så blir de som regel enige på første forberedende rettsmøte - etter at dommeren har sagt noe ala: Hvis du ikke skjønner at du taper om du ikke gir deg nå så skal jeg si det veeeeldig tydelig for deg: Giiiii deeeeeeg.

Også ordner det seg.

Det er det denne faren skulle gjort hvis det virkelig stemmer at barna så sterkt ønsker å flytte til ham.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 16:34   #322
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Det jeg beskriver er hvordan det foregår der foreldrene ikke enes. Om foreldrene er enige så vil jo den som har den daglige omsorgen signere de papirene som trengs og da er det ikke noe problem. Men jeg tror det er trygt å anta at det ikke var enighet i den saken her.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 16:37   #323
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det jeg beskriver er hvordan det foregår der foreldrene ikke enes. Om foreldrene er enige så vil jo den som har den daglige omsorgen signere de papirene som trengs og da er det ikke noe problem. Men jeg tror det er trygt å anta at det ikke var enighet i den saken her.

Aha! Da forstår jeg. Jeg snakker om daglig omsorg som generelt begrep, ikke om denne saken, altså.

Og jeg tror at loven må ha blitt endret de senere år, for ikke pokker om jeg kan tro at de to kranglefantene som mine stesøsken hadde som foreldre hadde klart å bli enige om noe som helst.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 16:52   #324
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sendt advokaten? Høh? Det er vel like fornuftig som å sende rørleggeren eller tannlegen sin.


Ja, og fortsatt veldig mye mer fornuftig enn å sende 8 mann med øks på natterstid....... eller?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 16:57   #325
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, og fortsatt veldig mye mer fornuftig enn å sende 8 mann med øks på natterstid....... eller?

Poenget du gikk elegant glipp av her er at advokater ikke gjør sånne ting som å reise ut som torpedoer. Om du spør advokaten din om han vil reise og hente ungene så vil han svare nei. Av samme grunn som tannlegen din. Eller tannfeen din for den delen.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:01   #326
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg har lest litt med gaffel her, men kom til å tenke litt på dette med siktelse og utførelse av vold. Det er vel slik at man kan bli dømt for en voldssak, selv om man ikke har utøvd volden selv? Ta orderudsaken f.eks. Det er vel ikke dokumentert at noen av de domfelte har utført drapene, det var nok at det ble bevist at man visste om / deltok i planene.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:03   #327
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har lest litt med gaffel her, men kom til å tenke litt på dette med siktelse og utførelse av vold. Det er vel slik at man kan bli dømt for en voldssak, selv om man ikke har utøvd volden selv? Ta orderudsaken f.eks. Det er vel ikke dokumentert at noen av de domfelte har utført drapene, det var nok at det ble bevist at man visste om / deltok i planene.

Det kan man.

Men i denne saken er mor altså ikke siktet for voldsbruk så da betyr det ihvertfall så langt at de ikke mistenker henne for indirekte eller direkte påvirkning til selve volden.

Det er jo da vesentlig.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:04   #328
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det kan man.

Men i denne saken er mor altså ikke siktet for voldsbruk så da betyr det ihvertfall så langt at de ikke mistenker henne for indirekte eller direkte påvirkning til selve volden.

Det er jo da vesentlig.

Jeg må nok lese meg opp siden, for jeg har ikke fått med meg hva hun siktet for.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:06   #329
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg må nok lese meg opp siden, for jeg har ikke fått med meg hva hun siktet for.

Hun er siktet for kidnapping og inntrengning.

Og jeg har hisset meg opp, eller rettere lurt kraftig på hvordan hun kan siktes for kidnapping.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:06   #330
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Poenget du gikk elegant glipp av her er at advokater ikke gjør sånne ting som å reise ut som torpedoer. Om du spør advokaten din om han vil reise og hente ungene så vil han svare nei. Av samme grunn som tannlegen din. Eller tannfeen din for den delen.

Nei, jeg har ikke gått glipp av det.
Men jeg synes ikke det er greit å sende 8 mann med øks natterstid for å hente to teenåringer, med mindre du vet at de er i livsfare.

Og nei, jeg aner ikke hvordan mora burde løst det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:07   #331
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, jeg har ikke gått glipp av det.
Men jeg synes ikke det er greit å sende 8 mann med øks natterstid for å hente to teenåringer, med mindre du vet at de er i livsfare.

Og nei, jeg aner ikke hvordan mora burde løst det.

Da får du heller si det du mener da - at hun skulle gitt opp barna sine siden det ikke fantes mulighet til å få de hjem.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:17   #332
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da får du heller si det du mener da - at hun skulle gitt opp barna sine siden det ikke fantes mulighet til å få de hjem.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:52   #333
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja.
Det er det som er konsekvensen dersom hun ikke får hente dem med den makt som trengs for å få dem med seg - all den tid hun ikke får hjelp fra andre steder.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 18:03   #334
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ja.
Det er det som er konsekvensen dersom hun ikke får hente dem med den makt som trengs for å få dem med seg - all den tid hun ikke får hjelp fra andre steder.

Ja, det har jeg skjønt, og jeg har vel presisert flere ganger at jeg ikke aner hva hun skal gjøre og at jeg ikke skjønner noe av lovverket her eller hvorfor det ikke skal være mulig for henne å få hjelp. Og ja, jeg synes det er hårreisende.

Det som burde skjedd, i Utopia feks, er jo at noen burde kommet inn i bildet, meglet mellom mor og far, lyttet til hva barna virkelig vil, sett på forhistorien, snakket med lærere, osv osv for så å hjulpet alle sammen til å finne en god løsning.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 18:05   #335
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, det har jeg skjønt, og jeg har vel presisert flere ganger at jeg ikke aner hva hun skal gjøre og at jeg ikke skjønner noe av lovverket her eller hvorfor det ikke skal være mulig for henne å få hjelp. Og ja, jeg synes det er hårreisende.

Det som burde skjedd, i Utopia feks, er jo at noen burde kommet inn i bildet, meglet mellom mor og far, lyttet til hva barna virkelig vil, sett på forhistorien, snakket med lærere, osv osv for så å hjulpet alle sammen til å finne en god løsning.

Og det er eksakt hva som hadde skjedd om far hadde gjort dette på den riktige måten her istedenfor å tiltvinge seg barna slik han gjorde.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 18:08   #336
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og det er eksakt hva som hadde skjedd om far hadde gjort dette på den riktige måten her istedenfor å tiltvinge seg barna slik han gjorde.

Det er bare piss og det vet du også!

Det finnes virkelig ingen garanti for at domstolen eller familievern kontoret, eller PPT eller what ever ville funnet den løsningen som var best for barna. Dernest er det lite trolig at mor og far ville fått til et godt samarbeidsklima.

Hadde barnefordelingssaker vært så "lett" hadde vi jo ikke hatt noen sånne saker.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 18:12   #337
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er bare piss og det vet du også!

Det finnes virkelig ingen garanti for at domstolen eller familievern kontoret, eller PPT eller what ever ville funnet den løsningen som var best for barna. Dernest er det lite trolig at mor og far ville fått til et godt samarbeidsklima.

Hadde barnefordelingssaker vært så "lett" hadde vi jo ikke hatt noen sånne saker.

Hvorfor tror du at dersom fvk og domstolen er enige samt den ene forelderen er enig - så er det sannsynlig at de tar feil?

Og hvorfor tror du at det er mer sannsynlig at en mann som har utvist elendig impulskontroll, dokumenterbar dårlig voldsmestring og som knapt kjenner barna sine fordi han i flere år kun har sett dem på firetimerssamvær skal klare å bedre se hva som objektivt er best for disse barna - sterkt påvirket av egne følelser enn hva en erfaren dommer med bistand fra psykologer og spesialister etter å ha intervjuet begge foreldre, barna, lærere og sett hele saken med all bevisførsel vil være i stand til?

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 18:36   #338
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvorfor tror du at dersom fvk og domstolen er enige samt den ene forelderen er enig - så er det sannsynlig at de tar feil?

Og hvorfor tror du at det er mer sannsynlig at en mann som har utvist elendig impulskontroll, dokumenterbar dårlig voldsmestring og som knapt kjenner barna sine fordi han i flere år kun har sett dem på firetimerssamvær skal klare å bedre se hva som objektivt er best for disse barna - sterkt påvirket av egne følelser enn hva en erfaren dommer med bistand fra psykologer og spesialister etter å ha intervjuet begge foreldre, barna, lærere og sett hele saken med all bevisførsel vil være i stand til?

Jeg tror ikke noe som helst, men jeg vet at barnefordelingssaker ikke er happy ending og smil og lutter glede. Det funker ikke sånn. Hadde det funket sånn hadde man jo ikke hatt kiddnapping saker overhode!
Hva som er rett og galt i denne saken har ikke hverken du eller jeg svaret på.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:40   #339
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tror ikke noe som helst, men jeg vet at barnefordelingssaker ikke er happy ending og smil og lutter glede. Det funker ikke sånn. Hadde det funket sånn hadde man jo ikke hatt kiddnapping saker overhode!
Hva som er rett og galt i denne saken har ikke hverken du eller jeg svaret på.

Eh. Que?

Barnefordelingssaker handler om å finne ut hva som er best for barnet. Ut fra de valg som er tilgjengelig og etter en grundig presentasjon av saken hvor begge foreldre, alle relevante vitner samt barna selv er hørt flere ganger.

Mener du at kidnapping altså er et bedre alternativ som oftere ender med en bedre løsning for barna?

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:41   #340
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Og hva som er riktig og gal løsning i denne saken vet hverken du eller jeg.
Men om du mener at faren har valgt rett på noe vis her så skal jeg faktisk være såpass bastant at jeg vil kalle deg helt bort i natta bortreist.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no