Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 13:14   #241
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Bør man la være å arrestere noen bare fordi de hevder seg å være uskyldige?


Poeng.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men selv om noen ikke har levert barna tilbake fra samvær, så er det jo ikke carte blanche til å banke dem opp? Sånn juridisk? Det kan jo ikke være sånn heller?

Neida. Det er det ikke. Men moren har jo ikke banket noen heller. Ikke er hun siktet for vold heller - hun er siktet for kidnapping og innbrudd.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:43   #242
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Editerte det som egentlig sto her. (Det var humoristisk).

Denne saken blir bare tristere og tristere.

Jeg vil heller skrive dette:

Dersom far har rett og at han er en kjekk kar og at barna vil bo hos ham så skulle han gjort dette:

Snakket med mor om dette.
Innkalt til mekling med det samme han tenkte at dette ønsket han å gjennomføre og der fått meklingsattest.
Innkalt til en rettsrunde med mor og bedt om at barnas omsorg ble overført til ham.
Sendt barna hjem etter samvær som avtalt.
Bedt om en midlertidig avgjørelse i retten på å få beholde barna.

Dersom han har rett og barna sterkt ønsker å flytte til ham så vil han med så store barn uten problem få dette gjennom i retten. Det er dette han skulle gjort - han skulle ikke bare tatt seg tilrette. Og når han tok seg til rette så skulle han vært stoppet. Og når han ikke ble stoppet så skjønner jeg godt at mor ut fra sitt ståsted reagerte og også at sønnene hennes som kjenner denne mannen og åpenbart mener dette var alvorlig nok til å risikere fengsel, reagerte.


Sist redigert av Slettet bruker : 18-08-10 kl 14:04.
  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:46   #243
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jupp. Siste nytt i går var at de sikter henne også. Og fremstiller henne for varetekt.

Som vitne har man ingen rettigheter, men det har man som sikte tmann jeg (ifht. forklaring, advokathjelp etc.) - og det er ofte grunnen til at man tar ut siktelse.
Sa en politimann jeg kjenner en gang jeg spurte om det der.

:bidrar:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:48   #244
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Men smilefjes - hvis vi fremdeles drodler litt over tanken at barna vil være hos far.

Tenk om mor er svært manipulerende og far vet at det sekundet jentene kommer hjem til henne, så vil de "skifte mening" og ikke være hos far. Fordi - som vel du har påpekt tidligere - det er ofte tryggere å holde med den farlige forelderen enn med den (i vårt tenkte eksempel) trygge og gode pappa'n. Og jentene bønnfaller ham om å ikke overlevere de til moren.

Hva skal pappa gjøre da?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:59   #245
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men smilefjes - hvis vi fremdeles drodler litt over tanken at barna vil være hos far.

Tenk om mor er svært manipulerende og far vet at det sekundet jentene kommer hjem til henne, så vil de "skifte mening" og ikke være hos far. Fordi - som vel du har påpekt tidligere - det er ofte tryggere å holde med den farlige forelderen enn med den (i vårt tenkte eksempel) trygge og gode pappa'n.

Da skal far overlate til sakkyndige å finne ut om barna er manipulert eller ikke. De er profesjonelle på slikt. Også får far rette seg etter at dersom barna sier én ting til ham og noe annet til alle andre - som snakker med dem i enerom - så blir det ikke som far hadde tenkt.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:01   #246
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Editerte det som egentlig sto her. (Det var humoristisk).

Denne saken blir bare tristere og tristere.

Jeg vil heller skrive dette:

Dersom far har rett og at han er en kjekk kar og at barna vil bo hos ham så skulle han gjort dette:

Snakket med mor om dette.
Innkalt til mekling med det samme han tenkte at dette ønsket han å gjennomføre og der fått meklingsattest.
Innkalt til en rettsrunde med mor og bedt om at barnas omsorg ble overført til ham.
Sendt barna hjem etter samvær som avtalt.
Bedt om en midlertidig avgjørelse i retten på å få beholde barna.

Dersom han har rett og barna sterkt ønsker å flytte til ham så vil han med så store barn uten problem få dette gjennom i retten. Det er dette han skulle gjort - han skulle ikke bare tatt seg tilrette. Og når han tok seg til rette så skulle han vært stoppet. Og når han ikke ble stoppet så skjønner jeg godt at mor ut fra sitt ståsted reagerte og også at sønnene hennes som kjenner denne mannen og åpenbart mener dette var alvorlig nok til å risikere fengsel, reagerte.

Jeg er helt enig i at dette er det faren burde ha gjort. Man kan ikke godkjenne selvtekt.

Men det gjelder andre veien også! Det kan være forståelig med selvtekt, man kan tenke at man kunne ha utført det selv, og det er klart at når myndighetene ikke hjelper til, så øker det faren for selvtekt. Men det er ikke fullstendig uproblematisk uansett.

(Sånn rent bortsett fra at jeg er fullstendig uenig i at en forelder som har hovedomsorg skal kunne bli dømt for kidnapping i å hente barna sine om samværsforelder ikke leverer dem tilbake etter avtalt tid. )

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:08   #247
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er helt enig i at dette er det faren burde ha gjort. Man kan ikke godkjenne selvtekt.

Men det gjelder andre veien også! Det kan være forståelig med selvtekt, man kan tenke at man kunne ha utført det selv, og det er klart at når myndighetene ikke hjelper til, så øker det faren for selvtekt. Men det er ikke fullstendig uproblematisk uansett.

(Sånn rent bortsett fra at jeg er fullstendig uenig i at en forelder som har hovedomsorg skal kunne bli dømt for kidnapping i å hente barna sine om samværsforelder ikke leverer dem tilbake etter avtalt tid. )

Du har rett. Det gjelder begge veier. Men i det så ligger det også at selvtekt ikke skal trengs. Ens rettigheter skal ivaretas av domstoler og politi. Det skjedde ikke her. Dermed ble det åpenbart vurdert nødvendig å gripe inn.

Jeg ser poenget med at mor skulle gått til domstolen og stevnet far og krevet omsorgen på nytt. Men jeg ser også lite av hva dette skulle hatt av betydning. Hun ville jo bare endt der hun allerede var. Og fremdeles trengt hjelp med å gjennomføre akkurat det å få barna tilbake.

Far derimot hadde ingen grunn til selvtekt. Han hadde all anledning til å ta dette rette veien.

Og det jeg forsøker å få frem i denne tråden er dette:

Det er lett å si at man ikke skal gjør sånn og slik. At man må holde seg i ro og følge prinsipper osv.

Det er ikke like lett dersom man erstatter man med jeg.
Jeg sier som deg - over mitt døde, råtnende lik om jeg lar ungene mine sitte igjen et sted uten å hente dem.

Og om jeg må banke opp en eller annen for å få dem hjem så ja vel. Da får jeg håpe jeg greier det da. For hjem skal de jo.

Det er vel rett - det er det at rett og lovlig krasjer totalt med forståelig og nødvendig.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:51   #248
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er vel rett - det er det at rett og lovlig krasjer totalt med forståelig og nødvendig.

Ja, sånn er det av og til. Og det er veldig mye lettere å diskutere uten å havne helt i vranglås hvis begge parter er klar over det du sier her. I tillegg til at det er greit å være klar over det dersom man reagerer emosjonelt fordi man har en subjektiv tolkning av situasjonen. (Det er ikke galt å være emosjonell, det er ikke det jeg mener - men det er veldig greit å være klar over at man er det når man er det.)

Til det med å hente ungene på fest - hvis mannen din bruker øks for å komme seg inn i festlokalet og hente dem, så antar jeg at det kan komme en siktelse basert på det også, jeg. (Men kidnapping tviler jeg på at det kan kalles når man henter umyndige barn fra en fest, selv om det måtte være mot deres, eller vertskapets, vilje.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 17:14   #249
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg tror ikke jeg er blind for logikk ut fra følelser for situasjonen altså. Men jeg ser virkelig en parallell til dette med å hente et barn fra fest, om ikke akkurat med øks, så med makt.

Jeg kan ikke for mitt bare liv klare å forstå at det kan være kidnapping å hente sitt eget barn hjem.

Jeg kan heller ikke for mitt bare liv se at det kan være noe annet enn kidnapping å nekte å overlevere et barn til den som faktisk har omsorgen for det.

  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:47   #250
*kiwi*
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 1
*kiwi* har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men det som er problemet med en del barnefordelingssaker er jo akkurat det at noen ganger er det faktisk svart/hvitt. Noen ganger er den ene parten en total ondskapsfull tulling som misbruker og banker barna. Og så blir den fornuftige parten også mistenkeliggjort, fordi sannheten liksom alltid skal ligge et sted i midten.

Jeg tror du er inne på problemets kjærne.

De som skal hjelpe må først og fremst finne ut hvem av foreldrene som er den "gærne". De har så lett for å bare kalle det en foreldrekonflikt og fordele skylden mellom begge. Noen ganger er det faktisk bare en som er skyld i at barna har det vanskelig. Men hvis den (inntil da) normale forelderen blir desperat nok når den innser at ingen kan hjelpe barna, eller at de som skal hjelpe blir manipulert, ja da kan den normale forelderen fremstå som ganske desperat. Dette er utfordrende saker men for å hjelpe barna må de som skal hjelpe få avklart hvem av foreldrene som snakker sant.

Et informasjonshefte som heter "Barnefordelingssaker der det er påstander om vold" beskriver hvor komplekse slike saker kan være. http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld...html?id=516391

Der står det blant annet: "Saksbildet i disse sakene kan være uoversiktlig og preget av motsetninger. Partene kan ha svært ulik fremstilling av hendelsesforløp. Mor er bekymret for fars omsorgskompetanse og vice versa. Overgriperen kan være den som virker mest samlet og ressurssterk. Offeret kan virke heller forvirret og usammenhengende og fremstå som lite kompetant som forelder, men fortelle om vold og trusler. Barna kan være sinte på offeret og vil til overgriper. Når saksbildet er så komplekst og fylt av motsetninger, vil det være utilstrekkelig å bare forholde seg til partenes forklaringer. Den sakkyndige kan ved innhenting av komparentopplysninger og ved utdypet utredning, få et klarere bilde av saken."

*kiwi* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 22:03   #251
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Interessant siste innlegg. Det må være vanskelig å vurdere slike saker og bevise at konklusjonen er riktig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 22:09   #252
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Men.
OM mor eller far har hovedomsorgen, og den andre foreldren bryter denne avtalen. Så kan jeg ikke helt se problemet med at politiet er med og henter tilbake barn, så lenge det en fordeling som er vedtatt?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 22:14   #253
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Interessant siste innlegg. Det må være vanskelig å vurdere slike saker og bevise at konklusjonen er riktig.

Det er nettopp det. Det er ganske vesentlig at dette gjøres godt og på en profesjonell måte. At en politimann dukker opp på trappa og spør i alles påhør er ikke bare dårlig metode - det er faktisk temmelig skandaløst. Rettsvesenet bruker psykologutdannede sakkyndige til dette arbeidet. Og slik bør det også gjøres.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 09:39   #254
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10044280

Jeg håper det viser seg at det er ett eller annet sjokkerende her som hittil ikke har vært fremme i media. Ellers skjønner jeg ingenting.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 10:10   #255
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg håper det viser seg at det er ett eller annet sjokkerende her som hittil ikke har vært fremme i media. Ellers skjønner jeg ingenting.

Jeg synes ikke dette er sjokkerende i det hele tatt. Alle ble varetektsfengslet (og jeg tror det er for å sikre seg at de ikke snakket sammen og koordinerte vitneutsagnene) og så er de sluppet løs så snart de er avhørt (det står i saken du linker til, de er fremdeles siktet). Og det skal være slik. Det er ikke lovlig å holde folk varetektfengslet uten grunn.

Moren sitter fremdeles i varetektsfengsel fordi (jeg gjetter) på at de vil avhøre henne sist - noe som er veldig rimelig hvis de jobber ut fra teorien om at hun var planleggeren bak. Hun kommer til å bli avhørt, og sluppet fri hun også. Men klart, det er neppe noen "bra sak" for VG å fronte det slik jeg beskriver her.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 13:43   #256
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Det ligger ikke straffeutmåling eller sannsynlighetsvurdering bak hvem som sitter lengst og kortest i varetekt, altså. Det er (dersom det ikke er gjentagelsesfare eller åpenbart vil være "svært krenkende på folks alminnelige rettsfølelse") etterforskningstaktikk som ligger til grunn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 13:54   #257
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det ligger ikke straffeutmåling eller sannsynlighetsvurdering bak hvem som sitter lengst og kortest i varetekt, altså. Det er (dersom det ikke er gjentagelsesfare eller åpenbart vil være "svært krenkende på folks alminnelige rettsfølelse") etterforskningstaktikk som ligger til grunn.

Det ligger sannsynlighetsberegning. Man kan ikke varetektsfengsle hvis det ikke er begått noe med en strafferamme på over seks mnd og det er sannsynlighetsovervekt for at vedkommende er skyldig.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 13:58   #258
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det ligger sannsynlighetsberegning. Man kan ikke varetektsfengsle hvis det ikke er begått noe med en strafferamme på over seks mnd og det er sannsynlighetsovervekt for at vedkommende er skyldig.

Ja, men slik jeg forsto deg så reagerte du på at de andre var sluppet fri fra varetekt, mens hun ikke er det?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:04   #259
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, men slik jeg forsto deg så reagerte du på at de andre var sluppet fri fra varetekt, mens hun ikke er det?

Jeg reagerer på at hun holdes i varetekt ja. Ikke på at de andre ble satt fri uten henne, men på at hun holdes i det hele tatt.

Hvordan kan man mene det er noen som helst sannsynlighet for at hun skal ha begått kidnapping eller inntrengning?

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:06   #260
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvordan kan man mene det er noen som helst sannsynlighet for at hun skal ha begått kidnapping eller inntrengning?

Planlagt det?

inntrengning er det jo uansett.
Men spørsmålet er vel om det er kidnapping når barna hentes fra et sted de etter sigende ikke skulle være i utgangspunktet.
Og hvordan i himmelens navn har faren fått meld flytting og ny skole på dem uten at moren har signert på papirene?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no