Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 14:31   #141
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Altså ... det har vært veldig akseptert at menn går 120% opp i hobbyen sin i mange, mange år. En mann som liker å skru på bil? Som bygger kvadruppel garasje hele sommeren for å ha plass til nitten biler som ser fine ut og stort sett ikke virker? Og som dealer deler og hjelper andre for å spe på lønna/trygda? Åh, så bra, han har en hobby som han nesten kan leve av. Sportsfiskere, fuglekikkere, modellflyentusiaster, hobbyfotografer, friluftselskere, hobbymusikere - - - det hender at disse også tar litt av og gjør hobbyen til en livsstil eller levevei. Det er nokså akseptert - for menn. Også for menn med familie. Også for menn med familie som involverer barna i hobbyen sin. Disse mennene har blitt jevnlig eksponert i media så lenge jeg kan huske (uten at jeg kan skryte av å være så veldig gammel) - i ukeblad, på nyheter, lokal-tv, tabloider, radio.

... så jeg lurer på hvorfor det skal være så mye mer provoserende med kakebaking, kosemose og dekorasjon av hjemmet? Jeg tror ikke det er noe "tegn i tiden" om at kvinner er på vei tilbake til kjøkkenbenken, jeg tror det er et tegn på at kvinner også har fått fritid og får lov til å velge hva de vil bruke den på. Noen har mer fritid enn andre, og sånn vil det alltid være. Hvis jeg brukte all ledig tid på å holde et blendende vakkert hjem og å lage lekre kaker, så ville jeg hatt samme rett til å vise det fram som folk med andre hobbyer.

Men hvor mange menn er det som slutter å jobbe for å mekke bil?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:33   #142
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men hvor mange menn er det som slutter å jobbe for å mekke bil?

Men hvor mange kvinner er det som slutter å jobbe for å bake cupcakes? Egentlig?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:37   #143
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men hvor mange menn er det som slutter å jobbe for å mekke bil?

Svogeren min, han lever godt av det idag btw.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:42   #144
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Svogeren min, han lever godt av det idag btw.

Det høres jo mer ut som en jobb i så fall?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:42   #145
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Det er jo noen som gjøre cupcakes-baking til jobb også.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:45   #146
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det høres jo mer ut som en jobb i så fall?

Idag er det en jobb, en arbeidsplass med 6 ansatte. Men når han gikk ut av skolen og fremdeles ikke kunne lese eller skrive. (Hadde han vært barn idag hadde han hatt en diagnose). Men når sluberten gikk ut av skolen og ikke kunne en dritt var det en hobby.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:49   #147
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Sier folk faktisk dette slik det står, eller er det slik vi tolker det? Jeg hører noen si at "vi ikke fikk kabalen til å gå opp", "det ble for stressende" osv. Og det kan jeg veldig godt forstå. Jeg har ikke noe problem med å si at jeg har det veldig fordelaktig logistikkmessig og en mann som funker på hjemmebane, så vi kan jobbe 100 % begge to. Ikke alle har det så enkelt med kort reisevei osv., som oss. Men igjen, det er forskjell på hjemmeværende og deltidsarbeidende altså. Jeg kjenner ingen som er helt hjemmeværende, annet enn uføre.

Det kommer veldig an på måten man uttrykker seg på. Jeg har ikke så mye imot at noen er hjemme en periode for å få familielivet til å gå litt lettere rundt. Men de som i samme åndedrag får jeg til å føle meg som en mindreverdig mor som lar ungene mine seile sin egen sjø, får jeg helt i vrangstrupen. Og jeg har definitivt møtt representanter for begge gruppene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:51   #148
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg hørte Ekko-innslaget på radio i dag. Jeg må ærlig talt si at jeg synes hele problemstillinga omkring at kvinner baker cupcakes og blogger om det er litt oppkonstruert. So what, liksom? Det er det samme med rosabloggerne som det var så mye halloi om for en stund siden. Hvorfor skal noen kvinners blogging tas til inntekt eller ansvar for noe mer enn det det er: Fritidssysler, drømmerier, en personlig variant av ting man kan lese om i ukeblader. Det er nok av kvinner som blogger om andre ting, og det er masse kvinner som gjør andre ting. Hvorfor ikke heller snakke om dem enn å beklage seg over at noen blogger om eller forfekter en livsstil som ikke passer for en selv? I radioinnslaget ble det også gjentatt flere ganger at kvinner i dag jobber mye mer enn før, og at det er 2% av norske kvinner som er husmødre. Jeg vil påstå at det er forsvinnende få kvinner som slutter å jobbe for å bake cupcakes. At media velger å lage innslag om noen av dem (denne veterinæren f.eks) er kanskje et uttrykk for hvor eksotisk det egentlig er.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:54   #149
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg tror det er en motreaksjon på eksisterende normer og at trenden kommer til å øke i fremtiden slik den for eksempel har gjort i Danmark. Egentlig syns jeg det er ganske spennende i et samfunnsmessig perspektiv, men skremmende i et feministisk og likestillingspolitisk perspektiv. Historisk sett er det helt forklarlig at denne motreaksjonen kommer nå og at den begynner i de bemidlede samfunnslag.

(Hvorfor, hvorfor, hvorfor fullførte jeg aldri sosiologien? )

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:56   #150
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men hvor mange menn er det som slutter å jobbe for å mekke bil?

Men flere av de bloggene det er referert til her er jo ikke damer som har sluttet å jobbe for å bake cupcakes. Det er folk som har gjort et levebrød utav det å ha en bloggbutikk, holde kurs etc

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:59   #151
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

.

(Hvorfor, hvorfor, hvorfor fullførte jeg aldri sosiologien? )

Det er aldri for sent!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 15:05   #152
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

JDet er nok av kvinner som blogger om andre ting, og det er masse kvinner som gjør andre ting. Hvorfor ikke heller snakke om dem enn å beklage seg over at noen blogger om eller forfekter en livsstil som ikke passer for en selv?

Der satte Heilo ord på det jeg har tenkt, og på et klønete vis prøvd å si noe om. Amen! Klaging er ikke pent, enten det skjer i FB-format eller på spalteplass.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 15:10   #153
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men flere av de bloggene det er referert til her er jo ikke damer som har sluttet å jobbe for å bake cupcakes. Det er folk som har gjort et levebrød utav det å ha en bloggbutikk, holde kurs etc

Men da er det jo noe helt annet, og det er vel ingen som har problemer med det? Det man reagerer på er vel om man derimot blir forsørget av ektefellen for å drive med hobbyen sin (uten noen intensjoner av å gjøre det til ett levebrød).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 15:13   #154
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Ja, det sies at alle som ikke er rike og hjemmeværende muffinsbakere burde revurdere sine holdninger. Senest dyrlegeTrude som mente man ikke burde få barn om man ikke var rik.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 15:14   #155
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men da er det jo noe helt annet, og det er vel ingen som har problemer med det? Det man reagerer på er vel om man derimot blir forsørget av ektefellen for å drive med hobbyen sin (uten noen intensjoner av å gjøre det til ett levebrød).

Men nok en gang; er det virkelig så mange som slutter i jobben sin for hobbyenes skyld, at vi trenger å øse oss opp over det? Jeg vil tro vi snakker om ytterst få, selv om bloggene deres evt. er godt profilerte. Og er de godt profilerte, så har de antageligvis også inntekter fra bloggingen, og da har de vel sitt på det tørre likevel?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 15:22   #156
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg øser meg ikke opp akkurat, men jeg blir faktisk litt bekymret for likestillingen og kvinnens status i samfunnet i fremtiden om det å selge hjemmesydde puter på Epla blir å anse som en normal og fin jobb for gjennomsnittskvinnen. At de mest profilerte bloggerne tjener gode penger på bloggingen tar jo ikke bort den kjensgjerning at kvinner ligger langt bak menn når det kommer til lønn og status i arbeidslivet fortsatt. Jeg tror rett og slett at det som er bygget opp av likestilling de siste 30 årene er ganske skjørt, at det er mange som gjerne vil være hjemme og kose seg med barna sine, at det er lett å få sosial aksept for dette, og at dette fort kan utvikle seg til et reelt samfunnsproblem i form av at kvinner slutter å jobbe utenfor hjemmet i så stor grad som nå. Ikke i dag, ikke i morgen, men i fremtiden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 15:27   #157
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Der satte Heilo ord på det jeg har tenkt, og på et klønete vis prøvd å si noe om. Amen! Klaging er ikke pent, enten det skjer i FB-format eller på spalteplass.

Nei, det har du rett i Tink. Jeg må bli snillere.

Samtidig som jeg er ganske bekymret for at nye generasjoner skal gå i husmorfella igjen, slik at man må ta noen kamper helt på nytt. :gammelfeminist:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 15:29   #158
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Foreløpig oppleves det hvertfall som kontroversielt og spesielt å være hjemme utover det som regnes som normal "permisjonslengde". De aller fleste steder spretter det øyenbryn over at minsten ikke er i barnehage, og eldste ikke går på SFO. Så jeg, personlig, tror vi foreløpig er langt unna en kvinnelig masseflukt fra arbeidslivet. Det normale er fremdeleles kortvarige (i den grad norsk permisjonslengde kan kalles kortvarig), midlertidige fravær fra arbeidsplassen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 15:30   #159
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg øser meg ikke opp akkurat, men jeg blir faktisk litt bekymret for likestillingen og kvinnens status i samfunnet i fremtiden om det å selge hjemmesydde puter på Epla blir å anse som en normal og fin jobb for gjennomsnittskvinnen. At de mest profilerte bloggerne tjener gode penger på bloggingen tar jo ikke bort den kjensgjerning at kvinner ligger langt bak menn når det kommer til lønn og status i arbeidslivet fortsatt. Jeg tror rett og slett at det som er bygget opp av likestilling de siste 30 årene er ganske skjørt, at det er mange som gjerne vil være hjemme og kose seg med barna sine, at det er lett å få sosial aksept for dette, og at dette fort kan utvikle seg til et reelt samfunnsproblem i form av at kvinner slutter å jobbe utenfor hjemmet i så stor grad som nå. Ikke i dag, ikke i morgen, men i fremtiden.

Der sa du det jeg mente, gitt.
Det er jammen ikke lett å diskutere køppkæiks og feminisme på FP samtidig som man forbereder presentasjon til Viktig Konferanse. :tårnfrid:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 15:32   #160
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

. Så jeg, personlig, tror vi foreløpig er langt unna en kvinnelig masseflukt fra arbeidslivet. .

Det tror jeg også, men samfunnsendringer kommer sjeldent over natten. Det er sånt som sniker seg frem over tiår fordi normaltilstanden og allmenne holdninger endres sakte.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no