Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 00:17   #121
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg skjønner godt at jussen og utfallet i denne saken er interessant, med tanke på det dårlige rettsvernet barn har hos samværsforeldre. Men jeg kjenner at jeg ikke liker at det blir alt for mye spekulering. Enda dårligere liker jeg direktelinking til FP i den type saker, slik at det røyser inn med folk som sprer om seg med "inside-info".

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:17   #122
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Det koker ned til det juridisk sett vel og merke.

Menneskelig sett koker det en hel del i alle retninger såklart. Det er ikke greit dette her for noen.

Og det viser et behov for noe. Nemlig for at en eller annen får ansvar for å gripe inn når foreldre driver selvtekt enten det er den ene eller den andre veien.

Jeg mener igrunnen at moren burde fått hjelp til å få barna sine hjem ved den første henvendelsen. Om faren ikke var enig i at barna skulle bo hos henne så er det andre måter han pent må finne seg i å benytte han som alle andre.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:20   #123
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg så den nok, Juste. Men du er min venn. Det sier seg selv at du ikke er dum da vøtt.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:20   #124
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Du applauderer 7 mann som banker opp en mann med Bechterevs med øks? Nå kjenner jeg at jeg er ferdig med og diskutere dette til det faktisk kommer noe informasjon om saken og ikke bare tabloidsynsing. Dette har sporet helt av.

Det var ikke syv mann som banket opp en mann med øks. Det var én mann med øks og tre uten, ifølge faren. Det at han har en leddsykdom synes jeg er ganske uvesentlig her. Denne lille faktabiten tror jeg faren selv har hostet frem i intervjuet med Fevennen (fvn.no), sammen med beskrivelsen av hvordan han "tvingte øksa ned i golvet". Dette høres for meg ut som en mann som prøver å beskrive seg selv både som et stakkarslig offer og som en heroisk mann som kjempet tappert mot overmakten.

Jeg mener vi må få lov til å spekulere litt, all den tid vi ikke sitter inne med all informasjon. I all hovedsak har VG, Dagbladet og Aftenposten stukket av med mesteparten av Fevennens opprinnelige artikkel, og tilsynelatende gjort minimalt for å ødelegge den gode historien med faktasjekking. Avisene - desverre - er ute etter å selge aviser, og vinklingene blir deretter. Sannheten om ting får vi aldri vite, så da må vi spekulere ... så lenge vi tar forbehold.


Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Nødverge - 7 mot en med øks, bank, og barn tilstede?
Aldri i livet om det er "godt utført arbeid" altså. Sorry.

Jeg vet ikke hvor mye av slagsmålet/julingen/whatever barna fikk med seg, men det jeg sier er: for at syv menn skal gjøre noe slikt som dette så må det ligge noe veldig sterkt bak. Statistisk sett vil dette si at faren er en uhorvelig voldelig drittsekk og at familien i årevis har levd under konstante trusler og voldsbruk. Koblet med unnfallenhet fra politiet så mener jeg det rettferdiggjør denne handlingen (fremdeles med drittsekk-forbehold).

Et spørsmål jeg finner interessant: hvis noen har terrorisert en familie i en årrekke og politiet ikke griper inn, tar barna mest skade av at ingen gjør noe, eller at storebrødrene faktisk prøver å sette en stopper for faenskapet? (fremdeles med drittsekk-forbehold).

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:23   #125
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Her:
"Ikke rart at hun samler en flokk og stormer huset for å ta barna når han holder dem tilbake"

eller:
"Ikke rart at han ikke ville sende barna tilbake til den mora! Hun er jo åpenbart klin kokos, voldelig og aggresiv!"

Nettopp. Vi vet faktisk ikke hvilket av disse "åpenbare" scenariene som er nærmest sannheten. Hvis man har innsideinformasjon som gjør at man faktisk har grunnlag for å vite, så skjønner jeg at man reagerer høylytt, men så lenge vi ikke har det, så bør man i det minste være klar over at det er sin egen tolkning man baserer reaksjonen sin på, ikke det som "åpenbart" er sant ut fra avisene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:24   #126
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette var vel ikke venner av mannen? Det var hans to sønner - kanskje kraftig manipulert av moren - samt morens bror (såvidt jeg forstår?) - kanskje også kraftig manipulert av moren. Og for de som ikke forstod dette: Nei, jeg har ingen formening om at moren har manipulert noen. Men vi vet altså ikke.



Mannen har ikke holdt dem igjen. Jentene har sagt de ønsker å være der. Såvidt jeg har forstått er det ingen som har påstått at jentene ikke har sagt dette. Derimot har det vært spekulert i om jentene enten har blitt manipulert til (eller rett og slett har vært redde) å si at de vil være hos far.





Det er nesten (men bare nesten) så man skulle ønske du kunne oppleve å bli feilaktig anklaget for å ha seksuelt misbrukt barn - sånn for å merke hvordan denne typen nødverge føles.

Et samfunn bedømmes ut fra hvordan man behandler sine utskudd og kriminelle. Enn så lovlydig jeg selv er, så merker jeg at jeg ikke ønsker å bo i et samfunn slik du skisserer det.

Det er synd jeg rødprikket deg før i dag. Du fortjente en for denne her.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:25   #127
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Kan jeg bare slenge inn et generelt forbehold om fakta her også gjelder det overalt? Ja?

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:26   #128
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kan jeg bare slenge inn et generelt forbehold om fakta her også gjelder det overalt? Ja?

Det er lov å prøve seg, i det minste.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:27   #129
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kan jeg bare slenge inn et generelt forbehold om fakta her også gjelder det overalt? Ja?


Sorry.

Denne sakens alvor fortjener at man forholder seg, vel, saklig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:28   #130
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er synd jeg rødprikket deg før i dag. Du fortjente en for denne her.

Det samme tenkte jeg når jeg leste det.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:30   #131
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Men uamsett.

Denne saken viser en ting.

Dersom en forelder tar seg til rette og rett og slett bare tar barna til tross for at han eller hun ikke har rett til dette - så skjer det altså ingenting. Man får ikke hjelp til å få barnet sitt tilbake.

Så hva skal man gjøre? Skal man gi slipp på barnet om man utsettes for dette? Å få saken opp for en domstol tar lang tid og for hver dag som går øker muligheten av at barnet ikke tilbakeføres. Man er redd. Om den andre forelderen har en historikk eller ei så vil det å oppleve at barnet tas fra en føles skremmende for de aller fleste, og man vil ikke ha særlig tillit til at den andre forelderen ser barnets behov - i og med at en slik handling faktisk er utført.

Så - hva skal man da gjøre? Sånn rent faktisk?

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:31   #132
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

For ordens skyld er dette et viktig spørsmål. Dette er faktisk ikke så uvanlig.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:32   #133
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Barna hadde jo vært på ferie hos far og skulle egentlig tilbake til mor som hadde omsorgen, og gikk ergo ikke på skole eller trening der. Jeg vil også tro, hvis det stemmer at far er og har vært voldelig, at mor fryktet for hvordan de hadde det der.

Jeg vil jo tro de alikevel var utenfor huset? Det vet jeg selvfølgelig ikke.

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Dette lukter av nødverge lang vei, og jeg synes "gjerningsmennene" faktisk fortjener en klapp på skulderen for godt utført arbeid. Det å sette seg selv i fare på denne måten og risikere lange fengselsstraffer for å hjelpe noen der hvor politiet gir faen synes jeg rett og slett det står respekt av.

Jeg er ikke noe fan av borgervern uansett hvordan man ser på det. Jeg kan forstå at folk handler i affekt, men en slik handling som er skissert her virker jo mer planlagt enn jeg ville ha definert som en impulshandling.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Enda dårligere liker jeg direktelinking til FP i den type saker, slik at det røyser inn med folk som sprer om seg med "inside-info".

Jeg synes det er veldig hyggelig med "nye fjes" her inne, og Lille Meg, diskuterer jo både saklig og bra.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man har innsideinformasjon som gjør at man faktisk har grunnlag for å vite, så skjønner jeg at man reagerer høylytt, men så lenge vi ikke har det, så bør man i det minste være klar over at det er sin egen tolkning man baserer reaksjonen sin på, ikke det som "åpenbart" er sant ut fra avisene.

Enig. Det er viktig at man har selvinnsikt nok til at man klarer å skille mellom hva som føles sant og hva som er objektivt sant. Det er ikke bestandig de to tingene stemmer overens.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:32   #134
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Men fremfor å kritisere det de valgte å gjøre - hva skulle de gjort da? Hva skal man gjøre om man opplever at noen tar barnet ditt og politiet ikke vil hjelpe?

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:34   #135
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

HVIS det stemmer at faren var/er voldelig, foreldrene nylig har vært i kontakt med politet om samværet (i følge Aftenposten) og med kjennskap til mange barnedrap som har blitt begått i Norge av foreldre som er psykisk ustabile, synes jeg ikke det er rart at moren (selv om hun ønsket rettssak, også i følge Aftenposten) og brødrene følte at de måtte fjerne jentene fra faren, om så med makt.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:35   #136
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men fremfor å kritisere det de valgte å gjøre - hva skulle de gjort da? Hva skal man gjøre om man opplever at noen tar barnet ditt og politiet ikke vil hjelpe?

Tja i dette spesifikke tilfellet så kunne de vel greit tatt med seg jentene uten og bryte seg inn midt på natten og banke opp faren. På generell basis trengs det nok en lovendring.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:36   #137
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes det er veldig hyggelig med "nye fjes" her inne, og Lille Meg, diskuterer jo både saklig og bra.

Jeg skrev om folk som kommer med inside-info. Så vidt jeg har fått med meg har ikke Lille Meg gjort det, hun/han er heller ikke et nytt medlem.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:37   #138
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.




Det er nesten (men bare nesten) så man skulle ønske du kunne oppleve å bli feilaktig anklaget for å ha seksuelt misbrukt barn - sånn for å merke hvordan denne typen nødverge føles.

Et samfunn bedømmes ut fra hvordan man behandler sine utskudd og kriminelle. Enn så lovlydig jeg selv er, så merker jeg at jeg ikke ønsker å bo i et samfunn slik du skisserer det.


Hva er "denne type nødverge"? Dersom forutsetningene mine legges til grunn (vedvarende vold og trusler fra faren i en årrekke med unnfallenhet fra politiet) så vil man kunne påberope seg nødverge. Om det holder juridisk eller ikke vil nok variere fra sak til sak og fra dommer til dommer/jury/whatever, men under disse forutsetningene kan man gjerne argumentere for det.

Det med å nesten ønske meg feilaktig anklaget for seksuelt misbruk ... jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal si. Det har ikke vært hintet noe om seksuelt misbruk her hverken fra min eller andres side (ikke som jeg har sett, i alle fall) og det å (nesten) ønske noen en slik ting for så å si at du ikke ønsker å bo i et samfunn som JEG skisserer det? WTF?!!

Hva slags samfunn skisserer jeg? Jeg påpeker bare at man selv har rett til å forsvare seg og sine (og forhåpentligvis også naboen, for den saks skyld) i de tilfeller hvor politiet svikter? Jeg ønsker det overhodet ikke. Tro meg, først en fair trial - så nakkeskudd! :-)

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:37   #139
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

HVIS det stemmer at faren var/er voldelig, foreldrene nylig har vært i kontakt med politet om samværet (i følge Aftenposten) og med kjennskap til mange barnedrap som har blitt begått i Norge av foreldre som er psykisk ustabile, synes jeg ikke det er rart at moren (selv om hun ønsket rettssak, også i følge Aftenposten) og brødrene følte at de måtte fjerne jentene fra faren, om så med makt.

Nå synes jeg igjen at det trekkes vanvittig bastante slutninger basert på lite info igjen altså. Vi vet ingenting om graden av voldelighet fra den ene eller den andre og det og dra barnedrap inn i dette her er rett og slett usmakelig synes nå jeg.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:39   #140
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men fremfor å kritisere det de valgte å gjøre - hva skulle de gjort da? Hva skal man gjøre om man opplever at noen tar barnet ditt og politiet ikke vil hjelpe?

Det er et veldig viktig og vanskelig spørsmål. Jeg har ikke noe umiddelbart svar på det - og jeg vil veldig gjerne se en saklig diskusjon om det spørsmålet - men vil bare peke på at det bør gå an å kritisere det noen gjør selv om man ikke nødvendigvis har et klart svar på hva som ville vært det optimale alternativet.

Det er dessuten selvsagt skrekkelig vanskelig å si hva som ville vært optimalt i ett bestemt tilfelle som jeg vet nesten ingenting om. Men sånn generelt så vil jeg jo si at jo mindre volds- og maktbruk, særlig i nærheten av barna, jo bedre. Uten at det er noe utfyllende svar på det du spør om, altså, det ser jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no