Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Inspirasjon til dekking av bord

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-09, 20:10   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Inspirasjon til dekking av bord

Har planer om å invitere foreldre og svigerforeldre på middag no snart. Men eg trenger litt inspirasjon til dekking av bord.

Bøker, forum, bilder, kom med det.

Lyst til å lage eit litt vårligt bord. Noko er jo satt sidan me har kvite tallerker med blå kant rundt og blå glass.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:31   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Ingen ??
Eg veit at det er mangen flinke bordpyntarar her inne. Kor e de ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:33   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Det er ikke meg.
Spør Anne, hun liker sånnt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:36   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Jeg vil også se bilder av pyntede bord!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 16:46   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Bumper ein gong til

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 17:25   #6
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Her melder jeg også min interesse.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 17:33   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er ikke meg.
Spør Anne, hun liker sånnt.

Skal tenke litt

HI: Er glassene helt blå eller med blå stett?
Hvit duk?
Hvordan er bordet ditt? Stolene? Stilen din forøvrig?

Jeg syns feks dette er lekkert, bruk en skål på toppen kun til pynt.


Eller noe som dette:


Eføy er også alltid fint, sammen med feks hvite kubbelys som står rett på bordet, fine steiner rundt feks.

Eller evt husfred i hvite krukker, samt hvite kubbelys rett på bordet.

Brett hvite servietter og legg på tallerkenen, ikke sett noen i glassene.
Om glassene er fine, la dem tale for seg selv.

Bruk få farger, du har allerede blått og hvitt. Legg til feks grønt i blomster, sammen med hvitt om du vil.

Jeg bruker alltid oddetall av det jeg pynter med, om det er blomster, lys eller lignende.
Det gir mer harmoni til bordet.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 17:37   #8
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord








Sørg for at bordet er ryddig dekket, dvs at bestikk, glass, tallerkener osv står fint og rett. At den du sitter overfor har sitt på samme "linje"

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:03   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Glassene er igrunn heilt blå, men du ser det ikkje så lett.



Er antarktis glassa frå Magnor ( og Vebjørn Sand )
Eg kan enten legge på ein kvit duk eller ein som er litt bege.

Ønsker meg dekktallerker til å ha under. Kanskje dette er tidspunktet for å leita etter det ein gong til ?
Spisestua vår er frå O`Porto serien til Fagmøbler. Her er den avbilda i kvit, me har den i mørkt tre. Einaste som er lyst er putane på stolane


Må gruble litt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:25   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

På Jysk har de stoff i 5-meters lengde i sånn nervøs fløyel som er super som duk. Masse farger. Aner ikke om det var fast tilbud men jeg kjøpte nå i januar til kr. 75,- Råbillig. Vi har langt bord men tror du kan klippe i duken uten at den revner stygt..

Jeg er ikke så komplisert som dette over så for meg har det holdt med rimelig pynt, lys og servietter fra NILLE. De har masse forskjellig i stoffblomster, stener og lys der. Har strødd blomstene på midten av bordet med lys rundt. Blir så fint atte.

Lykke til med fest.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:40   #11
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Jeg kan lete opp en blogg til deg. Hun er sinnsykt flink med pynting. Scroller du litt i bloggen finner du sikkert masse inspirasjon,
hvis du liker den typen da.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:41   #12
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

http://albertinesverden.blogspot.com/

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:48   #13
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

På Jysk har de stoff i 5-meters lengde i sånn nervøs fløyel som er super som duk. Masse farger. Aner ikke om det var fast tilbud men jeg kjøpte nå i januar til kr. 75,- Råbillig. Vi har langt bord men tror du kan klippe i duken uten at den revner stygt..

Jeg er ikke så komplisert som dette over så for meg har det holdt med rimelig pynt, lys og servietter fra NILLE. De har masse forskjellig i stoffblomster, stener og lys der. Har strødd blomstene på midten av bordet med lys rundt. Blir så fint atte.

Lykke til med fest.

De dukene fra jysk er kjempe fine, og de kan fint klippes uten å bli ødelagt. jeg har de dukene i mange farger og er veldig fornøyd, spesielt med at de ikke skal strykes

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:59   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.092
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Helt enig i at lys og annen dekor bør være i oddetall. Jeg liker også å spille på kontraster.

En morsom vri, er å henge blomstervasene i lampa .

Sånn dekket jeg da jeg hadde jentefest i anledning bursdagen min i januar (duken er isblå bomullstoff fra Panduro - kremmerhusene var fylt med godteri og hadde navnet til den enkelte på utsiden):

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6298.jpg (178,9 KB, 32 visninger)
Filtype: jpg _MG_6261.jpg (13,7 KB, 32 visninger)
Filtype: jpg _MG_6269.jpg (13,0 KB, 27 visninger)
__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:10   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Jeg liker veldig godt å ha lav bordpynt når jeg dekker til intime middager. Da har man god blikk-kontakt med alle på bordet og slipper å flytte på høye lys eller blomsterkvaster som står i veien for samtalen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:10   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Nå er det jo kommet masse flott hortensia i blomsterbutikkene, de finnes i blågrønt og er vårlig og fint.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:19   #17
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

No begynner det å likne på noko her

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:21   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå er det jo kommet masse flott hortensia i blomsterbutikkene, de finnes i blågrønt og er vårlig og fint.

Hortensia i små stetteskåler blir veldig pent.

Bildet viser jo ikke hortensia, men det er jo i samme gata.


Sist redigert av Chanett : 07-02-09 kl 01:32.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:24   #19
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

I og med at glassene er blå og tallerknene med innslag av blått, så ville jeg ikke hverken hatt mer enn max en farge til, som feks grønt i blomstene.
I tillegg bør du droppe særlig mønster på duk, servietter osv. Det blir fort rotete etter min mening.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:27   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirasjon til dekking av bord

Jeg synes at man fint kan ha mønstrete servietter i den /de fargene man har bestemt seg for, men duken bør være hvit, linfarget (ensfarget i dus farge).

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no