Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er du fornøyd med boligen din?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-09, 21:36   #81
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

alle som noensinne har bodd i blokk, spesielt med barn, vet hvor jævlig det er. Heldigvis skal vi flytte.

Du har visst bodd i feil blokk, med feil naboer?

Vi bor i blokk, med barn, og stortrives!
Har ikke fått tid til å pusse opp så mye det året vi har bodd her, tatt badet og hengt opp noen flere skap på kjøkkenet, men det er vårt og det er nesten 20 kvm større enn der vi bodde før. Vi er begge oppvokst i villa på landet, og til tider hadde det vært kjekt med en liten hageflekk (og en ekstra bod eller noe til akebrett/vogn etc.) men vi er fornøyd med vår deilige 3 roms, minibalkong og alle parkene i byen som vår tumleplass.

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:51   #82
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi er godt fornøyd. Badet og toalettet er slitent og vi har fortsatt flere oppussingsprosjekt igjen, men kjøkkenet er nyoppussa og stua er utrolig fin. Det tok tid å bo seg inn, men nå er dette veldig hjemme og veldig vårt. Får vi ordna de siste prosjektene også, så blir dette perfekt til oss. Men huset er helt greit som det er, så vi trenger heldigvis ikke stresse med å få oppussingen ferdig. Det eneste som er dumt her er at vi ikke har tre soverom på ett plan og at det ikke er toalett i andre etasje, men det går helt fint å leve med.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)


Sist redigert av Noba : 21-01-09 kl 22:15.
Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 22:00   #83
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Nå bor vi i leod bolig på 115 kvadrat, er kjempefornøyd, bor nærme jobben min, butikker,parken å sentrum. Eneste minuset er lite barn her.
Om 2 mnd flytter vi inn i vertikaldelt 2mannsbolig, ut på landet. Huset har gang, bad/vaskerom, kjøkken og stue i 1 etasje, 3 soverom, garderoberom å bad i 2 etasje. Skulle gjerne hatt ett rom til men vi flytter igjen neste år å kjøper større hus da om familien øker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 22:46   #84
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

JA jeg er stort sett fornøyd!

Men siden huset er fra 78 så er det litt å ta tak i. Men det ligger akkurat her vi vil bo. Utrolig sentralt men like vel et rolig område med kort vei til turområder/idrettspark. Vi har solen fra den kommer opp til den går ned. Huset ligger i enden av en blindvei og grenser opp mot lekeplass/friområde. Tomten er i tillegg på 1 mål noe som ikke er så vanlig lenger her i byn!

Vi har gjort en del utendørs, skiftet noen vegger, gjort terrassen barnevennlig og skiftet vinduer!
Kjøkkenet pusset vi opp for et år siden og skal jeg være misfornøyd med noe så skulle det ha vært litt større.
Vi har to bad som også må fornyes men vi kan leve med de som de er en stund til.

Huset er på 256 kvm. Av disse leier vi ut 50 kvm i kjelleren.
Så vi har god plass

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:00   #85
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

NEI! Vi bor i blokk. Jeg trenger vel ikke å si så mye mer, alle som noensinne har bodd i blokk, spesielt med barn, vet hvor jævlig det er.

Neida. Vi har bodd i blokk i tretten år, de siste seks med barn, og synes det er helt OK. Det hadde vært fint med uteplass, det er sant, men jeg synes det er veldig greit å ikke ha ansvaret for et hus fra tak til kjeller. Hvis man har noenlunde greie naboer (og det har vi hatt hele tiden), er det helt fint å bo i blokk, synes jeg.

Med det nye barnerommet, "biblioteket" og det nyoppussede badet er jeg i stor grad fornøyd med boligen vår, ja, selv om den gjerne kunne hatt et rom eller to til. Leiligheten er fireroms etter at vi delte av den ene stuen så vi fikk et lite barnerom, og den er 86 kvm netto, så den er forsåvidt ganske stor, men vi har ganske mange hyller med ting, så det er ganske fullt likevel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:24   #86
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Tja. Vi har bodd her i seks år og jeg er fornøyd. Huset er litt lite, men det er lett å holde i orden. Vi har fire soverom, men Veslas rom må man gå inn i for å komme til de to andre barnerommene. Litt lite lagringsplass har vi, men da får vi være flinkere til å kun skaffe oss det vi behøver og gi bort det som ikke er i bruk.

Mannen vil helst flytte til sin barndoms bydel og synes huset vårt er for lite, men det er da heller ikke han som vasker.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:26   #87
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

:Enda en som bor i Riktig Blokk melder seg:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:28   #88
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi har forøvrig også bodd i blokk, også med barn, og syntes det var helt topp.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:35   #89
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Både og.
Vi bor i et gammelt hus (trønderlån) på en gård, og vi har forsåvidt masse plass. Men huset er ikke så praktisk i romløsningen. Stoor hage og masse plass ute har vi også. Noen ganger skulle jeg ønsket at jeg hadde et nytt hus som er enklere å holde rent, men jeg ville nok ikke byttet nei.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:58   #90
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Nei.
Jeg er ikke skapt for å bo i blokk.
Jævlig er det ikke, men det er ikke noe for meg. I need space!

Så vi selger så snart som mulig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 12:34   #91
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Er også en av de som bor i blokk og trives, ikke hører vi naboer, ikke har vi
gjenboere og så har vi flott utsikt + lekeplass som vi serfra soveromsvinduene.
Har kjempe god bodplass (3,5 kjellerboder), trenger bare litt større bad og et
soverom til
Har vært hos flere her i nærområdet som bor i hus, husene står så tett at man
iallefall ikke kan gå naken fra dusjen til soverommet uten at noen kan iaktta deg,
når det er mørkt ute kan man se alt som skjer inne i huset, naboene har fullt
innnsyn, sånn er det kanskje ikke ut på landet...men her i "byen" hvor jeg vil bo
er det helt tragisk!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 12:56   #92
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Du skal bygge tre ganger for å bli fornøyd, sies det. Vel, det skal ikke vi. Vi har bygd vår enebolig på familietomt og bor i strandkanten, så beliggenheten er selvsagt noe av det vi er aller mest fornøyd med.

Vi tegnet og bygget hus for fire år siden. Jeg er veldig fornøyd, selv om det er et par ting jeg ville gjort annerledes hvis jeg kunne. Det er detaljer som kjøkkenløsning, samt at jeg gjerne ville hatt minst ett av soverommene i første etasje.

Man får jo forskjellig behov etterhvert som famillielivet går inn i nye faser, og jeg er spent på hvordan den veldig åpne løsningen vi har valgt (og som er helt perfekt nå!) vil fungere med tenåringer i hus. Men vi får ta det etterhvert.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 13:39   #93
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi blir mer og mer fornøyd etter hvert på en måte. Vi har delt av et rom og fått et roverom til, og har pusset opp en del og har helt nytt bad. Kjøkkenet trenger å byttes ut, men vi har malt og bytta benkeplater, så det duger en stund til. Det som er problemet er at vi er 5 og har 3 soverom, samt at det generelt er lite lagringsplass. Men vi gjør det beste utav det. Men tanken på enebolig og mer plass den vil nok gjøre seg mer og mer gjeldende i årene framover. Vi ønsker også mer hage og å slippe å ha en nabo vegg i vegg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 19:48   #94
Emil's mamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
Emil's mamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Nei, jeg er ikke fornøyd. Bor i en liten bygård, i 4 etasje uten heis, så synes det begynner å bli travelt å bære gutten min (7 mnd) og div. handleposer ol. opp og ned nå. Heldigvis så er det bare noen mnd. igjen her.

Emil's mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:07   #95
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi har bodd her vi bor nå siden oktober i fjor, og er foreløpig veldig fornøyd. Det er fortsatt en del som mangler for at huset skal fremstå som helt ferdig, men det kommer etterhvert.
Vi har stor gang, gjestetoalett og vaskerom i forb med denne.
Bruker vaskerommet som bad nå frem til hovedbadet er ferdig, og det fungerer kjempefint.
Har åpen løsning mellom kjøkken og stude, men har satt inn skyvedørskasett sånn at det kan deles av med bred skyvedør om man vil forandre senere.
Eeeeelsker spisestuedelen som er i samme rom som kjøkkenet. Har plass til 14 pers rundt bordet med god margin, og har peis ved bordet.
Har også peis på stua som har åpen himling.
Hele fronten på huset har gulv- til tak-vinduer. Og huset er i det hele tatt akkurat som vi ville ha det. Selv om det er et par ting vil hadde gjort annerledes om vi skulle bygget det en gang til.
I sokkelen har vi tre soverom, et disp-rom som kan bli soverom, et stort bad og teknisk rom.
Så har vi en hems på toppen der vi kommer til å ha kontor / tv-stue.

Huset ligger i boligfelt, og jeg kjenner at jeg kan bli irritert på alle bilene som er håpløst parkert bortoverher. Vi bor innerst i en blindvei noe som jo er positivt pga lite trafikk, men vi må jo forbi alle da.
Så har vi fantastisk utsikt. Ca samme utsikt som Spoon om hun har bilder av sin her inne.
Så ja, fornøyd.

Var også fornøyd med det første huset vi kjøpte. Et gammelt hus midt i Mandal Sentrum. Som opprinnelig var stall! Gammelt og skeivt, med masse sjarm

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no