Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Aerocchinoen min renner over!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 22:24   #1
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Aerocchinoen min renner over!

Min splitter nye aerocchino renner over hver gang jeg bruker den.

Heller i melk opp til ¨max¨ merket og trykker på knappen. Uansett, omtrent 7 sekunder for melka er ferdig så begynner den å renne ut ved helletuten.

Hva gjor jeg galt? Eller er det noe feil med den?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:25   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Du har skjønt at det nederste maxmerket er for bruk når du skal ha steamet melk og at du da må bruke den største vispen, det øverste er for varmet melk og da må du bruke den minste vispen? Jeg kan se for meg at øvre maxmerke + stor visp fører til lekkasje ganske fort.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:29   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Oi, flere visper? Men hvor var den da? det var bare en visp i esken?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:30   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Den lille sitter fast i lokket, den store nedi selve koppen. De sitter fast med magnetisme begge to, bare å bytte plass på dem.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:30   #5
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Her renner det ofte over hvis jeg kun fyller til den nederste merket også.
Føler meg litt blånn her. Ser at det er to max merker og leste vel instruksjonsheftet litt for kjapt. Hvor er den andre vispen? Er det den somer festet i lokket?

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:33   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Å neeei! Jeg mangler en del! Det er kun magnet-biten som sitter i lokket. Inne i beholderen er det en magnet-bit med stor visp, i lokket er kun magnet-delen. Hjelp!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:42   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Det er bare 2 deler. En visp og en rører. Nederste merket er hvis du bruker vispen. Øverste merket er til røreren. Altså - varmt/kaldt skum eller varm melk.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:56   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Å neeei! Jeg mangler en del! Det er kun magnet-biten som sitter i lokket. Inne i beholderen er det en magnet-bit med stor visp, i lokket er kun magnet-delen. Hjelp!

det sitter ingen sånn liten sort rører der? Den er ikke veldig stor nemlig. Prøv og se om noe lar seg fjerne .

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 09:00   #9
Ylvania
Steiketakkehatar
 
Ylvania sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 349
Ylvania er litt kul
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!


Visp er til min- merket.
Sort magnet dings til max merket

__________________
Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:32   #10
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Det kan lønne seg å fylle melk til rett under max-merkene, ettersom hvilken visp/rører man bruker.
Jeg lager mest cappuchino, og heller i så mye (lite?) melk at jeg såvidt kan se max-streken.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:31   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Den svarte dingsen på lokket er en slags visp altså. Når den er tatt av finnes det ikke noe på lokket, bare en blank dings.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:21   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Dere hadde jo selvfølgelig helt rett, og jeg innrømmer glatt å ha sovet i timen. (evt ikke lest bruksanvisningen)
1000 takk for oppklarende svar.

I tillegg til at aeroccinoen (se! jeg har lært å stave det riktig også!) ikke lengre renner over, har jeg oppdaget at den er sjenial til å varme melk til minien min med også.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:23   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!



Jeg har ventet på dette innlegget.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:24   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Knis.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:39   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aerocchinoen min renner over!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.



Jeg har ventet på dette innlegget.

Ikke måbb kammeraten din!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no