Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Barne- og familiebursdag samme dag

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-09, 19:50   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barne- og familiebursdag samme dag

Snuppas bursdag nærmer seg. Jeg er litt rådvill med tanke på alle selskapene.

Vi har kommet frem til at det får holde med et barneselskap (da med både naboer og barnehagevenner) og et familieselskap. Nå vurderer jeg å putte begge selskapene på samme dag. Barnebursdag fra 12 til 14 og så familieselskap fra 16 til 18.

Dere som har erfaring med slikt: er dette lurt eller bare et tilfelle av galskap? Snuppa har bursdag på en lørdag i år.

Snuppa har bursdag samme dag som mannen sin, så håpet er at svigermor kan bli igjen etter familieselskapet slik at jeg og mannen kan gå ut å feire ham. Eller kanskje ikke?

Vi overtok ny leilighet på denne dagen i fjor, så da ble det ingen barnebursdag, så jeg er helt novise på dette.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:53   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Jeg synes det høres ut som en god plan, egentlig. Alt sammen.
: også novise:

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:55   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Vi har gjort dette flere ganger og synes det har vært hektisk, men veldig ålreit. Og vi kommer til å gjøre det flere ganger. Lurt å ta et godt mellomrom mellom sånn som dere har tenkt, så man rekker å ordne til neste selskap. Vi bommet litt et år, og det ble sånn at gjestene overlappet hverandre. Ingen krise da, men det lærte vi det til neste gang.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:56   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Vi gjorde det slik med storesøsters 4-årsdag i desember. Det gikk veldig bra og kommer til å gjøre det igjen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:56   #5
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Jeg har ikke hatt begge feiringene på en dag, men i fjor brukte jeg endel tid på å rydde og vaske etter barnebursdagen. Det var leker overalt, og mye smuler og sånt rundt bordet. Dessuten merket jeg ganske godt hvor rolig det ble da alle de små gjestene forsvant ut av døra. To timer er ikke så lenge, så hvis du skal forberede ting til familiebursdagen kan det bli ganske hektisk. Dessuten kan det vel hende at bursdagsbarnet blir litt sliten av barnebursdagen også? Hva med å ta et selskap på lørdag og det andre på søndagen? Da får dere litt mer tid å puste på.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:57   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Jeg liker bedre å fordele det på to dager, syns det blir litt mye på en gang. Men det har vel hendt at vi har gjort det sånn, hvis det har passet best. Går sikkert bra!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:57   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dere som har erfaring med slikt: er dette lurt eller bare et tilfelle av galskap? Snuppa har bursdag på en lørdag i år.

Det er lurt. Jeg pleier å ha barnebursdag på nærmeste lørdag fra 12 til 14 og be familien komme ved 14.30-tida. Da måker vi unna det verste før familien komer, serverer rester av både pølser og kaker, samt at vi har én ny kake til lysene som skal blåses ut, som er fin til selskap nummer to. Funker fint som snus og så har vi søndagen i fred og ro, der ungene leker med nye ting og vi voksne er ferdige.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:00   #8
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Vi har ofte barneselskap på formiddagen og familieselskap på ettermiddagen. Vi har prøvd mange varianter, men for oss fungerer det best - hvertfall når det er barnebursdag som bare varer til et bestemt klokkeslett, slik at man er sikker på at gjestene faktisk forlater når de "skal".

Men jeg tror ikke jeg hadde hatt lyst til å gå ut på kvelden etter en slik dag. Da har vi hatt mer lyst til å synke sammen i sofaen med et glass vin.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:00   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Vi holder på med det i dag

12-14; barnehagebursdag (7 stykk pluss mine tre)

15-og utover: venner med barn, naboer med barn (111-13 barn, og noen foreldre).

I hele morgen*: åpent hus pfor slekta fra 14 og utover.

Synes det er helt greit slik. Det blir intenst. I fjor hadde vi alle barnehagebarna og venner samtidig, da stresset jeg rundt og fikk ikke pratet med noen følte jeg. I år kom ingen av bh barna med forledre, så med tanke på det kunne vi egentlig hatt alle samtidig i år, men np ble det slik, og jeg er veldig fornøyd med det

I morgen; sambos side av slekta (de er 6 søsken, og en del mine, dine og våre barn, så det blir rimelig fullt....)

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:00   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Eh ..... jeg ser poenget ditt IOA. Men jeg er sentralstyremedlem i sjuskeklubben. Jeg hater å vaske og styre. Hvis jeg har begge selskapene samme dag så vet de som kommer i familiebursdagen at det har vært en bursdag til bare noen timer tidligere, og forventer ikke at det skal være helt skinnende rent. Siden jeg hater å gjøre rent, så ville det vært greit om jeg bare trengte å gjøre det en dag.

Altså vil det bli veldig hektisk den ene dagen istedenfor ganske hektisk i to.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:01   #11
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Vi hadde det i fjor. Var rimelig pumpa da dagen var over kan man si.... Om vi gjør det igjen? Usikker.... Hadde akkurat de samme tidene som du har satt opp.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:01   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

vi trengte en time mellom selskapene for å klargjøre før neste dose selskap

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:01   #13
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Vi har snart bursdag her i huset også, og eg kjem til å ha familie- og barne-bursdag på to dagar. Familieselskap laurdag og barnebursdag søndag tenker eg. Trur eg ville vore ganske sliten om begge selskapa var på same dag, og ikkje minst ville bursdagsbarnet (som blir 3 år) vere veldig sliten etter det første selskapet. Har vore i 3 årsdag med henne i dag, og etterpå var ho heilt utslått av inntrykk og aktivitet.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:03   #14
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eh ..... jeg ser poenget ditt IOA. Men jeg er sentralstyremedlem i sjuskeklubben. Jeg hater å vaske og styre. Hvis jeg har begge selskapene samme dag så vet de som kommer i familiebursdagen at det har vært en bursdag til bare noen timer tidligere, og forventer ikke at det skal være helt skinnende rent. .

VELDIG godt poeng! :styreleder i samme klubb:

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:47   #15
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eh ..... jeg ser poenget ditt IOA. Men jeg er sentralstyremedlem i sjuskeklubben. Jeg hater å vaske og styre.

Jeg er også med i sjuskeklubben altså, bare så det er sagt. Men etter sjokoladekakespisingen i fjor ble det så mye gris rundt bordet at til og med jeg følte et akutt behov for å vaske gulvet.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 21:06   #16
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Vi var i 5-års-dag i leid barnehagelokale i dag, der de skulle ha nytt selskap etterpå. Tror foreldrene her syntes det var helt optimalt, ikke minst fordi de kunne gå hjem til seg selv og ha fred og ro og visshet om at barnehagens vaskefasilitet ville ta unna resten. Sistnevnte hadde ikke vært der etter barnehageuken...

Syns det høres bra ut å få alt på én dag.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:23   #17
Lille Blomst
Aktiv
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 112
Lille Blomst har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Jeg ville ikke gjort det sånn. Egentlig mest med tanke på ungen, som blir sliten etter et sånt selskap

Lille Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:58   #18
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Vi pleier å gjøre det slik. Vi har barnebursdagen først, og inviterer familien en times tid etter at barneselskapet er over. Da har vi fått tid til å rydde unna det verste griset etter ungene, og så har vi masse kaker, og evt. pizza, pølser e.l. igjen fra barnefesten. Det eneste ekstra vi gjør er: ny papirduk på kakebordet, sette på første runde oppvaskmaskin, moppe kjapt over gulvet etter gele, brus og sjokoladekakegriseriet og å sette på kaffen. Veldig greit.


Sist redigert av Kaija : 02-02-10 kl 18:20.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 23:05   #19
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Jeg tar meg selv i å undres over om dere er suicidale. Jeg tviler sterkt på at jeg ville overlevd en slik dag.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 23:28   #20
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barne- og familiebursdag samme dag

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg tar meg selv i å undres over om dere er suicidale. Jeg tviler sterkt på at jeg ville overlevd en slik dag.

Det kommer vel an på hva slags familie en skal ha på besøk, gjør det ikke. Min familie er serdeles rot- og skittolerante, og de er i tillegg ganske selvdrevne når det kommer til å forsyne seg med kaker og kaffe. Ungene leker seg gjennom voksenfesten. De trenger jo ikke å delta så voldsomt der, så de får egentlig roet greit ned etter barnehaloien tidligere på dagen. Hadde det vært en gjeng snerpete vaskemanikere tror jeg ikke de kunne ha kommet på besøk i det hele tatt. Verken samme dag som barneselskapet eller noen annen dag.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no