Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er denne ovnen noe å ha?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-09, 20:42   #1
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Er denne ovnen noe å ha?

Siemens innebygget kombiovn med mikro.


Vi har et bittelite kjøkken, og har litt problemer med å finne ut hvor vi skal plassere en evt mikrobølgeovn. Men så kom jeg over denne lekre saken.
Hva tror dere? Kjekt å ha, eller forringes kvaliteten med flere funksjoner i én?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 20:51   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Vi har en kombi-ovn fra Whirlpool. Den har mikrobølgeovn, varmluft og grillelement. Vi bruker varmluftsovnen en del, siden kombiovnen er plassert i høyden og Hassel dermed ikke kan komme borti den (han har brent seg en gang på stekeovnsdøra). Det funker helt greit. Den er litt liten sammenlignet med en vanlig stekeovn, og jeg synes den steker litt ujevnt når jeg baker kake? Men det er kanskje bare innbilning, for varmluft skal jo liksom fungere uansett hvor trangt det er? Jeg må bare venne meg til å bruke den, tror jeg. Mikrobølgefunksjonen er helt super. Tviler på om jeg hadde valgt den som eneste stekeovn, men som mikro og ekstra stekeovn er den super!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:22   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Her er noen flere spesifikasjoner:

Sitat:

HB 86K770S, aluminium
Kompakt innbyggingsovn med mikro
> Langtidsteking, forvarming og hold varm-funksjon
> 6 stekefunksjoner: over-/undervarme 30-300°C, varmluft 30-250°C, grill, omluftsgrill, separat undervarme og intensiv undervarme
> 900 W mikrobølgefunksjon med 5 effekttrinn, alene eller i kombinasjon med andre funksjoner
> Stort ovnsvolum, 42 l, med titanGlans-emalje (3 nivåer)
> Klartekstdisplay for varmefunksjoner, 41automatiske programmer og vektautomatikk
> ecoClean på bakvegg og i ovnstak
> Hurtigoppvarming, timer
> Hukommelsesfunksjon (6 lagringsmuligheter)
> Klokke
> Forsenkbare brytere
> Tilbehør: universalpanne, stekerist
EAN Kod: 4242003322208
Mål (H x B x D): 454 x 595 x 531mm



Den virker veldig bra, da.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:25   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Kjenner noen som har combiovn (ikke peiling på hvilket merke) Den er de kjempefornøyd med!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:25   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Da høres den ut som et mer all-round-produkt enn den vi har! Eneste ulempen jeg kan se ved å ha bare denne, er at man av og til kan savne mikroen mens deler av middagen står i stekeovnen..

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:29   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Kjenner noen som har combiovn (ikke peiling på hvilket merke) Den er de kjempefornøyd med!

Men vet du om den er med mikro, eller om det er kombiovn i den forstand at det er to ovner i én?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:29   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Min farmor har den første Siemens kombiovnen (dvs. stekeovn med mikrofunksjon) på markedet og den fungerer strålende fremdeles, mange år senere. (Den er gammel, uten at jeg klarer å tidfeste.)

Uansett - det eneste jeg ville si er at ovnvolumet er lite. 42 liter? (Vi har 60 liter innbyggingsovn fra Siemens og jeg regner med at man merker en slik forskjell.) Hvis dere har tilsvarende størrelse på ovnen fra før så er det vel OK, men hvis det er vesentlig mindre enn dere har allerede så vil dere høyst sannsynlig bli skuffet over hvor dårlig plass det er.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:31   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Da høres den ut som et mer all-round-produkt enn den vi har! Eneste ulempen jeg kan se ved å ha bare denne, er at man av og til kan savne mikroen mens deler av middagen står i stekeovnen..

Akkurat den begrensningen skulle jeg nok klare å leve med.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:37   #9
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Min farmor har den første Siemens kombiovnen (dvs. stekeovn med mikrofunksjon) på markedet og den fungerer strålende fremdeles, mange år senere. (Den er gammel, uten at jeg klarer å tidfeste.)

Uansett - det eneste jeg ville si er at ovnvolumet er lite. 42 liter? (Vi har 60 liter innbyggingsovn fra Siemens og jeg regner med at man merker en slik forskjell.) Hvis dere har tilsvarende størrelse på ovnen fra før så er det vel OK, men hvis det er vesentlig mindre enn dere har allerede så vil dere høyst sannsynlig bli skuffet over hvor dårlig plass det er.

Vi har en gammel Elto frittstående komfyr, så vi vil nok merke en ørliten forandring, ja.

Hmmm, har ikke lyst til å kjøpe for liten ovn, heller. Mon tro hva selve stekerommet () måler (hxb)?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:39   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Siemens har en 50 liter stekeovn m/integrert mikro:

http://www.siemens-hvitevarer.com/?5=HB880570&26=12865

(Denne er "vanlig" høyde - den du viser er like bred, men bare 45 cm høy.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:43   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Til bare 24 890?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:44   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Det må være de ekstra cm. (Pluss pyrolysen, dah.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:59   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Okei, den er kanskje litt liten, men hvor ofte lager du kalkun? Kan du vurdere å servere noe annet på nyttårsaften?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:00   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Men vet du om den er med mikro, eller om det er kombiovn i den forstand at det er to ovner i én?

Med micro ja...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:51   #15
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Sjefen min har også en Simens stekeovn med mikro, og hun har iallefall skrytt veldig av den.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:35   #16
Luddi
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 5
Luddi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

stilig

Luddi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 14:33   #17
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Svigers hadde stekovn kombinert med micro i det gamle huset . Denne var i allefall 10 år gammel og fungerte strålende .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 16:04   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Hvis det er den samme min bror har, så er den bittebitteliten inni.
Det blir ikke plass til særlig med lammelår, f.eks.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 17:43   #19
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er denne ovnen noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hvis det er den samme min bror har, så er den bittebitteliten inni.
Det blir ikke plass til særlig med lammelår, f.eks.

Vi har slått det fra oss, nettopp pga at den blir for liten inni.
Jeg er ikke villig til å ofre verken leirgryta eller diverse steker for å få en fancy komfyr.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no