Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julestrømper for tenåringer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-20, 12:14   #21
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Godteri i strømpene (ja, vi voksne skal også ha), og julehefter ved siden av.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:19   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Snop og en juletrepynt. I gamle dager fikk hun også en dvd.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:27   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har aldri fått helt dreisen på disse julestrømpene, jeg er ikke vant til det fra jeg var lita, og så kommer jeg alltid på det i siste liten...

Og nå er det en stund siden hver sin lille lego-pakke kunne gjøre susen.

Så hva får tenåringene i julestrømpen?

I år blir det krimbok med juletema til eldste og belter til guttene. Det trenger begge to, så da blir det svarte, pene belter i strømpa og så er de klare for jul.

To julehefter per pers blir det også og noe godteri.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:31   #24
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Julehefte, godteri og ny julepysj.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:33   #25
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Her har jeg kjøpt en manga til hver, mobilhansker og noe godteri. Hadde tenkt å legge i kinobilletter til Wonder woman filmen som egentlig skulle komme i romjulen, men den ble utsatt til over nyttår dessverre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:43   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Godteri (litt finere godteri med juletema, blandet med "vanlig" godteri som de liker) og en juletrepynt. Slik har det vært i "alle" år, så de har etter hvert fått sin egen lille samling med julepynt som de selv henger på juletreet om morgenen (jeg pynter juletreet om kvelden når de har lagt seg).

Bruker vanligvis å ha med en "kakao på pinne" også, som de kan ta til frokosten, men i år får de en firepakning med sjokoladebomber fra coolstuff.no i kalendergave på julaften i stedet. Noen år har jeg kjøpt julehefte og hatt oppi, men de har i liten grad blitt lest, så de siste par årene har jeg droppet det.

Pysj får de også, men det har ikke med strømpene å gjøre. De har ikke så store strømper. Pysjen legges pent fram, tidligere på gulvet midt i stua, nå på rommet deres.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:44   #27
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Julehefte, godteri og ny julepysj.

Mine får gjerne ny pysj i kalenderen på julaften, så her blir det pysj + godteri og et blad i strømpa.

Jeg er vokst opp med julehefte og godteri som jeg koste meg med på julaften, men ungene mine blir dessverre ikke like entusiastiske som jeg husker jeg var. Å finne julestrømpa var en viktig del av julemagien.

Jeg lurer på om ungene mine lider under både overflod av mat og overload på stimuli.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:53   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Å finne julestrømpa er i høyeste grad julemagi for mine unger, og i år, når vi for første gang (som de kan huske) skal feire jul borte hjemmefra, hos svigers, så har jeg fått litt smånervøse hint om at de håper det blir julestrømper der også. Jeg bruker å henge den opp ved sengene deres, så de ser den med en gang de våkner. Det er visst viktig for å få den riktige julefølelsen. Tror de er litt smånervøse for at ikke alt skal bli "riktig" når vi ikke er hjemme. Men både pysj, strømpe og kalendergaver blir medbragt, og jeg får overtale svigermor til at vi pynter treet når ungene legger seg lille julaften.

Jeg fikk ikke egentlig strømpe da jeg var barn, men alltid en godtepose hengende ved senga, med litt julegodt, sjokolade, marsipan etc, og det var stor stas. Julehefter ble kjøpt inn felles til hele familien, og lå framme i en bunke på stuebordet når vi stod opp om morgenen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:56   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg lurer på om ungene mine lider under både overflod av mat og overload på stimuli.

Mine også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 13:02   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Litt godteri. Og en klementin som aldri blir spist. Julehefte til han som setter pris på det.

Jeg er forsåvidt vant til julestrømpe fra jeg var liten, men jeg har et ambivalent forhold til det. Jeg synes ikke de trenger flere gaver enn de får på julaften. Det byr meg faktisk nesten imot å legge gaver i sokken. De kommer under treet. Og jeg synes ikke de trenger mer godteri etter jevnlig påfyll av snop og kaker i både advents- og juletiden.

Jeg er også litt der, og har aldri gitt gaver i julestrømpa ut over den ene juletrepynten. Men kalendergaven på julaften (da de var mindre) har gjerne inneholdt noe som kunne aktivisere dem litt.

Snop har jeg visst ikke noen motforestillinger mot å kjøre i dem da. Det er i grunn mer eller mindre frislipp i jula, og det er i alle fall ikke på julaften jeg holder igjen. Men vi har ikke så mye snop og kaker i advent, vi starter stort sett julefeiringa på julaften. Prøver å kjøpe litt ekstra gøy, stilig eller eksklusivt godteri, noe litt mer spennende enn de får på en vanlig lørdag. Og en polkagrisstang er obligatorisk, selv om de egentlig ikke liker det så veldig godt. Det bare hører med.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 13:17   #31
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Da de var små var det noe som de kunne underholde seg med i strømpen. Enten spill elller film. Nå er det som sagt klær, og det regner jeg som såpass nyttig at det er greit med en ekstra gave. Og, inspirert av denne tråden har jeg nå bestilt ullbukser til begge to. Regner med at det blir populært hos de to som faktisk går med ullstillongs frivillig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 13:27   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Litt godteri. Og en klementin som aldri blir spist. Julehefte til han som setter pris på det.

Jeg er forsåvidt vant til julestrømpe fra jeg var liten, men jeg har et ambivalent forhold til det. Jeg synes ikke de trenger flere gaver enn de får på julaften. Det byr meg faktisk nesten imot å legge gaver i sokken. De kommer under treet. Og jeg synes ikke de trenger mer godteri etter jevnlig påfyll av snop og kaker i både advents- og juletiden.

Jeg føler at jeg lever et veldig rart liv når jeg leser sånt som dette, for her er det virkelig ikke noe jevnlig påfyll av snop og kaker i adventstiden. I hvert fall ikke i år, når alle fritidsaktiviteter har vært avlyst her.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 13:32   #33
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Julegodteri (dvs noe med morsomt papir/form/utseende), juletrepynt, noen småting av julekarakter etter hvem det er til (julepynt til rommet, lyskjede, nissesåpe, julehårpynt, øredobber. julesokker eller eller...), julehefte.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 13:37   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Jeg er vokst opp med det og har fortsatt med tradisjonen. De får godteri, ofte et blad, gjerne morsom tannbørste & tannkrem, gjerne noe fra Normal el.

I år har jeg til nå kjøpt noen blyanter (de får aldri nok til skolebruk), tannkrem, noe godteri, søte sokker fra Normal og må tenke litt mer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 13:39   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Prøver å kjøpe litt ekstra gøy, stilig eller eksklusivt godteri, noe litt mer spennende enn de får på en vanlig lørdag. Og en polkagrisstang er obligatorisk, selv om de egentlig ikke liker det så veldig godt. Det bare hører med.

Hvor får du kjøpt noe litt annerledes godteri? Jeg finner liksom ikke noe, men bør vel gå innom spesialbutikkene når jeg tenker meg om.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 13:45   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Spesialbutikker ja, og julemarkedet, men Nille har også en god del forskjellig. Noe har jeg forresten kjøpt tidligere i år også, og hatt liggende i skuffen, fordi jeg har kommet over noe litt morsomt. Selvsagt sånt som holder seg da, som drops i en søt eske o.l. Også har jeg funnet noe på mindre interiør-/stæsj-/dilldallbutikker, du vet butikker av typen som har en blanding av krus og nips, kaffe, te, stearinlys, duker og da gjerne litt søtsaker. TGR og Normal kan også ha noe artig. Som minicoockies i små poser o.l.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 14:26   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

[quote=Tallulah;4963834]

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg føler at jeg lever et veldig rart liv når jeg leser sånt som dette, for her er det virkelig ikke noe jevnlig påfyll av snop og kaker i adventstiden. I hvert fall ikke i år, når alle fritidsaktiviteter har vært avlyst her.

Neinei, jeg er kanskje bare veldig streng, men det blir litt mer i desember enn ellers her. De har twist i kalenderen, de får julekaker og snop hos besteforeldre, og der er de relativt ofte. De får kaker på fritidsaktiviter, de vinner kahooter og quizer og kommer hjem med sjokoladepremier. De har kalender på skolen (VGS) og får sjokolade. Syns summarum er det mer enn vanlig.

Her hvor vi bor er det også avslutninger både her og der.

Det er også mye mer enn vanlig i selve julen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 14:34   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg føler at jeg lever et veldig rart liv når jeg leser sånt som dette, for her er det virkelig ikke noe jevnlig påfyll av snop og kaker i adventstiden. I hvert fall ikke i år, når alle fritidsaktiviteter har vært avlyst her.

Det er ikke rart i det hele tatt. Adventstida er ventetid og forventningstid. Vi tar ikke julesnop og -kaker på forskudd. Det er lov å smake én når godter og kaker er nylaget eller nystekt. Resten går i boksene og ingen får mer før til jul. Det hender, ett unntak, at det i adventskalenderen henger en lapp som sier at det blir smaking av baksten til dessert en dag.

Hos oss er julestrømpa et "must". Nåde meg om ikke 21-åringen fikk strømpe. Hun var for øvrig også veldig klar i påska på at hun overhodet ikke var for gammel til påskeegg. Godteri før frokost har åpenbart ikke mistet sin sjarme, selv om godteriet nok varer litt lengre ut over dagen nå enn det gjorde da de var små. Jeg tror egentlig det handler mer om at det er "same procedure as every year" enn om at det nødvendigvis er på livet å få dette godteriet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 15:09   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Ja, det med tradisjon og at alt skal gjøres likt som vi alltid har gjort det, er veldig viktig her i huset, og det er viktigere at strømpen faktisk er der, enn hva den inneholder, er mitt inntrykk også. Vi har alltid feiret jul hjemme, og har ikke variert på hvor vi har vært og hva vi har gjort. Derfor blir det gjentakelse fra år til år, og julestemning for ungene er nettopp disse detaljene som må være på plass, gjenkjennelsen fra i fjor. Derfor er de litt smånervøse i år for hvordan det skal bli når vi ikke skal være hjemme. Bare det at vi må pynte treet før vi drar, og ikke at jeg pynter det om kvelden lillejulaften når de har lagt seg (jeg har sagt at i år må de være med på pyntingen), blir veldig rart. Men jeg har sagt at vi kan prøve å få gjort det slik hos besteforeldrene i stedet, slik at det treet ikke blir spoilet før julaftens morgen.

I mannens oppvekst har det alltid vært slik at julehøytiden ikke har startet skikkelig før etter gudstjenesten, når jula ringer inn kl 17. Før det har det vært hverdag. Jobb, handling på butikken, siste rest av pynting og vasking, før gudstjeneste, også penklær og full høytid først når jula ringer inn kl 17. Jeg har vokst opp med full jul fra første stund, med penklær og tradisjoner fra morgenen av. Slik har også tradisjonen blitt for våre barn, så her kommer vi valsende inn med vårt regime, og krever at det skal gjøres på vår måte.

Neida, jeg vet at svigermor ønsker av hele sitt hjerte at ungene skal synes det er FANTASTISK med jul hos dem, og vil gjøre alt som står i sin makt for at det skal bli så bra og "riktig" som mulig. Hun har allerede vært på telefonen flere ganger for å spørre om hvordan vi vil ha det, hva vi "må" ha av mat og kaker, og hva som er viktig for ungene. Så jeg antar det blir bra.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 10-12-20 kl 15:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 15:17   #40
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Nå er ikke mine tenåringer da... Men de får godteri, blad og en liten miniting i sokken.
Jeg er vokst opp med julekurv 1.dag. Det stod alltid en kurv på skrivebordet om morgenen 1.dag. Fylt med godteri. Mine får også sokken sin 1.juledag.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no