Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kofferter for sommerfamilien

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-22, 09:44   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Kofferter for sommerfamilien

Jeg har igrunn aldri kjøpt koffert før
Barna har hatt små barnekofferter de fikk av svigers da de var små.
Nå skal vi på ordentlig sommerferie to uker, og jeg tenker kjøpe 3-4 trillekofferter med samme størrelse, ikke for liten, men heller ikke for stor. Noen favoritter?
Gjerne en type som finnes i flere farger, og som ikke har så høy egenvekt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 09:50   #2
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.244
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Har ingen konkret anbefaling, men vil opplyse om at Morris har en 3 for 2-kampanje på kofferter på gang.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 09:51   #3
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Hot tips- sist jeg kjøpte kofferter valgte jeg to størrelser. For å ha fem like store kofferter tar ekstremt mye plass mellom reiser. Så bytter vi på hvilken koffert vi bruker, en gang ble den minste felles sko/støvel-koffert også, og andre tyngre ting.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 09:53   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Kjøpte altså ett sett med 3, og ett med to som passer inni hverandre, og angrer ikke. Har alltid en koffert i passende str på denne måten.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 09:55   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Mine to på 13 og 17 har trillekoffert fra Epic. De kan utvides.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 09:57   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Mitt tips er å kjøpe koffert med fire doble hjul, slik at den kan trilles uten å måtte vippes

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 10:08   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.542
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Vi har en stoffkoffert fra Samsonite, kjøpt brukt. Sånn mellom str. Den har overlevd alt vi har utsatt den for. Er 20 år gammel. Har hatt menge elendige billig kofferter i mellomtiden som knapt tåler en flytur. Så mitt tips er å gå for en litt dyrere (enn Europris).
Vi skal kjøpe til barna til jul, og da blir det slike. Muligens en hardcase til toalettsaker etc.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 10:08   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.419
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Vi kjøpt 4 lette samsonite med 4 hjul så de trilles lett av barn for 8+ år siden og de er like gode fortsatt. Fire ulike farger og veldig synlige på rullebåndet, som var et pluss når barna var yngre og ikke så flinke å vente på koffertene.

Det er greit å ikke ha så stor koffert siden de fleste flyselskapene er blitt så strenge på vekt. Det var også noe av grunnen til at vi kjøpte 4 nye, i stedet for å reise med to store for hele familien.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 10:25   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Mitt heiteste tips er å kjøpe kofferter i knallfarger. Etter at jeg mista en svart, generisk stoffkoffert på flyplassen i Berlin og det tok 10 dager før de fant den (da var jeg kommet hjem igjen ), går jeg for farger som gjør kofferten lett å identifisere i et hav av andre - gul, oransje, turkis osv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 10:40   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Vi har et stort utvalg av kofferter hjemme. De fleste er kjøpt på salg her hjemme eller på ferier i Asia på markeder hvor det er veldig billig. De holder likevel bra. Anbefaler fire hjul og to størrelser som går inni hverandre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 10:49   #11
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi kjøpt 4 lette samsonite med 4 hjul så de trilles lett av barn for 8+ år siden og de er like gode fortsatt. Fire ulike farger og veldig synlige på rullebåndet, som var et pluss når barna var yngre og ikke så flinke å vente på koffertene.

Det er greit å ikke ha så stor koffert siden de fleste flyselskapene er blitt så strenge på vekt. Det var også noe av grunnen til at vi kjøpte 4 nye, i stedet for å reise med to store for hele familien.


Mye det samme som jeg tenker. Husker du hvilken størrelse du har?

Jeg har mest lyst på lik størrelse for å slippe diskusjoner, i tillegg har jeg absurd mye bodplass, så lagring er ikke et problem.
Da er kanskje yaris-størrelsen et større problem..

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 11:14   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Vi har flere, og de billige hae vært minst like gode som de dyre. Vi er mest fornøyd med de fra Europris. God pris, fire hjul, kan utvides, solide. Fine størrelser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 11:17   #13
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har flere, og de billige hae vært minst like gode som de dyre. Vi er mest fornøyd med de fra Europris. God pris, fire hjul, kan utvides, solide. Fine størrelser.

Jeg har en knalloransje diger sak fra Europris. Lett, enkel å trille, utvides og har vært med på mange ferier.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 11:34   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.542
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har flere, og de billige hae vært minst like gode som de dyre. Vi er mest fornøyd med de fra Europris. God pris, fire hjul, kan utvides, solide. Fine størrelser.

Kanskje vi har vært ekstra uheldige? De har ikke tålt håndteringen på fly og fått slått i stykker både håndtak og hjul.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 11:57   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.069
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Er ikke skikkelig tråd før noen foreslår noe helt annet. Det er kofferter dere skal ha, ikke duffelbags? Tar null plass å lagre, har plass til imponerende mye bagasje. Og, viktigst, er kjempepraktisk å kunne slenge den på ryggen når man skal forflytte seg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 12:41   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

I likhet med Syrinx kommer jeg inn for å anbefale Noe Annet: Jeg forguder min konverterbare trillebag/ryggsekk fra Osprey, som er en litt eldre modell av denne. Den har kjempegod plass, pakkes som en koffert, er veldig god å trille og har et fullverdig ryggsekkbæresystem som er lett å svosje fram (ligger bak glidelås). Uvurderlig når man f.eks. plutselig må bære bagasjen sin opp en masse trapper i Roma eller på en gresk øy.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 13:11   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.526
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Har også kofferter fra europris, veldig fornøyd med både kvalitet og pris.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 14:08   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

I likhet med Syrinx kommer jeg inn for å anbefale Noe Annet: Jeg forguder min konverterbare trillebag/ryggsekk fra Osprey, som er en litt eldre modell av denne. Den har kjempegod plass, pakkes som en koffert, er veldig god å trille og har et fullverdig ryggsekkbæresystem som er lett å svosje fram (ligger bak glidelås). Uvurderlig når man f.eks. plutselig må bære bagasjen sin opp en masse trapper i Roma eller på en gresk øy.

En sånn har jeg også, og er utrolig fornøyd med den. Ønsket meg koffert til jul og fikk denne.

Duffelbag synes jeg er helt utrolig vonde å bære, men det er kanskje bare meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 14:10   #19
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.069
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

En sånn har jeg også, og er utrolig fornøyd med den. Ønsket meg koffert til jul og fikk denne.

Duffelbag synes jeg er helt utrolig vonde å bære, men det er kanskje bare meg.

Det er sikkert individuelt, jeg merker ikke noe på de transportetappene jeg bærer en sjelden gang.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 16:30   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

3 for 2 på Morris er et godt tilbud. Jeg kjøpte Epic 60 x 45 cm til en USA tur. Den er ekspanderende og god å trille, lett egenvekt. Til sydenturen bruker vi Samsonite liten som kan være håndbagasje, lette, triller godt og kan stappes med minst 8 kg. De små samsonitene med fire doble hjul er absolutt mest foretrukket her.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no