Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnemeny på restaurant

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 22:53   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.499
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Kom på en historie fra da storebror var tre år, og vi var på restaurant. Gjennomgikk barnemenyen som var hamburger, pølse eller kylling.

- Mamma, æ vil heller ha en biff!

Og biff ble det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:59   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Vi er en del ute og spiser hele familen. Jeg er veldig irritert og skuffet over barnemenyene. Det er kun pølse, hamburger og pizza for de minste.


Jeg er HELT enig! Jeg ber ofte om noe annet enn standard barnemenyer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 13:11   #23
Mayasmum
Fullverdig medlem
 
Mayasmum sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Innlegg: 84
Mayasmum er litt kul
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

vi bestiller som regel en ekstra forrett til hovedretten eller en siderett og saa faar hun smake av vaar mat.... da faar hun egen tallerken med noe snacks som hun kan spise samt at hun faar smake voksenmat av oss.... enkelt og greit

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 14:43   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Har aldri opplevd problemer med å få halv porsjon til halv pris. Synes de fleste resturanter viser fleksibilitet. Jeg pleier forøvrig å si i fra at jeg synes barnemenyen er ubrukelig - for det er den som regel.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 14:52   #25
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Barnemeny på restaurant

Jeg er genrelt enig, men spør om å få halv porsjon av en voksen rett, og stort sett går det greit, ofte til halv pris og!
Jeg ble positivt overrasket over Sushi & Wok på majorstuen, der fikk snuppa kyllingspidd, nudler, agurker, to biter maki (som jeg fikk velge) og slike "chips" av skalldyr som var en barnerett, det var strålende!
Vi har også vært på en mongolsk hvor vi først valgte saus og styrke, før vi selv forsynte oss med mengde grønnsaker, og så sa jeg til kokken at snuppa bare skulle ha litt kjøtt, og det ble bra.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 15:15   #26
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Aunegården har ikke egen barnemeny, men barneporsjon av voksenmenyen.

Jeg er helt enig med deg og synes det er skikkelig dårlig av restauranter at ungene i dag kun skal få valget mellom pommes frites og pølse, hamburger eller lignende skvip når man går ut for å spise.

Det er rett og slett ikke logisk i det hele tatt, nei.

På vår utmerkede lille kafe her i bygda har man alltid fått halv porsjon av voksenmenyen om man har bedt om det - i tillegg til at den ordinære barnemenyen inneholder både kylling, fisk og grønnsaker.

En annen ting jeg har lurt på, er hvorfor i alle dager kafeene ikke selger de små juicepakkene med sugerør!
Tine sukkerfri eple- eller pærejuice, som alltid har vært stor favoritt og et sunnere alternativ for lillegutt når vi er ute og skal kose oss - men får man det på kafeene?
Niks, der går det i Kuli og annet syntetisk sukkerkliss...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 18:28   #27
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Jeg har aldri opplevd at det har vært noe problem å få mindre porsjon til barna. Men vi er ikke så veldig ofte ute å spiser, og går som regel til de samme stedene hver gang.

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 19:02   #28
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Vi spør som regel om halv porsjon av en voksenrett. Det har alltid gått bra. Jeg pleier å si at barnet vårt ikke liker noe av det som står på barnemenyen.
Noen ganger bestiller vi en passende forrett til henne, og hun spiser den som hovedrett.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 19:25   #29
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Senest i helgen i Rotterdam fikk nei til halv voksenporsjon. Vi får ikke solgt den andre halve, er forklaringen vi får.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 19:50   #30
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Var på Egon her om dagen. Fikk kyllingbryst, mais, bacon og brokkoli til vesla på 1 1/2 . Dette satte jeg sammen selv (pga allergi.) Var ingen problemer å bestille en liten posjon av dette, selv om det var stu fullt i lokalet!

Storesøs på 6 bestillte fra den ordinære barnemenyen: laks med bakt potet, brokkoli m.m. Hun fikk laksen stekt istedenfor kokt på forespørsel. Supergod service på Egon

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 20:17   #31
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Jeg har også blitt imponert over servicen på Egon når det gjelder tilpassing av barnemenyer (for små allergikere).

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 00:07   #32
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Vi får også Egon i Tromsø snart. Dette høres jo lovende ut.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 11:05   #33
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Var på Egon her om dagen. Fikk kyllingbryst, mais, bacon og brokkoli til vesla på 1 1/2 . Dette satte jeg sammen selv (pga allergi.) Var ingen problemer å bestille en liten posjon av dette, selv om det var stu fullt i lokalet!

Storesøs på 6 bestillte fra den ordinære barnemenyen: laks med bakt potet, brokkoli m.m. Hun fikk laksen stekt istedenfor kokt på forespørsel. Supergod service på Egon

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har også blitt imponert over servicen på Egon når det gjelder tilpassing av barnemenyer (for små allergikere).

Jeg har en annen erfaring med Egon. Sønnen min liker veldig godt biff, men en voksenposjon blir for mye for ham. Jeg spurte etter hen halv posjon, men det var ikke mulig. Måtte bestille en voksenposjon.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 12:16   #34
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Der jeg jobber er det ingen problemer og få en halv porsjon av den ordinære menyen.
Vi har ikke verdens beste barnemeny, men den er grei nok.

Hamburger
Pølse og chips
Pannekaker
Barnebiff med valgfri potet
Pizza

Nå skal det sies at vi hadde kyllingfilèt og ris på menyen før, men den solgte vi av kanskje 1 gang i måneden så den ble fjernet

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 12:25   #35
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

På de fleste kinarestauranter vi har vært har vi alltid kunne bestille en "liten chop suey med ris".

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 12:41   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.424
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Jeg har en annen erfaring med Egon. Sønnen min liker veldig godt biff, men en voksenposjon blir for mye for ham. Jeg spurte etter hen halv posjon, men det var ikke mulig. Måtte bestille en voksenposjon.

Biff blir vel noe annet. Der er jo kjøttstykkene i en viss størrelse og de har ikke så lett for å selge et halvt kjøttstykke.

Jeg er enig i at barnemenyer er forferdelig dårlige. Som regel ordner det seg alltid. Nå er han 4 år og da får han det han vil ha også i voksenstørrelse.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 13:03   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Vi pleier å bestille en forrett servert som hovedrett til snuppa. Men hun er jo bare 2,5 så det er ikke så mye mat hun trenger enda (hun er plutselig blitt småspist).

Jeg er enig i at det slettes ikke er alle restauranter som gidder å lage halve voksenretter for å servere til barn, men jeg kan ikke helt se hvorfor det skal være problematisk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 22:39   #38
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Biff blir vel noe annet. Der er jo kjøttstykkene i en viss størrelse og de har ikke så lett for å selge et halvt kjøttstykke.

Jeg er enig i at barnemenyer er forferdelig dårlige. Som regel ordner det seg alltid. Nå er han 4 år og da får han det han vil ha også i voksenstørrelse.

Man får da kjøttet i et digert stykke som man bare skjærer til i den størrelsen man skal ha.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 04:19   #39
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Fra Aftenposten om dette vi diskuterer:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1865294.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1865296.ece

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 10:07   #40
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Vi har nettopp fått lånt ei fin bok om mat for barn (og resten av familien) på biblioteket. Det står det også litt om denne problematikken. Jeg tror den ene forfatteren har rett i at vi som foreldre, eller flertallet av oss, nok har mye av skylda for denne trenden. Når vi er på restaurant ønsker vi minst mulig styr, og de aller fleste barn eelsker den klassiske barnemat-menyen. Joda det finnes unntak, men jeg kjenner ikke mange barn som ikke liker pølser når de først har fått smaken på det. Og jeg kjenner svært mange fornuftige foreldre. Og når vi er på restaurant ønsker vi minst mulig styr og bråk - og kjøper gjerne noe vi vet går ned på høykant.

Problemet kommer særlig når det er ferietid og restaurantbesøkene øker, det er jo ikke sunt å leve på pølser og nuggets. Jeg er forøvrig veldig enig i at de aller fleste utesteder har mye å tjene på å sunnere barnemenyer. Hva skjedde med den gode gamle spaghetti bolognese? Den var alltid et alternativ da jeg var liten.

Jeg får heller starte min egen kampanje med å si fra når jeg synes utvalget er for dårlig - og skryte av de plassene der vi får halve voksenmenyer (det får vi som oftest her vi bor). Det blir spennende å se når vi kommer til Danmark på den ordentlige ferien vår.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no