Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-07, 09:58   #21
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ja, eg veit fint lite, men mannen min seier (og han er nå bortreist, men eg veit at han seier) at HD ready er ingenting liksom. Det er lureri i den forstand at det kan ikkje "kjøre" HD eller kva det nå heiter, men har ein slags liksom-verjson av det. Når HD-tv kjem altså.

hmm.... muligens det kom ut litt feil.

Men det er et must at en skjerm man kjøper i dag har "HD ready" for hvis ikke kan man ikke ta i bruk denne teknologien når den kommer !!!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:05   #22
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Når det gjelder valg mellom LCD og plasma gjelder det jeg skrev i dette innlegget i denne tråden i fjor høst stort sett fortsatt. Det som evt. har endret seg litt er at de fleste nå får digitale signaler (uten at det nødvendigivs gir bedre bilde), og at jeg er enda mer overbevist om at plasma er å foretrekke fremfor LCD. Hvis jeg skulle kjøpt nå ville jeg ha kjøpt en plasma-tv fra Pioneer, men de er dyre da.

Det som ikke har forandret seg er at man må gå i butikken for å se hva man syns ser bra ut. Det gjelder både bildekvalitet og utforming av apparatet. "Interiør" er et godt utgangspunkt for TV-valg. De vises ganske godt; noen ser bra ut, andre helt forjævlige.

Når det gjelder "HD" bør det stå "HD-Ready" på TV-en, og det tror jeg egentlig det gjør på alle nå. Det er godt nok dersom skjermen er "liten", dvs. under 60".

Ben "thirteen channels of shit on the TV to choose from" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:09   #23
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

For den som er interessert, Forbrukerportalen skriver litt om overgangen til digitalt bakkenett og hva det vil ha å si for TV'ene: http://forbrukerportalen.no/Artikler...v_revolusjonen.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:25   #24
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

For den som er interessert, Forbrukerportalen skriver litt om overgangen til digitalt bakkenett og hva det vil ha å si for TV'ene: http://forbrukerportalen.no/Artikler...v_revolusjonen.

Jeg har sett artikkelen, og flere som ligner, før. Jeg mener at det som står der bare kan ignorerers. Det digitale bakenettet, som dette handler om, er kun relvant for de som hverken har kabel-tv, parabol eller fibernett. De aller fleste har, eller kan få, en av disse løsningene. Spesielt tror jeg fibernett vil være et bedre alternativ enn det digitale bakkenettet, og det tilbys også først og fremst "på landet", der de som fortsatt bruker tv-antenne, og er potensielle brukere av bakkenettet, bor.

Artikkelen er inne på det også: Vi får en digital-tv-standard (det digitale bakkenettet) som ingen andre i verden har i Norge, så jeg vil ikke anbefale å holde pusten mens man venter på stort utvalg i appareter som er klargjort for denne. Det er nok bare å venne seg til tanken på enda flere stygge bokser med det samme.

Ben "Wants a TiVo!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:48   #25
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Når det gjelder valg mellom LCD og plasma gjelder det jeg skrev i dette innlegget i denne tråden i fjor høst stort sett fortsatt. Det som evt. har endret seg litt er at de fleste nå får digitale signaler (uten at det nødvendigivs gir bedre bilde), og at jeg er enda mer overbevist om at plasma er å foretrekke fremfor LCD. Hvis jeg skulle kjøpt nå ville jeg ha kjøpt en plasma-tv fra Pioneer, men de er dyre da.

Det som ikke har forandret seg er at man må gå i butikken for å se hva man syns ser bra ut. Det gjelder både bildekvalitet og utforming av apparatet. "Interiør" er et godt utgangspunkt for TV-valg. De vises ganske godt; noen ser bra ut, andre helt forjævlige.

Når det gjelder "HD" bør det stå "HD-Ready" på TV-en, og det tror jeg egentlig det gjør på alle nå. Det er godt nok dersom skjermen er "liten", dvs. under 60".

Ben "thirteen channels of shit on the TV to choose from" Murphy

Tror nok ikke de fleste i el butikker er enige med deg (siden LCD teknologien nå har kommet så mye lenger en for bare et år siden). De sier jo stort sett det motsatte, at for et par år siden ville rådet hva vært plasma men i dag, LCD.

Men for all del, du har jo et stort tv og bruker det mye til spill – da anbefales jo som regel plasma. Men jeg kjenner folk som kjøper billige 32 tommers nye plasme tv’er som fortsatt sitter å ser NRK nyheter med TV3 logo i høyre hjørne, og dette er nye plasma tv’er. Så det må være ganske store sprik mellom billige og dårlige der!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 16:38   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men det er et must at en skjerm man kjøper i dag har "HD ready" for hvis ikke kan man ikke ta i bruk denne teknologien når den kommer !!!

En kompis av meg sier absolutt ikke HD Ready, men full HD. Jeg skjønner ikke noe..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 17:32   #27
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

En kompis av meg sier absolutt ikke HD Ready, men full HD. Jeg skjønner ikke noe..

Som jeg skrev lenger opp:

Sitat:

[HD Ready] er godt nok dersom skjermen er "liten", dvs. under 60".

Nå beveger vi oss godt inn i crackpot-land her, og dette har iallefall ikke noe med interiør å gjøre, men anyway: HD Ready betyr at skjermen kan vise bilder med 720 linjer. Dette er det vanlige for flatskjermer nå. "Full HD" betyr at skjermen også kan vise bilder med 1080 linjer, og altså kan vise mye skarpere bilder (forskjellen er større enn den høres ut som). Dette trenger du ikke til vanlig bruk. Hvis du skal ha en skjerm under 40" er det bare tull. Og i tillegg må signalet ha 1080 linjer for at det skal være noen vits. Vurder det neste gang du skal kjøpe TV i stedet.

Ben "just ignore" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 18:17   #28
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

En kompis av meg sier absolutt ikke HD Ready, men full HD. Jeg skjønner ikke noe..

Du selvfølgelig ikke ha full HD. Som andre også har skrevet betyr ikke dette noe før du får en veldig stor skjerm. Og før man får signaler som støtter full HD betaler man for noe man ikke har bruk for.

Det viktigste når man velger tv er at man må velge ut i fra hva TVen skal brukes til - ikke hvilke spesifikasjoner som er best. En plasma har f.eks større synsvinkel enn lcd, men har man dreibart stativ vil dette ikke være noe problem for lcd (om det skulle være det). Har man TVen stående på hele dagen burde plasmaens levetid være et argument for å kjøpe lcd.

Jeg synes denne siden har en veldig god oversikt over de ulike begrepene og forskjellene på plasma og lcd.

http://www.hjemmekino.no/guide/tv_tips.asp

Som noen også var inne på i tråden, vises ofte tegnefilmer i TV-butikker. Dette er selvfølgelig et triks fordi det er langt færre punkter som oppdateres i en tegnefilm enn i en "vanlig" film, og derfor ser tegnefilmer ekstra klare ut. Man burde nesten kreve å få se tennis på TVene i butkken før man velger TV. En dårlig TV med for lang responstid vil ikke være i stand til å oppdatere skjermen fort nok, og tennisballen hakker avgårde.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:23   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Hvilket kjøp er best da, mener dere (Begge koster ca det samme):

1. http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH...sAAAEONKE03xii

eller

2. http://www.toshibashop.com.tr/detay....%20TB%2032WL68


Til vårt bruk, det vil si: Liten stue, ser minimalt med filmer, men er opptatt av et ok bilde.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:05   #30
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Tommel opp

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Vi har nettopp kjøpt ny flatskjem og endte opp med denne og er veldig fornøyd!!!

http://www.expert.no/product/product...ier=LE32R89BDX

  Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:50   #31
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hvilket kjøp er best da, mener dere (Begge koster ca det samme):

1. http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH...sAAAEONKE03xii

eller

2. http://www.toshibashop.com.tr/detay....%20TB%2032WL68


Til vårt bruk, det vil si: Liten stue, ser minimalt med filmer, men er opptatt av et ok bilde.

Jeg har jo kjøpt Panasonicen, så det er vel ingen bombe at jeg syns den er det beste kjøpet. Min bruk er hovedsakelig tv og litt film, og jeg var mest opptatt av at bildet skulle være bra. Og når det gjelder bildekvalitet, så får man fortsatt mest for penga ved å velge plasma. Som tidligere nevnt var jeg helt låst på LCD til jeg begynte på titterunden i butikkene - og som BenMurphy understreker: gå og se på tv i butikken og velg den du liker best selv.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:10   #32
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hvilket kjøp er best da, mener dere (Begge koster ca det samme):

1. http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH...sAAAEONKE03xii

eller

2. http://www.toshibashop.com.tr/detay....%20TB%2032WL68


Til vårt bruk, det vil si: Liten stue, ser minimalt med filmer, men er opptatt av et ok bilde.


Jeg har selv lcd, men hvis valgene kun står mellom disse synes jeg plasmaen er det beste valget. Min lcd har 3 ms responstid, og synes 8 ms høres ganske mye ut. Tror denne modellen kan ha oppdateringsproblemer hvis det er ting som beveger seg fort på skjermen.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:12   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Jeg får ikke tak i lillebror. Kommer med svar så snart jeg hører noe fra ham.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:21   #34
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

ikke svar på ditt spørsmål men denne ville jeg hatt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335470

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:23   #35
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

- og som BenMurphy understreker: gå og se på tv i butikken og velg den du liker best selv.

Man bør selvfølgelig se på TVen i butikken og ikke kjøpe kun ut i fra tester, men blir man nødvendigvis klokere av det? Jeg har selv blitt utsatt for en usedvanlig inkompetent selger hos Elkjøp og satt igjen med et inntrykk av at han prøvde å lure meg. Med en slik erfaring og andre som hevder at selgerne (særlig på Elkjøp) prøver å få deg til å kjøpe andre produkter enn det du selv har sett deg ut synes jeg det er lov å være litt konspiratorisk; Hvordan kan man vite at alle TVene i butikken er optimalt innstilt? Jeg har sett testvinnere stå ved siden av langt billigere modeller og knapt nok sett forskjell.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:34   #36
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Man bør selvfølgelig se på TVen i butikken og ikke kjøpe kun ut i fra tester, men blir man nødvendigvis klokere av det? Jeg har selv blitt utsatt for en usedvanlig inkompetent selger hos Elkjøp og satt igjen med et inntrykk av at han prøvde å lure meg. Med en slik erfaring og andre som hevder at selgerne (særlig på Elkjøp) prøver å få deg til å kjøpe andre produkter enn det du selv har sett deg ut synes jeg det er lov å være litt konspiratorisk; Hvordan kan man vite at alle TVene i butikken er optimalt innstilt? Jeg har sett testvinnere stå ved siden av langt billigere modeller og knapt nok sett forskjell.

Det har du helt rett i. Jeg sa heller ingenting om å snakke med selgerne, det syns jeg sjelden er noe hjelp i. De skal selge, jeg skal kjøpe - vi har for forskjellig agenda. Og det er greit å vite at så godt som alle tvene står på full kontrast, noe som gjør det vanskeligere å bedømme.

Men når det er sagt, så var turene i butikk en øyeåpner for meg. Jeg tok meg god tid og avviste salgspraten, og selv om ting så veldig likt ut de første minuttene ble det lettere å se etterhvert. Heldigvis viste alle butikkene tv-sendinger og ikke film fra dvd, noe som gjorde det mye lettere å spotte forskjellene.

Totalt brukte jeg vel omtrent en time med aktiv titting (minus kjøring hit og dit), og det syns jeg var vel investert tid når man kjøper noe til 8-9000 kr.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:46   #37
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Ikke stol på bilde du ser i butikken.. de tven de har mest fortjeneste på får bedre signaler enn de tven de tjener minst på, derfor bedre bilde.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:10   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

ikke svar på ditt spørsmål men denne ville jeg hatt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335470

Den var i en prisklasse jeg likte! Håper bare den er bra også? Jeg er livredd for det som en jeg kjenner sier om LCD-tv-er: Bildet er klart når man ser rett forfra, men sitter man i vinkel og ser blir bildet uskarpt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:13   #39
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

I følge sambo er alt til samsung bra.

ingen problem med side syn sier han.. bare litt lysere bilde når man sitter nermt.

Vi har en 40" og jeg er kjempefornøyd. utrolig enkel å ha med å gjøre.. fint design og enkel fjernkontroll og godt bilde.

Svigers har 32" og han er kjempefornøyd og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:17   #40
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger hjelp til å velge flatskjerm

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Hvordan kan man vite at alle TVene i butikken er optimalt innstilt?

Nei. Utstillingsmodellene har nok fabrikkinstillinger, som er full lysfontene for å tiltrekke oppmerksomhet. Og det er helt feil. Kontrast og lysstyrke må skrus kraftig ned så snart man slår på skjermen hjemme. Så noen detaljsammenligning kan man ikke gjøre i butikken. Men man kan se hvordan apparatet ser ut interiørmessig, og man kan iallefall få en ganske god idé om hva som er forskjellen på LCD og plasma.

Ben "torch mode" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no