Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Kaster du hjelmer om den kastes/mistes i bakken/gulvet?
Ja, uten tvil 1 0,94%
Ja, under tvil 2 1,89%
Mine barn er så veloppdragne og forsiktige at de aldri hverken mister eller kaster den 7 6,60%
Nei, det får da være måte på 93 87,74%
Dustepoll 3 2,83%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-09, 11:55   #21
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.916
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg ser det jo selvsagt an.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 12:10   #22
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Det kommer naturligvis an på om fallet er fra én meter eller tolv meter, men gitt at vi snakker f.eks kommode, benk, sykkelstyre el., så nei, da bytter jeg den ikke.
Hadde den fløyet fra andre etasje og ned på asfalt, hadde jeg nok byttet.

Samme her!
Bytter 1 gang i året uansett, sånn just In case.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 12:19   #23
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Dere som sier dere ville byttet den ut ved kraftige støt; hvordan vet dere at hjelmen ikke er svekket av det dere betegner som svakt støt? :fyrer opp under:

Det vet jeg ikke, men vi har ikke råd til å kjøpe ny hjelm hver dag i hele sykkelsesongen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 13:48   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Det kommer naturligvis an på om fallet er fra én meter eller tolv meter, men gitt at vi snakker f.eks kommode, benk, sykkelstyre el., så nei, da bytter jeg den ikke.
Hadde den fløyet fra andre etasje og ned på asfalt, hadde jeg nok byttet.

Signerer denne. Det samme gjelder ridehjelmer og andre hjelmer vi har liggende.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 13:50   #25
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.387
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg ser det jo selvsagt an.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:11   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Hvis hjelmene ikke tåler vanlig bruk av barn (altså at barn håndterer dem, "legger dem ned" slik barn gjør, og evnt. mister dem fra barnehøyde), så syns jeg det er en sak for Forbrukerrådet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:42   #27
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Mine barn kaster fra seg hjelmene overalt når de er ute. De setter fra seg sykkelen og knepper opp den mens de løper bort og kaster hjelmen mot sykkelen. De tar seg sjelden til å legge den forsiktig ned. Jeg vet ikke hvor ofte de klarer å bomme på kommoden. Det går så fort at hjelmen nok oftere havner på gulvet enn på plassen sin. Hvis jeg skulle ha byttet hjelm etter hver lille smell så ville det blitt en ny til hver sykkeltur. Det har jeg ikke muligheten til å gjøre. Tenk selv 3 barn ganger 3 sykkelturer per dag. Hvor skulle jeg ha oppbevarte nye og kaserte hjelmer? For å ikke snakke om prisen og miljøhensyn.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 18:10   #28
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Dere som sier dere ville byttet den ut ved kraftige støt; hvordan vet dere at hjelmen ikke er svekket av det dere betegner som svakt støt? :fyrer opp under:

Hvor mange av dere lar være å skifte ut et barnesete etter et kræsj ?(barnesete/bilkræsj?)
Jeg bare lurer, for det er omtrent samme prinsippet.

Siden hjemler ikke er laget av glass, velger jeg å anta at de tåler normale "bruksstøt" uten å tape kvalitet.

Ang. bilstol bytta jeg den faktisk ut etter at vi hadde blitt påkjørt. Selv om det var på motsatt side av bilen, og baksetet ikke egentlig var i nærheten av det området bilen var skadd. Men siden bilen ble så ødelagt i front/side foran at bilen ble kondemnert selv omd et ikke så så ille ut og ingen av oss ble skadd i sammenstøtet, valgte jeg å bytte stol til ungen bare for å være sikker.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 18:18   #29
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Samme her. Må den virkelig skiftes ut om den ramler i gulvet? I så fall bør jeg ha 100 hjelmer på lager. :vinner i lotto i en helsikes fart:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 20:22   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis hjelmene ikke tåler vanlig bruk av barn (altså at barn håndterer dem, "legger dem ned" slik barn gjør, og evnt. mister dem fra barnehøyde), så syns jeg det er en sak for Forbrukerrådet.

Jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:08   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Dere som sier dere ville byttet den ut ved kraftige støt; hvordan vet dere at hjelmen ikke er svekket av det dere betegner som svakt støt? :fyrer opp under:

Hvor mange av dere lar være å skifte ut et barnesete etter et kræsj ?(barnesete/bilkræsj?)
Jeg bare lurer, for det er omtrent samme prinsippet.

Etter ditt prinsipp skulle man byttet bilstol etter hver flytur. Jeg tror nemlig at bilstolene som sendes som spesialbagasje får ganske så hard medfart.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 02:45   #32
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Etter ditt prinsipp skulle man byttet bilstol etter hver flytur. Jeg tror nemlig at bilstolene som sendes som spesialbagasje får ganske så hard medfart.

De pleier da å være innpakket, eksempelvis i isopor, når de sendes med fly. Jeg hadde aldri brukt et barnesete til minebarn som var sendt med fly uten å være pakket inn.

Jeg er enig med Polyanna at hjelmene BØR produseres slik at de tåler barns bruk, men de fleste er altså ikke det. Lik det eller ikke.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 09:29   #33
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

vi byttet hjelm etter at den hang på styret på sykkelen, sykkelen datt og en bit av isoporen på hjelmen knakk av. Hadde vi ikke sett skader på den hadde vi garrantert ikke byttet!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 09:44   #34
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Nei, men om den hadde fått en sprekk i seg eller blitt skadet på en eller annen måte pga det så hadde jeg bytta.

Det var det jeg mente at man ikke alltid ser skaden. Men jeg bytter ikke hjelmen hver gang, for her blir hjelmene behandlet tøft. Prøver å oppdra ungene til å legge hjelmen forsiktig fra seg, men det skjer alt for pfte at den kastes mot plassen isteden. Men tror jeg må be om et klekkelig lønnspålegg om jeg skal ha økonomi til å bytte hjelmer så ofte. Tror ikke arbeidsgiver er enig der gitt.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 22:23   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Men seriøst, hvis det er sant at hjelmer er så godt som ubrukelige etter å ha blitt brukt av barn et par dager, så er det jo en SKANDALE!! Det må jo "noen" gjøre noe med!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:45   #36
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

For så vidt enig med deg Polyanna. Vurderer å skrive mail til en eller annen sykkelhjelm produsent og spørre hva de mener om saken. Altså, hvor mye den tåler. Tåler den ikke å ramle fra ca. en meter er de jo egentlig ubrukelige...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 08:46   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Nei, det har jeg ærlig talt ikke tenkt på en gang. Da måtte vi vel kjøpt ny hver dag tror jeg.

Hadde en av ungene falt på hodet fra sykkelen ville jeg ha byttet ut hjelmen, men det blir jo som å bytte ut bilstolen etter en bilulykke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:37   #38
Lille Blomst
Aktiv
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 112
Lille Blomst har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, det har jeg ærlig talt ikke tenkt på en gang. Da måtte vi vel kjøpt ny hver dag tror jeg.

Hadde en av ungene falt på hodet fra sykkelen ville jeg ha byttet ut hjelmen, men det blir jo som å bytte ut bilstolen etter en bilulykke.

:enig:

__________________
Storesøster 2005 Mellomstemann 2007 Lillesøster 2008

Lille Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no