Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-14, 14:59   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Nymalt stue krever nye liftgardiner. De vi har er kjøpt på IKEA men føres ikke mer. Jeg trenger enkle hvite gardiner med 80 cm og 100 cm bredde. Er det noen som vet butikker som fører samme gardin i disse breddene?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 15:06   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Nymalt stue krever nye liftgardiner. De vi har er kjøpt på IKEA men føres ikke mer. Jeg trenger enkle hvite gardiner med 80 cm og 100 cm bredde. Er det noen som vet butikker som fører samme gardin i disse breddene?

Ellos har mange i forskjellige størrelser, men det er jo nettbutikk da.

Ellers har du jo Kid.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 15:07   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Denne f.eks. http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=163514002

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 15:10   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Jeg så på et par på Ellos og Jotex men de fikk litt blandede tilbakemeldinger ifht kvalitet og oppheng så jeg tror jeg vil se dem i virkeligheten før jeg kjøper - med mindre noen her inne har noen helt spesifikke de går god for. Kid sine så fine ut. De kan gjerne slippe inn lys så lenge de hindrer innsyn. Vi bruker dem bare når det er mørkt ute (og jeg er alene hjemme ).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 15:12   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Ja, enig i det. Opphengene er jo veldig ulike og jeg foretrekker de som er usynlige bak gardinen og ikke skrueløkker oppå f.eks.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 15:18   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Princess og, kanskje?

http://www.princessbutikken.no/

Vi har for øvrig liftgardin som er kjøpt hos kid. De er ok de altså.
Jeg tenker at også Jysk kan glimte til.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 15:18   #7
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Princess har liftgardiner med ok oppheng og grei kvalitet.
Ser at den heter cream da, men vår er helt hvit.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 15:23   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Vi har lufteventiler øverst der gardinene skal henge, så skrueløkker fungerer faktisk best hos oss. Jeg har ringt vår lokale KID og lagt av gardinene du linker til i tilfelle, men de har skinnesystem som visstnok skal kunne henges opp både på vegg og i tak. Vil tro det går an å henge det i "taket" på karmen også da?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 15:24   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Princess har liftgardiner med ok oppheng og grei kvalitet.
Ser at den heter cream da, men vår er helt hvit.

Disse finnes ikke i 80 cm ser det ut som.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 22:57   #10
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Jeg har fra Home&Cottage.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:16   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Jeg vil fraråde Kid sine, med mindre de har gjort endringer på opphenget de siste årene. Jeg har Kid liftgardiner i flere vinduer på hytta, de er 4-5 år gamle og opphenget har røket på nesten alle sammen. Trådene man bruker til å ta gardinene opp og ned er ikke av verdens beste kvalitet, tydligvis. Så nå må jeg få tak i nytt oppheng og fikse og ordne og blir grinete bare av tanken.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 16:02   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Jeg har akkurat montert opp Kid sine - de var fine i fargen, jeg likte stoffkvaliteten, de var superenkle å henge opp, lufteventilene var ikke i veien - alt vel, helt til jeg tok dem helt ned og så at de var 10 cm for korte. Jeg trodde sånne hadde standardlengde.

Så da blir det tur tilbake til Kid i morgen med gardinene og jeg leter fortsatt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 00:12   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Jeg er kjempefornøyd med Kid sine, har de som er linket til øverst. Men jeg heiser de ikke opp og ned, de står i fast posisjon hele tida.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 00:14   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Kid sine finnes i 140 cm og 160 cm lengde ser det ut som, men det finnes ikke 160 cm i de breddene jeg trenger.

Nå har jeg bestilt fra Ellos. Med ekspresslevering.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 21:43   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?



Jeg har fått gardinene fra Ellos og forsøkt hele ettermiddagen å være positiv til dem men de er virkelig noe RÆL. Etter å ha montert dem fra bunnen med unntak av sømmene (stengene kom i biter som skulle skjøtes sammen) viser det seg at de er helt gjennomsiktige og henger skjevt (fordi stengene ikke sitter skikkelig sammen sånn at gardinen bøyer seg på midten).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 21:57   #16
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Kjøpe monteringssett og sy selv? Veldig enkelt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 22:30   #17
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Hør om Habitat har lengden du skal ha.

http://www.habitatstore.no

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 22:39   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Kjøpe monteringssett og sy selv? Veldig enkelt.

Veldig enkelt? Hahaha. Du lurer ikke meg. Jeg er relativt erfaren i å sy, men lovte meg selv "aldri mer liftgardiner" etter å ha sydd kjøkkengardinene selv.

Nå har jeg hentet inn de gamle gardinene fra lasset som skulle på fyllinga i morgen. Jeg har reparert og byttet snorer, skrudd de fra hverandre og snittet opp stoffet slik at stengene kunne tas ut og hevet stoffet til vask med mye vaskemiddel og flekkfjerner og gallesåpe og hva har du. Det er verdt et forsøk.

Håper bare jeg får returnert Ellos-gardinene selv om de er montert opp - og uten å ta dem helt fra hverandre igjen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 17:23   #19
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg vil fraråde Kid sine, med mindre de har gjort endringer på opphenget de siste årene. Jeg har Kid liftgardiner i flere vinduer på hytta, de er 4-5 år gamle og opphenget har røket på nesten alle sammen. Trådene man bruker til å ta gardinene opp og ned er ikke av verdens beste kvalitet, tydligvis. Så nå må jeg få tak i nytt oppheng og fikse og ordne og blir grinete bare av tanken.

Signerer, røk her også og jeg laget et knytverk fra helv... Før jeg byttet ut hele røklet.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 17:33   #20
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg ferdigsydde hvite liftgardiner?

Liftgardiner vil jeg anbefale å få sydd, da får du dem akkurat så brede og lange som du vil ha (evt sy selv om du har sånne anlegg) Stoff og Stil syr på bestilling. Litt dyrere er det jo, men det høres ikke helt billig eller ukomplisert ut å kjøpe mange forskjellige som ikke passer.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no