Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-07, 09:34   #61
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Er Gerd Liv Valla et sjarmtroll?

Hvis du tar bort "sjarm".

Jeg mener denne saken her stor offentlig interesse, og synes det er fint at slike ting kommer for en dag. Deet kan være til hjelp for alle for alle som sliter med mobbing på arbeidsplassen. Valla burde dessuten vite bedre enn å yppe med en tidligere likestillingsdirektør.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 09:41   #62
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Hva mener dere i dag da? Etter de siste avsløringene?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 09:46   #63
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hva mener dere i dag da? Etter de siste avsløringene?

En ting er jo dagens nyhet om Vallas versjon, men man bør kanskje ta dette også med i vurderingen : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178211

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 09:47   #64
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hva mener dere i dag da? Etter de siste avsløringene?

Nei, hva skal man mene og tro?

En sak har i alle fall to sider ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 09:47   #65
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg mener det samme; selv om Valla nå (sikkert med god hjelp fra sterke krefter i organisasjonen og etter litt betenkningstid) har klart å hoste opp et slags forsvar for sin opptreden.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:06   #66
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

En sak har i alle fall to sider ...

Det skal vi i hvert fall klare å bli enige om!


Jeg synes uansett Valla er en knalltøff dame, uansett hva som har skjedd i denne saken. Og at hun har gjort en knakandes god jobb for organsisasjonen LO er det vel ingen tvil om.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:15   #67
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg har bare noen løse synspunkter:

Som sjef skal man ta den ansattes opplevelse på alvor. Dersom en medarbeider føler eller mener seg urettmessig behandlet, skal dennes opplevelse tas seriøst, uansett om man selv er enig eller ei.

Lo-saken blir et stjerneeksempel på det motsatte, nemlig:

medarbeider: "Jeg føler meg ydmyket, tilsidesatt og fratatt ansvar og myndighet".

sjef: "da føler du feil".

Yssens opplevelser blir ikke tatt på alvor, og i den mildest talt klønete pressekonferansen Valla holdt, gjorde lite for å rette på inntrykket av en hard og kald ledelse med lite evne til å forstå medarbeideres behov for en støttende og omsorgsfull ledelse, som gjør det beste ut av medarbeiderne sine.

Med utgangspunkt i dette, og uavhengig av Yssens påstander, fremstår Valla som en sjef jeg ikke kunne tenkt meg å jobbe for. Javel, så er hun ikke en pusekatt, men jeg mener den eldre generasjon ledere har en autoritær idé om ledelse som jeg virkelig ikke tror skaper resultater eller gir et godt og kosntruktiv arbeidsplass. Man kan godt ha autoritet uten å være autoritær.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:32   #68
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg synes uansett Valla er en knalltøff dame, uansett hva som har skjedd i denne saken. Og at hun har gjort en knakandes god jobb for organsisasjonen LO er det vel ingen tvil om.

Klart hun er knalltøff. Kanskje for tøff for enkelte.
Det har jo med jevne mellomrom kommet antyninger om at endel mener at det er LO har for mye politisk makt. Tenker spesielt på den saken om sykemeldingsordningen en tid tilbake da AP gjorde helomvending etter at LO og Valla kom på banen.
Det kan være at det er politike krefter som bruker saken til Yssen for å svekke Valla og LO. Jeg tror ikke Yssen alene hadde turt å ta dette ut i det offentlige rom hvis hun ikke hadde støtte med innflytelse bak seg.

Dette er selvfølgelig kun spekulasjoner fra min side, men jeg får det ikke liksom ikke helt til å rime at noen tørr å gå så hardt ut mot selve makta og risikere hele sin fremtidige karriere.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:33   #69
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Med utgangspunkt i dette, og uavhengig av Yssens påstander, fremstår Valla som en sjef jeg ikke kunne tenkt meg å jobbe for. Javel, så er hun ikke en pusekatt, men jeg mener den eldre generasjon ledere har en autoritær idé om ledelse som jeg virkelig ikke tror skaper resultater eller gir et godt og kosntruktiv arbeidsplass. Man kan godt ha autoritet uten å være autoritær.

Enig!

Å være en knallhard leder som krever masse er en ting. Hva slags menneskesyn... og dermed syn på/respekt for ansatte man har, er noe helt annet.

Man overbeviser muligens noen når man forsøker å fordekke egen dårlige (og muligens trakkasserende) ledelse under "å kreve mye av sine ansatte"... men ikke meg.


Sist redigert av Nooria : 12-01-07 kl 10:43.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:35   #70
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Lo-saken blir et stjerneeksempel på det motsatte, nemlig:

medarbeider: "Jeg føler meg ydmyket, tilsidesatt og fratatt ansvar og myndighet".

sjef: "da føler du feil".

Det du skriver her synes jeg er SÅ viktig og riktig. Jeg prøver selv å strebe etter og jobbe på den måten ovenfor brukere i min jobb, og får mange positive tilbakemeldinger på dette. I begynnelsen føltes det som å svelge kameler, men nå er det integrert - det har skjedd en holdningsendring fra min side. Som jeg skrev tidligere i tråden, det finnes ikke en sannhet og virkelighet.

Lille Ru:

Sitat:

Jeg synes uansett Valla er en knalltøff dame, uansett hva som har skjedd i denne saken. Og at hun har gjort en knakandes god jobb for organsisasjonen LO er det vel ingen tvil om.

I mitt hode utelukker ikke det at en person er tøff og flink i arbeidet at man også kan få andre til å føle seg mobbet/trakkasert. Det rettferdiggjør heller ikke mobbing. (Og jeg tror ikke at du mener det heller altså. )

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:49   #71
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Det har nå kommet to sysnpunkter for en og samme sak.
Og de er så lite sammenfallende at sannheten ligger nok litt midt i mellom vil jeg tro.
Å være leder for LO og samtidig være en kvinne vil jeg tro er steintøft.
Og man kan nok ikke være en "pusekatt" som fremstår som en som lar seg lett overkjøre. Og det er ikke tvil om at dama har gjordt en god jobb.

Når det gjelder akkurat denne saken så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.
Yssen sier at Valla ble skuffet over at hun var gravid, Valla sier at hun var skuffet over at hun omtrent var den siste i LO som fikk vite det.
Hva er sannheten?
så lenge det kommer så motstridende forklaringer så er det jammen ikke lett å velge side. så jeg tror jeg inntill videre foretrekker å hole meg på midten jeg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:50   #72
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg syns det er flott at Yssen tar denne saken offentlig. Det hadde hun ikke trengt. Men som tidligere likestillingsdirektør så er det kanskje ikke så rart at hun gjør nettopp det. Jeg syns hun virker veldig troverdig, og jeg syns ikke Valla gjorde en god figur i pressekonferansen. Den drittpakken som presenteres i VG i dag er jo direkte patetisk og lukter forsøk på selvrettferdigelse på lang avstand.

Det som gjør denne situasjonen ekstra grov er jo nettopp det at dette har skjedd i en arbeidstakerorganisasjon som skal jobbe mot slik behandling av arbeidstakere. Hvorvidt sjefen er mann, kvinne eller mann i skjørt er i dette tilfellet fullstendig irrelevant (i mine øyne).

Hadde dette vært første gang Valla var i hard vær i en arbeidsgiver/arbeidstaker sammenheng så hadde jeg vært mer tilbøyerlig til å være skeptisk. Men tatt i betraktning den situasjonen som oppsto rundt hennes politiske sekretariat da hun var statsråd, så tror jeg det meste stemmer i denne saken.

For øvrig er jeg helt enig i det Mim skriver.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:55   #73
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.

Det har jo med jevne mellomrom kommet antyninger om at endel mener at det er LO har for mye politisk makt. Tenker spesielt på den saken om sykemeldingsordningen en tid tilbake da AP gjorde helomvending etter at LO og Valla kom på banen.
.

Men i den saken så var det jo ikke for LO sin egen del at saken ble omgjort?
LO gir vel strengt tatt blanke f. i om arbeidsgiverne må betale mer?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 12-03-07 kl 22:25. Årsak: :kneblet:
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 11:03   #74
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Men i den saken så var det jo ikke for LO sin egen del at saken ble omgjort?
LO gir vel strengt tatt blanke f. i om arbeidsgiverne må betale mer?

Nå var det ikke det som var hensikten med eksemplet, men det å vise til at da LO kom på banen ble avgjørelsen omgjort.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 11:09   #75
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Det virker som om dette er en sak som vitner om maktmisbruk, hersketeknikker og forsøk på å presse Yssen ut av sin stilling.

Yssen selv tok ikke opp dette i går, men hennes tidligere kollega som var intervjuet på dagsrevyen sa: (etter hukommelsen) "Det var hardt for Yssen. Valla diskuterte saker med nestlederen på Yssens avdeling, mens Yssen selv satt 8 meter unna på kontoret sitt. De la planer og endret planer, og Yssen ble informert om endringene av sin nestleder og måtte legge om arbeidsoppgavene etter det nestlederen og Valla hadde avtalt."

Og når det gjelder graviditeten, så var det ikke sagt at Valla var den siste som fikk vite det. Hun var ikke den første.

Når jeg så Redaksjon en i går (diskusjonen etter intervjuet med Yssen), reagerte jeg veldig på han ene som var med der. Han var leder for "Lederen", tror jeg. Han uttalte en del ting som jeg tror han aldri hadde sagt om Yssen hadde vært en mann.

Valla er en god leder for å fremme LO's sak, og vinne frem med det. Men det spørs om hennes egenskaper er gode når det gjelder å lede andre mennesker, som en god sjef... ( <- Påstand. )


Sist redigert av Silence : 12-01-07 kl 11:12. Årsak: Lagt til et avsnitt
Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 11:11   #76
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Det virker som om dette er en sak som vitner om maktmisbruk, hersketeknikker og forsøk på å presse Yssen ut av sin stilling.

Yssen selv tok ikke opp dette i går, men hennes tidligere kollega som var intervjuet på dagsrevyen sa: (etter hukommelsen) "Det var hardt for Yssen. Når Valla diskuterte saker med nestlederen på Yssens avdeling, mens Yssen selv satt 8 meter unna på kontoret sitt. De la planer og endret planer, og Yssen ble informert om endringene av sin nestleder og måtte legge om arbeidsoppgavene etter det nestlederen og Valla hadde avtalt."

Og når det gjelder graviditeten, så var det ikke sagt at Valla var den siste som fikk vite det. Hun var ikke den første.

Når jeg så Redaksjon en i går (diskusjonen etter intervjuet med Yssen), reagerte jeg veldig på han ene som var med der. Han var leder for "Lederen", tror jeg. Han uttalte en del ting som jeg tror han aldri hadde sagt om Yssen hadde vært en mann.

Valla er en god leder for å fremme LO's sak, og vinne frem med det. Men det spørs om hennes egenskaper er gode når det gjelder å lede andre mennesker, som en god sjef... ( <- Påstand. )

Må bare si jeg er rystet over Vallas lederegenskaper. Kjenner alt for godt til den typen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 11:12   #77
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg tror på Yssen.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 11:43   #78
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Saken har jo, som det sies her, to sider, men jeg må innrømme jeg har litt mer tro på Yssens versjon - hadde hun kommet med dette dersom det ikke hadde vært noe i det, tro? Jeg vet ikke...
Valla er ei sterk dame, med mange sterke meninger - og jeg _tror_ hun kan ha kommet med sånne uttalelser, men jeg vet ikke det heller...

Dette ble et vet-ikke-innlegg i favør Yssen

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:51   #79
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.

Nå var det ikke det som var hensikten med eksemplet, men det å vise til at da LO kom på banen ble avgjørelsen omgjort.

Nå var det ikke bare LO som kom på banen i akkurat den saken.
Dette var faktisk en sak hvor LO stod sammen med arbeidsgivrorganisasjonene. Det er ikke mange sakene hvor det skjer.
Så å gi LO "skylda" for at regjeringen snudde i den saken tror jeg blir feil.
Om regjeringen hadde gått videre med sitt forslag er jeg ganske sikker på at det ville blitt generalstreik.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:13   #80
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Nå var det ikke bare LO som kom på banen i akkurat den saken.
Dette var faktisk en sak hvor LO stod sammen med arbeidsgivrorganisasjonene. Det er ikke mange sakene hvor det skjer.
Så å gi LO "skylda" for at regjeringen snudde i den saken tror jeg blir feil.
Om regjeringen hadde gått videre med sitt forslag er jeg ganske sikker på at det ville blitt generalstreik.

Men en ting som er bekymringsverdig ille, er at de også blander seg inn i saker som statskirkeordningen .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no