Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 20:14   #221
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg skjønner ikke hva du mener med at "vi har rettssikkerhet, men det er tydeligvis ikke for alle"?

Fordi denne saken har vært håndtert i et utvalg satt ned av LO, der alle som ønsket kunne få uttale seg, men man ikke har kalt inn parter f.eks.
Alt har vært hemmelig, bortsett fra det som har lekket til VG da , ingen har fått lov til å kunne motbevise ting etc.
For å ikke snakke om det faktum at utvalgets resultat har blitt oppfattet som en dom, dog uten muligheter for anke f.eks.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Hvorfor kan ikke Ellen Stensrud komme på banen igjen? Hun ble jo nevnt som nestleder den gangen Valla kom på banen, og hun sitter jo fremdeles sentralt og har lang erfaring innen fagbevegelsen. Når det gjelder Flåten kan det godt hende at han sitter fram til 2009, men det har vært flere som har sagt at LO bør innkalle til ekstaordinært landsmøte...

Det er riktig at flere har sagt at det kanskje bør kalles inn til ekstraordinær kongress, ikke landsmøte. Det er kun kongressen som kan velge nytt styre. Jeg tror ikke Ellen Stensrud er aktuell, fordi Fellesforbundet vil kjøre frem Roar Flåthen som kandidat. Kampen vil stå mellom de to største LO-forbundene, dessuten er hun for EU - hvilket ikke er spesielt poppis innen fagbevegelsen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:31   #222
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er riktig at flere har sagt at det kanskje bør kalles inn til ekstraordinær kongress, ikke landsmøte. Det er kun kongressen som kan velge nytt styre. Jeg tror ikke Ellen Stensrud er aktuell, fordi Fellesforbundet vil kjøre frem Roar Flåthen som kandidat. Kampen vil stå mellom de to største LO-forbundene, dessuten er hun for EU - hvilket ikke er spesielt poppis innen fagbevegelsen.

Ok - sånn og forstå! Det blir en spennende maktkamp!

Når det gjelder rettssikkerheten til Valla så ser jeg ikke slik på det som du gjør. Partene (Valla og Yssen) satt sammen med hver sine advokater og bestemte sammen hvordan prosessen skulle kjøres. De visste at det ville være fare for lekasjer, nettopp ved at de valgte å kjøre prosessen så lik en sivil rettssak som mulig. Men siden utfallet ikke ble slik Valla trodde, skjønner jeg jo at hun nå ønsker å legge skylden over på de som skrev rapporten. Det er jo ikke slik at Valla går pga lekkasjene - hun går pga innholdet i rapporten.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:04   #223
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Men jeg vet ikke helt om jeg har tiltro til utvalget som står bak rapporten når Vallas forklaringer blir tilsidesatt. Ref. Aftenposten:

Sitat:

«Etter utvalgets syn er Vallas forklaring dels preget av begrenset innsikt i, og forståelse av, hvordan hennes adferd påvirker andre, og dels av et forskjønnet bilde av hva som faktisk har skjedd.»

Hvorfor har de valgt å ikke ta med hennes forklaringer som har fått støtte fra andre personer innen LO (ref. den vedr flysete-saken), men kun forholde seg til Yssens forklaringer?

MEN jeg er veldig enig om at hun ikke lenger kunne sitte som leder i LO etter at denne saken har fått slik mediafokus. Dette tror jeg ikke flertallet av LOs medlemmer ikke kunne ha akseptert.

Men jeg tviler ikke på at Valla snart har fått seg en ny jobb, kanskje som spesialrådgiver for et privat selskap? Der kan hun nok jobbe lenge på en "jeg er ikke en pusekatt" holdning uten å få de samme reaksjonene. Jeg har hørt historier hos mine tidligere arbeidsgivere (i den private sektor) om folk som er blitt mobbet bort fra arbeidsplassene sine.... lederne blir sittende.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:10   #224
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Men jeg vet ikke helt om jeg har tiltro til utvalget som står bak rapporten når Vallas forklaringer blir tilsidesatt. Ref. Aftenposten:

Hvorfor har de valgt å ikke ta med hennes forklaringer som har fått støtte fra andre personer innen LO (ref. den vedr flysete-saken), men kun forholde seg til Yssens forklaringer?

MEN jeg er veldig enig om at hun ikke lenger kunne sitte som leder i LO etter at denne saken har fått slik mediafokus. Dette tror jeg ikke flertallet av LOs medlemmer ikke kunne ha akseptert.

Men jeg tviler ikke på at Valla snart har fått seg en ny jobb, kanskje som spesialrådgiver for et privat selskap? Der kan hun nok jobbe lenge på en "jeg er ikke en pusekatt" holdning uten å få de samme reaksjonene. Jeg har hørt historier hos mine tidligere arbeidsgivere (i den private sektor) om folk som er blitt mobbet bort fra arbeidsplassene sine.... lederne blir sittende.

Fikk ikke med meg at hun fikk støtte vedr flysete-saken? Men jeg fikk med meg de som støttet at det var en episode på flyplassen. Blant annet Kolberg.
Jeg vil tro at det som får de til å karakterisere hennes forklaringer på den måten de har gjort, er hvordan hun imøtegår de og hvordan andre personer enn Valla har forklart seg likelydende om hennes oppførsel. Når så mange personer har en negativ opplevelse av hennes lederstil, så bør man ta et visst minimum av selvkritikk og være ydmyk for at ens egen stil ikke er så bra som hun liker å tro. Jeg tror ikke Yssen er feilfri, men jeg tror det egentlig er en smule uvesentlig så lenge hun har møtt en sånn type oppførsel fra sin leder.

At folk mobbes bort fra arbeidsplassene sine skjer da både i privat og offentlig sektor.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:19   #225
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Angående heksejakt fra media: Jeg satt til bords med en av journalistene i en ledende avis, som har vært den derfra som har jobbet med dette. Han sa at i akkurat denne saken så hadde de konkurrerende avisene (ikke VG) en veldig stor interesse av å prøve å vinkle saken mot VG-linjen. VG satt jo på alle "godbitene" og fikk alle Yssens nøye planlagte og regisserte lekkasjer. Så de andre har jo prøvd å finne de stemmene som støttet Valla. Problemet var bare at det var det ingen som kunne gjøre. Man er jo glad for henne som forhandlingsleder - der hun åpenbart er uovertruffen - men så godt som ingen kunne stå frem og kalle henne en god leder. Et untak er jo Utgård, som har fått en veldig bred dekning (over 100 saker), men så viser det seg jo at han også er betalt av Fagforbundet.... (Ikke for at jeg tviler på at han mener det han sier - jeg har inntrykk av ham som en fyr med stor integritet, men lell).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:21   #226
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

:Peker på signatur om svangerskapsdysleksi:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:27   #227
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg tror jamme jeg må få tak i den rapporten der altså ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:54   #228
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg tror jamme jeg må få tak i den rapporten der altså ...

De som faktisk har tilgang virker jo mer enn villige til å dele, når de sitter og sender sms-er til journalister mens de sitter i et felles rom og leser den. Du og du så seriøs den organisasjonen virker...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 00:08   #229
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De som faktisk har tilgang virker jo mer enn villige til å dele, når de sitter og sender sms-er til journalister mens de sitter i et felles rom og leser den. Du og du så seriøs den organisasjonen virker...

Leste at det var Handel og Kontor som sørget for at ikke hele rapporten ble offentligjort. Dette fordi det var så mange sensitive opplysninger i rapporten

Dette begynner nesten å minne meg om disse såpeoperaene som går på dagen.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 16:00   #230
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hvor lojal skal man være under slike forhold da? Hvor lett ville det vært for Yssen å gått tjenestevei, med organisasjonen full av Valla-lojale folk? Tror du hun ville fått igjennom veldig mye, eller ville det blitt tidd ihjel eller tåkelagt for at LO-lederen skulle få fortsette uten kjepper i veien. Slik de har behandlet saken hitill med medias søkelys på seg, vil jeg tro viljen til å rydde opp uten media ville vært enda mindre. Jeg tror det var veldig bevisst at Yssen til slutt gikk via media, fordi hun visste at det var eneste måte å få skikkelig oppvask på. Hvis Valla har oppført seg slik som beskrevet mot Yssen og flere andre, og at mange har visst om problemene uten å gjøre noe, så skjønner jeg godt at det må ha føltes umulig å få noe gjort internt.

Men det kan jo ikke bli sånn at DET er løsningen om man ikke når frem til leder?
Det blir helt feil. Og jeg vil tro at hun faktisk kunne gjort MER før hun gikk til media. Hun har jo uansett rett på hjelp fra tillitsvalgt. Og det går an å ta kontakt med arbeidstilsyne og mange andre distanser.

Det går an å gå ut eksternt om hjelp uten å nødvendigvis gå til media?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 16:57   #231
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men det kan jo ikke bli sånn at DET er løsningen om man ikke når frem til leder?
Det blir helt feil. Og jeg vil tro at hun faktisk kunne gjort MER før hun gikk til media. Hun har jo uansett rett på hjelp fra tillitsvalgt. Og det går an å ta kontakt med arbeidstilsyne og mange andre distanser.

Det går an å gå ut eksternt om hjelp uten å nødvendigvis gå til media?

Ifølge rapporten så var de i tvil, men de kom frem til at avisoppslagene var forsvarlige. Dette sto i Aftenposten på lørdag:

Sitat:

fordi Valla hadde stor makt og fordi LO manglet interne kanaler for å uttrykke misnøye, var det vanskelig å varsle internt

Så kanskje de ikke hadde noen tillitsvalgte, eller at vedk var i Vallas hule hånd
(puselanke, er vel mer rette ordet)slik at saken aldri ville bli diskutert internt?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 17:22   #232
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.



Så kanskje de ikke hadde noen tillitsvalgte, eller at vedk var i Vallas hule hånd
(puselanke, er vel mer rette ordet)slik at saken aldri ville bli diskutert internt?

Men skulle tro hun kunne klare å finne hjelp et annet sted da?
Jeg skjønner det er vanskelig, men jeg synes likevel at hennes egen (veeldig omfattende! ) oppsigelse burde gå til media .

Jeg sier ikke at Valla IKKE har gjort noe galt. Men jeg liker likevel ikke heksejakten/oppstyret i media.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 17:52   #233
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De som faktisk har tilgang virker jo mer enn villige til å dele, når de sitter og sender sms-er til journalister mens de sitter i et felles rom og leser den. Du og du så seriøs den organisasjonen virker...



Jeg fikk bare halve på jobben.
De kunne nå ha sendt hele når de først var i gang!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:12   #234
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.



Jeg fikk bare halve på jobben.
De kunne nå ha sendt hele når de først var i gang!

Men seriøst, dette med lekkasjer: Det virker som om alle tar så lett på det - noe man må regne med liksom. Det virker veldig akseptert å bruke lekkasjer til å fremme sin sak, for å gjøre seg interessant, eller pleie "sin" journalist til neste gang man trenger ham.

Der jeg kommer fra så fører sånt til oppsigelser og kanskje til og med fengselsstraff (innsidehandel for eksempel). Bare se op oppstandelsen rundt Hydros regnskapstall. Det er egentlig ganske utenkelig å lekke hemmelighetsstemplet informasjon. Jeg oppfatter det som veldig lite seriøst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:10   #235
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men seriøst, dette med lekkasjer: Det virker som om alle tar så lett på det - noe man må regne med liksom. Det virker veldig akseptert å bruke lekkasjer til å fremme sin sak, for å gjøre seg interessant, eller pleie "sin" journalist til neste gang man trenger ham.

Der jeg kommer fra så fører sånt til oppsigelser og kanskje til og med fengselsstraff (innsidehandel for eksempel). Bare se op oppstandelsen rundt Hydros regnskapstall. Det er egentlig ganske utenkelig å lekke hemmelighetsstemplet informasjon. Jeg oppfatter det som veldig lite seriøst.

Her syns jeg Polyanna har et usedvanlig godt poeng. Hvis noe er hemmeligstemplet så skal det faktisk ikke lekkes. Og ved å lekke informasjon om rapporten så gjør jo de som lekker det samme som Valla tidligere er kritisert for (lekkasje av informasjon om arbeidstaker). Det blir dessuten noe voldsomt dobbeltmoralistisk ved det hele.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:49   #236
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men seriøst, dette med lekkasjer: Det virker som om alle tar så lett på det - noe man må regne med liksom. Det virker veldig akseptert å bruke lekkasjer til å fremme sin sak, for å gjøre seg interessant, eller pleie "sin" journalist til neste gang man trenger ham.

Nå har jeg bare lest den delen av rapporten som er offentliggjort, men der får i hvert fall begge parter i denne saken smekk på fingrene. Heldigvis. Når det gjaldt det med å gå ut i media, så har begge sider vært like ille.

Jeg synes det er en uting med alle disse lekkasjene, de eneste gangene fagforeningsfolket enten det er LO, YS, Akademikerne eller andre, klarer å holde kjeft er når det er tariffoppgjør og de er i mekling hos Riksmeklingsmannen.
Det er jo aldeles hinsides all fornuft. Tillitsvalgtapparatet er tross alt bygget opp på TILLIT, og det må man pleie!
(Men nå er det vel strengt tatt ikke tillitsvalgte i ordets rette forstand som er problemet i denne saken, bare alle forbundslederne, de PR-kåte jævlene.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:37   #237
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Jeg er enig med Polyanna. det er altfor lett å lekke, tydeligvis. Når DN får tilgang til hele rapporten er det noe galt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:49   #238
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er enig med Polyanna. det er altfor lett å lekke, tydeligvis. Når DN får tilgang til hele rapporten er det noe galt.

Det er helt hull i hodet. Rett og slett!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:22   #239
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er enig med Polyanna. det er altfor lett å lekke, tydeligvis. Når DN får tilgang til hele rapporten er det noe galt.

Det er ikke særlig vanskelig en gang. Journalisten jeg snakket med sa at han hadde sendt en 20-30 sms-er til folk han visste satt i rommet og leste den rykende ferske rapporten, og han fikk opp til flere svar.

Tviler ikke på at begge sider lekker. I denne saken er det nok likevel Yssen som har hatt den desidert best gjennomtenkte og gjennomførte mediestrategien, inkludert nøye planlagte og timete lekkasjer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:14   #240
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Her er rapporten i sin helhet.

http://www.bondelaget.no/bibliotek/r...0Rovdyr__2.doc

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no