Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kidnappingen i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 21:13   #1
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Kidnappingen i Oslo

Sitat:

Kvinnen (37), med polsk og norsk statsborgerskap, som er etterlyst av politiet for å nå ha kidnappet sin fire måneder gamle sønn, hadde fra før av stevnet avgjørelsen inn for Oslo tingrett.

Babyen var plassert hos barnevernet i påvente av en endelig avgjørelse om hvorvidt moren var egnet til å ha den daglige omsorgen. VG Nett kjenner til at Kjellmann ble fratatt babyen etter at hun selv opplyste på sykehuset at hun hadde misbrukt piller ved enkelte anledninger under svangerskapet.

37-åringen visste ikke at hun var gravid før i 21. uke, og misbruket skal ha skjedd på et tidligere tidspunkt i svangerskapet. Alle urinprøver som er avlagt i ettertid har imidlertid vært negative, får VG Nett opplyst fra personer som kjenner bakgrunnshistorien.


Barnemoren vant ikke frem hos Fylkesmannen i Oslo og Akershus, men hadde tatt ut stevning til Oslo tingrett for å få en ny vurdering av avgjørelsen om å frata henne den nyfødte sønnen.

Fredag valgte hun ifølge politiet å ta saken i egne hender, fremfor å vente på rettsrunden. Moren erkjenner at hun har levd et turbulent liv tidligere, men mener dette er et tilbakelagt kapittel og forsto ikke hvordan Fylkesmannen kunne nekte henne barnet.





Om dette er hele historien..
Syner dere det virker som overdrevent hysteri å frata moren sitt nyfødte barn på disse grunnlag?

Om dette stemmer, så har hun jo selv informert om bruk av tabletter før hun viste hun var gravid, og jeg vil nå tro at det ble gjort ut i fra at barnemoren har fullt fokus på barnets helse? Alle tester fra hun fant ut om graviditeten var negative.

Ut i fra disse opplysningene ser ikke jeg grunnlaget til at barnet må være fratatt sin mor. Oppfølging i en slik situasjon hadde vært selvsagt, men fratakelse av barnet synes jeg er horribelt. Hva mener dere?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:15   #2
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Jeg mener at det ikke går an å diskutere denne saken på bakgrunn av denne "artikkelen". Ikke synes jeg det høres sannsynlig ut at det som står der har skjedd heller.

Greit nok å ta en diskusjon på generelt grunnlag om hvorvidt man bør ta barna fra pillemisbrukende mødre, men å diskutere en enkeltsak som man ikke har noen opplysninger om blir litt teit....

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:18   #3
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg mener at det ikke går an å diskutere denne saken på bakgrunn av denne "artikkelen". Ikke synes jeg det høres sannsynlig ut at det som står der har skjedd heller.

Greit nok å ta en diskusjon på generelt grunnlag om hvorvidt man bør ta barna fra pillemisbrukende mødre, men å diskutere en enkeltsak som man ikke har noen opplysninger om blir litt teit....

Det blir da en case dette.
Om det som står her stemmer, synes du det er god/riktig praksis?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:19   #4
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Link?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:19   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Jeg har kjennskap til lovene og prosedyrene som man må bruke dersom man skal gå til et så drastisk skritt som å skille foreldre og barn, og jeg kan så godt som garantere at ikke alle opplysninger kommer frem i sitatet i hovedinnlegget. Slike saker er så godt som alltid helt umulig å diskutere. De er i tillegg med på å undergrave tilliten til barnevernet, noe som er uheldig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:20   #6
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Enig med Olympia. Tro meg, det skal veldig mye til for at fylkesnemda tar omsorgen fra foreldre. Det kreves mer en noen piller under svangerskapet, for å si det slik. Vi har et meget sterkt foreldrevern i Norge.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:20   #7
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Jeg tror ikke det der er hele historien.

Det skal mye til for å ta fra noen omsorgen, særlig om vedtaket har gått gjennom fylkesnemnda.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:22   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Enig med Olympia og Heiko, ja. Jeg tror også det skal veldig mye mer til enn noen piller under svangerskapet, og at dette bare er en liten del av historien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:24   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Det var sikkert fordi hun var polsk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:24   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Jeg er enig med de over. Hun kan snakke hvor mye hun vil med pressen, men barnevernet og fylkesnemnda kan ikke si noe som helst. Min erfaring (fra min mor som jobbet med slike ting) er at det ligger mer bak.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:29   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

I følge TV2-nyhetene er hun fratatt 3 andre barn i tillegg til denne babyen, så hele sannheten er nok ikke komt frem, nei.
Ellers sier jeg som Heiko: det skal veldig mye til for at fylkesnemda tar omsorgen fra foreldre og vi har et meget sterkt foreldrevern i Norge. Av og til for sterkt, etter min mening.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:29   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Jeg er enig med dem over, det må ligge noe mer bak. I tillegg er barnet tydeligvis sykt eller noe og da er det ikke i barnets interesse å stikke av med det, så det er tydelig at hun tar dårlige avgjørelser på barnets vegne nå.

Håper hun tar til vett og kommer frem snarest.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:30   #13
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Men OM det var hele casen.
Hva hadde dere syntes om at kvinnen ble fratatt barnet?


Det er jo hva som står i hovedinnlegget.
Om dette er hele historien..
Syner dere det virker som overdrevent hysteri å frata moren sitt nyfødte barn på disse grunnlag?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:30   #14
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av [B

Lov om barneverntjenester [/b]]§ 4-12. Vedtak om å overta omsorgen for et barn.
Vedtak om å overta omsorgen for et barn kan treffes
a)dersom det er alvorlige mangler ved den daglige omsorg som barnet får, eller alvorlige mangler i forhold til den personlige kontakt og trygghet som det trenger etter sin alder og utvikling, b)dersom foreldrene ikke sørger for at et sykt, funksjonshemmet eller spesielt hjelpetrengende barn får dekket sitt særlige behov for behandling og opplæring, c)dersom barnet blir mishandlet eller utsatt for andre alvorlige overgrep i hjemmet, eller d)dersom det er overveiende sannsynlig at barnets helse eller utvikling kan bli alvorlig skadd fordi foreldrene er ute av stand til å ta tilstrekkelig ansvar for barnet
Et vedtak etter første ledd kan bare treffes når det er nødvendig ut fra den situasjon barnet befinner seg i. Et slikt vedtak kan derfor ikke treffes dersom det kan skapes tilfredsstillende forhold for barnet ved hjelpetiltak etter § 4-4 eller ved tiltak etter § 4-10 eller § 4-11.

Her er det loven sier om hva som skal til for å kunne gå for omsorgsovertakelse.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:32   #15
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg har kjennskap til lovene og prosedyrene som man må bruke dersom man skal gå til et så drastisk skritt som å skille foreldre og barn, og jeg kan så godt som garantere at ikke alle opplysninger kommer frem i sitatet i hovedinnlegget. Slike saker er så godt som alltid helt umulig å diskutere. De er i tillegg med på å undergrave tilliten til barnevernet, noe som er uheldig.

Jupp. Saken har jo også vært oppe i fylkesnemnda og mor fikk ikke medhold, her er det alvorlige ting som ligger bak.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:34   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Men OM det var hele casen.
Hva hadde dere syntes om at kvinnen ble fratatt barnet?


Det er jo hva som står i hovedinnlegget.
Om dette er hele historien..
Syner dere det virker som overdrevent hysteri å frata moren sitt nyfødte barn på disse grunnlag?

Jeg synes det er helt umulig å ta stilling til, siden alle skjønner at dette ikke er hele historien. Jeg er ikke særlig inne i slikt, men for meg fremstår det helt opplagt at ikke alt kommer fram i media i en slik sak, og at det ligger ytterligere faktorer bak.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:34   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Synes du det er rart at det foreløpig er ingen som vil svare på problemstillingen i HI? Så lenge du linker den opp mot denne saken så blir det spekulativt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:34   #18
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Men OM det var hele casen.
Hva hadde dere syntes om at kvinnen ble fratatt barnet?


Det er jo hva som står i hovedinnlegget.
Om dette er hele historien..
Syner dere det virker som overdrevent hysteri å frata moren sitt nyfødte barn på disse grunnlag?

Det går rett og slett ikke an å si noe om det, for det er ikke fakta. Avisen kommer selvsagt ikke med hele historien. De kommer med et meget begrenset del av saken, de har ikke tilgang på alle saksdokumenter og er nok heller ikke interesert i å fortelle den hele og fulle sannheten. Det selger ikke. At foreldre bedriver omsorgsvikt er ikke førstesidestoff så lenge ikke ungene dør av det eller blir alvorlig fysisk skadet.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:34   #19
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Men OM det var hele casen.
Hva hadde dere syntes om at kvinnen ble fratatt barnet?

Er i grunnen det særlig interessant, all den tid det er ekstremt lite sannsynlig?

Jeg jobbet som kontorassistent på et barnevernkontor en gang for lenge siden, og i den perioden jeg var der var det en sak som fikk veldig mye oppmerksomhet i de lokale mediene. Mor og far sto fram i pressen som de uskyldigste ofre for det herskesyke barnevernet. Jeg skal love deg at fra innsiden så virkeligheten veldig annerledes ut, men det var det jo ingen i barnevernet som kunne si noe om...

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 21:38   #20
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Dette kan du gå ut fra ikke stemmer , at barn forsvinner fra inst. frivillig eller at barn også babyer ikke kommer tilbake til riktig tid ved sammvær skjer daglig. At politiet går ut med navn og bilde er ikke vanlig.

Barneværnet vil ikke fjerne et barn på grunnlag av pillemissbruk tidlig i graviditeten eller en broket fortid. Svært mange barn lever i dag sammen med tungt narkomane og psykisk syke foreldre, det er veldig skjeldent man skiller en mor og barn så tidlig. Jeg tror mange ville blitt sjokkert over hvor mye som skal til. Men det skjer selvfølgelig feil begge veier.

Vi vil ikke få noe relevant info om akkurat denne saken gjennom media alle som har kunnet si noe har tung taushetsplikt, jeg synes derfor det blir litt feil å diskutere det prinsipielle i om det er riktig med ommsorgsovertakelse eller ikke i denne saken utfra de opplysningen du fremlegger, du kan være helt sikker på at det ikke er utfyllende.

Det blir ekstra ubehagelig siden det er en sak som pågår.

Bare la meg påpeke det er svært svært skjeldent politiet går ut med denne type etterlysning.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no