Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-09, 10:11   #41
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Noe sånt, ja

Jeg kunne aldri stemt SV. Har ofte heftige diskusjoner med min mor som er en svoren SV tilhenger. Jeg stemmer Venstre.

Det er jo litt som å skyte seg selv i foten å bruke sitt eget kjønn som skjellsord for å vise til at noe er dårlig da.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:13   #42
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Siv Jensen

Jeg er veldig enig med Madam Mim her, hun sier mye fornuftig. Siv Jensen tar opp et tema som mange politikere er redde for å prate om, eller ikke vil prate om. Siv Jensen tar opp temaet, men på en uspiselig måte.
Huff jeg blir kvalm av retorikken hennes..

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:13   #43
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men Siv Jensen er den fremste kandidaten på Kvinne Som Skal Bli Grusomt Rivjern Og Uspiselig I Overgangsalderen TM jeg noengang har sett. Hun kommer til å bli en sånn sur glefsende angstbiter som det vi ser de første tegnene til nå. Og det er jo totalt usjarmerende.

Kommer til å bli? :skingrestemme:

Jeg synes likevel det å gjøre dette til en debatt om kjønn er å dra det langt. Hagen var like uspiselig han, det er politikken som gjør det for meg. Det kan godt være at Ho Siv er flott IRL, men meningene hennes (og hersketeknikkene) er så til de grader på jordet i mine øyne.

Nora H: Hvorfor kunne du aldri stemt SV?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:24   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Hagen appellerte til den jevne FrP velger opp i høyere alder enn Siv vil kunne rett og slett fordi menn ikke falmer slik kvinner gjør i enkeltes øyne. (Ikke mine - jeg synes damer med blått hår og lilla hatt som ler på kafe er helt konge). Så fordi Siv er kvinne som ligger godt an til å miste sjarmen så senkes FrP. Hagen holdt sjarmen lenger.

Alt ut fra mitt meget fordomsfylte bilde av den jevne FrP velger såklart.

  Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:30   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Ja, for jeg er en ordentlig føledame... Sosionomene har gjort mye for å gi SV et tullestempel, dessverre. Men det er faktisk bra at noen bryr seg om unger og oppvekstvilkår, lavtlønte damer og urettferdighet i verden. De sultne barna i Afrika trenger noen talspersoner, de også. Ikke bare de feite norskingene i Torrevija.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:30   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Nja, jeg tror personlighet spiller mer inn enn kjønn jeg da. Jeg er også proppfull av fordommer mot Frp-velgere, men jeg er ikke umiddelbart med på å at oppslutningen er så høy fordi de har en kvinne som formann. Jeg tror rett og slett at den barduse og enkle politikken appellerer til mange som ikke orker å sette seg inn i kompliserte politiske program.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:31   #47
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er jo litt som å skyte seg selv i foten å bruke sitt eget kjønn som skjellsord for å vise til at noe er dårlig da.

Jeg mener det ikke som skjellsord. Kun en observasjon. Veldig mange jenter stemmer SV. Tror ikke jeg kjenner noen menn som stemmer på dem.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:32   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Jeg tror ikke de som stemmer FrP ser på det som noen styrke med kvinnelig leder nei. Det er mer det at de fremdeles tror de stemmer Hagen de fleste. Og at politikken føles oversiktlig. Ihvertfall hvis man ikke forsøker å regne på de tallene de slenger fra seg her og der.

  Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:34   #49
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg mener det ikke som skjellsord. Kun en observasjon. Veldig mange jenter stemmer SV. Tror ikke jeg kjenner noen menn som stemmer på dem.

Jeg kjenner mange menn som stemmer SV. Og når du legger på en slik: etter et utsagn, så virker det jo bittelitt nedlatende.

  Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:34   #50
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nora H: Hvorfor kunne du aldri stemt SV?


Fordi jeg ikke er sosialist, rett og slett. Ideologien deres stemmer ikke overens hos meg. Jeg er mye mer liberal i mine overbevisninger. Ønsker ikke en såpass sterk stat som sosialismen bygger på.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:36   #51
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Smilefjes: Jeg er redd du forenkler situasjonen litt. Det er ønsketenkning å tro at FrP bare drar velgere så lenge Siv er ung og sjarmerende (). Jeg tror at det er politikken; menneskesynet, fremmedfrykten og grådigheten som lokker velgerne. Dessverre.

  Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:38   #52
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg kjenner mange menn som stemmer SV. Og når du legger på en slik: etter et utsagn, så virker det jo bittelitt nedlatende.

Jeg mente det ikke nedlatende, men mer som forventet når det er flest damer på FP. Altså mange SV tilhengere og mange Frp motstandere. Ikke noe negativt, bare veldig typisk.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:40   #53
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Smilefjes: Jeg er redd du forenkler situasjonen litt. Det er ønsketenkning å tro at FrP bare drar velgere så lenge Siv er ung og sjarmerende (). Jeg tror at det er politikken; menneskesynet, fremmedfrykten og grådigheten som lokker velgerne. Dessverre.

Nei.
Nekter å høre på deg.
Jeg trenger virkelig å tro at nå som Siv begynner å glefse rundt seg og ikke er pen mye lenger så er det snart over.
De er opptatt av å ha råtten politikk og menneskesyn som passer best sammen med skjorter i mokkafarger og sånt også - men ikke så mye at de stemmer på ei sur kjerring. Jeg trenger virkelig å tro det. :håper:

  Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:40   #54
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, for jeg er en ordentlig føledame... Sosionomene har gjort mye for å gi SV et tullestempel, dessverre. Men det er faktisk bra at noen bryr seg om unger og oppvekstvilkår, lavtlønte damer og urettferdighet i verden. De sultne barna i Afrika trenger noen talspersoner, de også. Ikke bare de feite norskingene i Torrevija.

Du sliter innimellom med et båssettingsproblem når du diskuterer synes jeg Mim, og det er litt dumt - for du skriver mye klokt. Men så faller det litt sammen når du setter på spissen synes jeg, og er overivrig med å gruppere mennesker. Hadde du skrevet "enkelte sosionomer" eller "sosionomer i SV" så henger jeg mer med. Jeg kjenner ganske mange sosionomer naturlig nok, og vi finner dem hele fargespekteret, Frp også faktisk. Tro det eller ei.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:42   #55
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Smilefjes: Jeg er redd du forenkler situasjonen litt. Det er ønsketenkning å tro at FrP bare drar velgere så lenge Siv er ung og sjarmerende (). Jeg tror at det er politikken; menneskesynet, fremmedfrykten og grådigheten som lokker velgerne. Dessverre.

Det tror jeg også. Jeg tviler på at FrP sanker stemmer på miljøpolitikken sin eller samferdselspolitikken. Jeg tror rett og slett det er innvandringspolitikken som drar det lengste strået. Og så tror jeg noen stemmer FrP i protest mot andre partier som de ikke føler tar nevnte tema på alvor.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:43   #56
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Det tror jeg også. Jeg tviler på at FrP sanker stemmer på miljøpolitikken sin eller samferdselspolitikken. Jeg tror rett og slett det er innvandringspolitikken som drar det lengste strået. Og så tror jeg noen stemmer FrP i protest mot andre partier som de ikke føler tar nevnte tema på alvor.


Nekter å være med på dette.
For da er det ikke håp om bedring.

  Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:45   #57
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Det beste jeg kan se på TV er en debatt mellom Jonas Gahr Støre og Siv Jensen. Første gangen jeg så dem, spurte jeg mannen min om det er greit at jeg er litt forelsket i Jonas, og det var det heldigvis. Hvis ikke FrP mister noen velgere for hver slik debatt, er de enda dummere enn jeg tror.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:47   #58
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, for jeg er en ordentlig føledame... Sosionomene har gjort mye for å gi SV et tullestempel, dessverre.

Jeg er enig med Irma. Denne var sleivete.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:48   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det beste jeg kan se på TV er en debatt mellom Jonas Gahr Støre og Siv Jensen. Første gangen jeg så dem, spurte jeg mannen min om det er greit at jeg er litt forelsket i Jonas, og det var det heldigvis. Hvis ikke FrP mister noen velgere for hver slik debatt, er de enda dummere enn jeg tror.

Jeg så en med Stoltenberg og Hagen en gang.
Det hjalp ikke en damned shit enda Stoltenberg vasket gulvet så fullstendig med Hagen og forsøket hans på politikk at det var omtrent så Hagen begynte å grine. Han var faktisk så god at jeg nesten ble litt glad i Ap.

Men FrP velgerne - neida.

Jonas bør ha muligheten til å ta rotta på Siv. Men jeg tror at de som er opptatt av avgifter på tobakk og sprit så ikke utlendingene skal komme og ta jobbene og damene våres ikke er mottagelige for disse politiske perlene.

  Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:49   #60
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Nekter å være med på dette.
For da er det ikke håp om bedring.

Nja, håp er det alltid.

Kanskje det ikke hadde vært så dumt om FrP fikk makten en bitteliten stund. Så kunne velgerne se konsekvensene av politikken i praksis, og dermed få en aha-opplevelse.

Samtidig; man kan mene hva man vil om FrP, men når de har så stor oppslutning som de har, så bør andre partier ta det innover seg og ikke avfeie det.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no