Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 12:13   #481
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Mye av denne debatten dreier seg om Frps retorikk. I et slikt lys synes jeg det er fordummende å tabloidisere en etisk problemstilling som aktiv dødshjelp er.

Om du les tråden eg har linka til over her vil du i allefall raskt sjå at eg ikkje har eit verken tabloidisert eller lite reflektert syn på aktiv dødshjelp. Kor vidt vi er samde i konklusjonen av kva aktiv dødshjelp er, er ei heilt anna sak.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:22   #482
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg synest du legg for stor normativ vekt på dine eigne meiningar. For meg er verdival, menneskesyn og forhold til liv og død svært viktige punkt i forhold til kva parti eg vil stemme på. At du meiner eg tabloidiserer og fordummar debatten med å vektlegge noko eg meiner er eit kjernepunkt i valkampen er vel strengt tatt verken meir eller mindre konstruktivt enn karakteristikkar du besyldar meg for å bedrive.

Hva mener du med at jeg legger for stor normativ vekt på mine meninger? Jeg har ikke tatt noe endelig standpunkt til aktiv dødshjelp, men jeg synes det er veldig interessant og vanskelig problemstilling. Jeg forsøker verken å bagatellisere dine verdivalg, eller det faktum at de er viktige for ditt valg av parti, men jeg reagerer på at du omtaler aktiv dødshjelp som legalisering av drap. Ludvig Nessa og Børre Knutsen bruker samme retorikk om abort. Jeg synes absolutt ikke det tjener deres sak heller.

  Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:25   #483
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Rasere velferdsstaten, legalisere drap, gjennomføre den rasistiske politikken sin, fortsette å stikke kjeppar i hjula for kvinner og likestilling, fjerne pedagogikk som profesjon gjennom å gje elevar og foreldre personalansvar i skulen, hindre integrering og straffe yrkesaktive gjennom ei superbarnetrygd som skal erstatte barnehagetilskuddet, bruke for mykje oljepengar, fjerne/senke skattar og avgifter på varer som bør vere avgiftsbelagte , fjerne rettane homofile og lesbiske har brukt tiår på å opparbeide seg o.s.v.

Summa summarum står FrP for ein ideologi som bygger på at ein kvar er sin eigen lykkes smed. Det altså din eigen feil om du er mislykka, og det er ikkje staten si oppgåve å redde deg.

Amen til alt dette, og hva som skremmer meg mest er faktisk uttalelser som går på at de kommer til å stemme Frp nærmest i trass fordi "de får jo så mye dritt fra folk."

Jeg er livredd for en Frp-regjering, enkelt og greit. :avhengig av en fungerende velferdsstat:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:28   #484
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Hva mener du med at jeg legger for stor normativ vekt på mine meninger? Jeg har ikke tatt noe endelig standpunkt til aktiv dødshjelp, men jeg synes det er veldig interessant og vanskelig problemstilling. Jeg forsøker verken å bagatellisere dine verdivalg, eller det faktum at de er viktige for ditt valg av parti, men jeg reagerer på at du omtaler aktiv dødshjelp som legalisering av drap. Ludvig Nessa og Børre Knutsen bruker samme retorikk om abort. Jeg synes absolutt ikke det tjener deres sak heller.

Nessa- og Knutsar du debatten?

Eg meiner du legg for mykje vekt på dine eigne meiningar når det gjeld akkurat denne saka fordi fleire av dei andre elementa eg formulerte i det innlegget kan vere gjenstand for like stor definerings- og refleksjonsdebatt som den om kor vidt aktiv dødshjelp kan karakteriserast som drap. At eg skreiv at velferdsstaten vil bli rasert eller den rasistiske politikken gjennomført (noko som også er samandrag/retorisk grep basert på mine eigne refleksjonar) nemner du t.d. ikkje med eit ord. "Normativ vekt" dreg eg inn fordi du får det til å høyres ut som eit allmenngyldig faktum at det er på nettopp dette punktet eg tabloidiserer/spissformulerer/brukar retorisk grep.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 13:08   #485
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Ja, sånn sett kan jeg godt strekke meg til å si at hele det avsnittet var ganske grovt tabloidisert og overforenklet og ikke akkurat konstruktivt i debatten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 13:51   #486
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Nessa- og Knutsar du debatten?

Eg meiner du legg for mykje vekt på dine eigne meiningar når det gjeld akkurat denne saka fordi fleire av dei andre elementa eg formulerte i det innlegget kan vere gjenstand for like stor definerings- og refleksjonsdebatt som den om kor vidt aktiv dødshjelp kan karakteriserast som drap. At eg skreiv at velferdsstaten vil bli rasert eller den rasistiske politikken gjennomført (noko som også er samandrag/retorisk grep basert på mine eigne refleksjonar) nemner du t.d. ikkje med eit ord. "Normativ vekt" dreg eg inn fordi du får det til å høyres ut som eit allmenngyldig faktum at det er på nettopp dette punktet eg tabloidiserer/spissformulerer/brukar retorisk grep.


Hvis jeg hadde reagert på alle tingene du hadde listet opp kunne jeg vært enig i at jeg legger for mye vekt på egne meninger. Her var det kun snakk om ett punkt.

Det er helt greit med spissformuleringer, men jeg synes du bommer med din karakteristikk av aktiv dødshjelp - både i form og innhold. Formmessig fordi jeg er uening med deg i at aktiv dødshjelp er drap, men også innholdsmessig fordi dette er et spørsmål som går mer på det etiske enn det politiske. Jeg ser ikke på det å være tilhenger av aktiv dødshjelp som en typisk Frp-kampsak.

  Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 14:22   #487
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.


Det er helt greit med spissformuleringer, men jeg synes du bommer med din karakteristikk av aktiv dødshjelp - både i form og innhold. Formmessig fordi jeg er uening med deg i at aktiv dødshjelp er drap, men også innholdsmessig fordi dette er et spørsmål som går mer på det etiske enn det politiske. Jeg ser ikke på det å være tilhenger av aktiv dødshjelp som en typisk Frp-kampsak.

Der er vi nok usamde. For meg er det å aktivt avslutte andre sitt liv pr. definisjon drap. Eg ser absolutt både for- og motargument i forhold til aktiv dødshjelp, men uansett korleis ein vrir og vender på det etiske så er det framleis snakk om å ta frå nokon livet.

Og når ein som politisk parti har vedtatt å kjempe for aktiv dødshjelp har ein kryssa ei ekstrem grense der ein opnar for at det fins situasjonar der det er ok å ta frå nokon livet/drepe. Då er det ikkje lenger eit spørsmål om kor vidt det er rett eller gale å ta frå nokon livet, men kva som bør vere ein gyldig grunn til å ta frå nokon livet.

Det er verken uventa eller overraskande at det er FrP som (så vidt eg kjenner til) er det første partiet som programfestar å krysse denne ekstreme grensa, og kombinert med andre sentrale FrP-saker så synest eg det er på sin plass å spissformulere moglege konsekvensar.

Frp er, som tidlegare nemnt, tilhengjarar av strengare straffer. Å ha kryssa grensa for aktiv dødshjelp kan, som skrekkscenario, altså vere første steget i retning dødsstraff i Noreg.

Du meiner det handlar om aktiv dødshjelp som eineståande punkt, eg meiner det handlar om å krysse ei etisk grense ein ikkje anar konsekvensane av å krysse.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 15:21   #488
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Der er vi nok usamde.

Vi er åpenbart grunnleggende uenige, ja, i alle i fall hvordan vi tolker aktiv dødshjelp i et videre perspektiv. Jeg forstår din frykt, men jeg tror ikke den er særlig reell. Politikk er sjelden så logisk som din argumentasjon.

  Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 15:42   #489
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er livredd for en Frp-regjering, enkelt og greit.

Det samme er jeg og jeg håper inderlig at så mange som mulig gjør bruk av sin rett til å stemme.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 15:44   #490
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Vi er åpenbart grunnleggende uenige, ja, i alle i fall hvordan vi tolker aktiv dødshjelp i et videre perspektiv. Jeg forstår din frykt, men jeg tror ikke den er særlig reell. Politikk er sjelden så logisk som din argumentasjon.

Polyanna har laga ein ny tråd om dødshjelp, så vi får vel vere pliktoppfyllande og ta med debatten dit.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 18:16   #491
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Der er vi nok usamde. For meg er det å aktivt avslutte andre sitt liv pr. definisjon drap. Eg ser absolutt både for- og motargument i forhold til aktiv dødshjelp, men uansett korleis ein vrir og vender på det etiske så er det framleis snakk om å ta frå nokon livet.

Du meiner det handlar om aktiv dødshjelp som eineståande punkt, eg meiner det handlar om å krysse ei etisk grense ein ikkje anar konsekvensane av å krysse.

Veldig enig!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 18:16   #492
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Polyanna har laga ein ny tråd om dødshjelp, så vi får vel vere pliktoppfyllande og ta med debatten dit.

:flytter:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:28   #493
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vet det. Og likevel - en 24-siders hat-tråd.

Du får forandre litt på innstillingene dine, og vips: en kun 9-siders tråd.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:51   #494
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Du får forandre litt på innstillingene dine, og vips: en kun 9-siders tråd.

7 sider.

  Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:53   #495
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

7 sider.


Noen bedre?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 23:55   #496
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av 007, her.


Noen bedre?

Prøvd å spikre gelè på veggen? Bare leste det et sted.

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 00:04   #497
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Seks og en kvart side.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no