Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket servise har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-06, 14:42   #101
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har den blå varianten av Pagnossin som vi bruker til hverdags, og et hvitt servise fra Europris som vi bruker til jul.

Vi har med andre ord ikke lagt så mye penger i det.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 16:14   #102
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Til hverdags har vi sort servise fra IKEA.
Til mere pent, så har vi middags- og kaffeservise i Saturn Platina, fra PP

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 16:37   #103
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har også Saturn Platina fra PP til fest og fint.
Til hverdags har vi per dd. en god samling av litt mitt og litt ditt, men vi ønsker oss Jamie Oliver sitt Royal Worchester hverdagsservise;

Og vi har ønsket oss omtrent hver eneste del!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 17:24   #104
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, da hadde ikke jeg heller giddet. Vi bruker glatt vårt "dyre" servise til en hver anledning, samme gjør alle jeg kjenner.

Det der blir for meg en myte på lik linje med at foreldre som kler barna i dyre klær ikke lar barna leke som de vil, fordi foreldrene er redde for å ødelegge klærne. Har aldri vært borte i noen som tenker sånn, men jeg har vært borte i flere som kjøper billige klær til barna og som tror foreldre som kjøper dyrt tenker sånn.

Det samme her. Vi kjører det i oppvaskmaskinen, og bruker det gjerne på en lørdagskveld for Rhett og meg, og alltid når vi har gjester. Skulle det ryke en tallerken, blir vi nok ikke ruinert uansett, det er jo den totale verdien som er stor.

Helt enig i at støvsamlere er dårlig bruk av penger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 17:41   #105
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Min mor er rystet over meg fordi jeg bruker "penserviset" til hverdags. Jeg har Edme fra Wedgwood, helt nydelig og enkelt kremfarget. Jeg har kombinert det med Stratford, også fra Wedwood. Det er dessverre utgått, men jeg rakk å kjøpe kaffekopper og et par fat. Det er helt likt som Edme, men har blader av Eføy.

Jeg har også kaffeservise til 12 som heter Clementines (jada, også fra Wedgwood) - også utgått. Jeg har kaffekanne og fløte og sukkerskål. Så har jeg et kaffeservise til seks som jeg ikke helt vet hva heter, men det har nå noe blomster på. Ja, og så har jeg et brunt kaffeservise til fire. Og selvsagt masse krus.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 18:00   #106
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det samme her. Vi kjører det i oppvaskmaskinen, og bruker det gjerne på en lørdagskveld for Rhett og meg, og alltid når vi har gjester. Skulle det ryke en tallerken, blir vi nok ikke ruinert uansett, det er jo den totale verdien som er stor.

Helt enig i at støvsamlere er dårlig bruk av penger.



Det er ikke så ofte vi har store middagsbesøk, og skulle vi vente til hver gang det skjedde med å bruke finserviset, hadde det nesten aldri blitt brukt.
Det går like greit til en hvilken som helst lørdag!
(Og det går i oppvaskmaskinen, jeg kjøper ikke rådyre ting som ikke tåler det. Enkelt og greit!)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 18:33   #107
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Skal vi se om jeg ikke klarer å få med noen bilder også.

__________________
In vino veritas

Sist redigert av safran : 24-11-13 kl 00:57.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 10:00   #108
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vi har New Wave fra Villeroy og Boch.

Jeg var kjempefornøyd da vi fant det i Danmark for noen år siden. Nå har flere av kompisene hermet.



Dette har vi også. Vi begynte samlingen i bryllupet,
og nå har vi fullt sett av alt til minst 12. Brukes ikke til hverdags, men allikevel ganske ofte. Pastatallerknene brukes aller mest.

Vi var også veldig fornøyde da vi fant det, men ingen av våre venner har hermet.
Jeg ville gjerne ha helhvitt, siden jeg synes det er blir så delikat med deilig, fin mat på slike. Rundt ville blitt litt kjedelig, og da var dette midt i blinken!

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 10:04   #109
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det samme her. Vi kjører det i oppvaskmaskinen, og bruker det gjerne på en lørdagskveld for Rhett og meg, og alltid når vi har gjester. Skulle det ryke en tallerken, blir vi nok ikke ruinert uansett, det er jo den totale verdien som er stor.

Helt enig i at støvsamlere er dårlig bruk av penger.


Samme her.

Vi har til og med brukt det i hagen, og det går alltid i oppvaskmaskinen (bortsett fra de største fatene, men det er pga plassen).

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:28   #110
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi har også Saturn Platina fra PP til fest og fint.
Til hverdags har vi per dd. en god samling av litt mitt og litt ditt, men vi ønsker oss Jamie Oliver sitt Royal Worchester hverdagsservise;

Og vi har ønsket oss omtrent hver eneste del!

Hvor selger de dette? Prøvde å google etter det, men finner det ikke.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:29   #111
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har sett dette på nettet, men det er visstnok ikke lansert i Norge enda. Er ikke helt fornøyd med fargene, syns de er litt "dillete" foreløpig.
Koko fra Arabia/Iittala:


Det så stilig ut. Takk for tipset, jeg får finne ut om det finnes "live" noe sted jeg kan se på det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:37   #112
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hvor selger de dette? Prøvde å google etter det, men finner det ikke.

Skal vi se, Tilbords og Glass Thomsen VET jeg selger Jamie Oliver. Christiania Glasmagasin har det ikke, ikke alle steder ihvertfall.
Jeg går ut fra at alle som fører Royal Worchester selger Jamie Oliver sitt. Han har forøvrig tre forskjellige, Vintage Chic, Simply Blue og White.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 01:15   #113
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi har også Saturn Platina fra PP til fest og fint.

Jeg gjorde et kupp forleden, den lokale butikken skulle slutte å selge denne typen og hadde igjen dype tallerkner/skåler. Og solgte ut til halv pris av halv pris... Jeg fikk 14 fantasiske skåler med platinakant til 75 kr stykket!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:14   #114
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har Royal Porcelaine fra Howard til hverdagsservise. Begynte å samle på det midt på 90-tallet og de sa da på Howard at de kom til å føre dette lenge. Dessverre så sluttet produsenten likevel i Asia å produsere det etter noen få år. Men jeg rakk nå å få til 12.


Jeg har også begynt å samle litt på det røde Origo fra Iittala. Har store skåler og eggeglass og lurer på om jeg skal kjøpe koppene også.


Til pent har jeg et tilnærmet helt komplett middagsservise til 24 i Rosenthal Chippendale. Det går ikke an å få tak i lenger og er antikt. Kjøpte det til røverpris på et dødsbo gjennom jobben. Jeg har utrolig masse deler. 24 middagstallerker, 24 suppe (12 store, 12 små), 24 små tallerker, tekopper, mokkakopper, tekanne, skåler, suppeterriner, en haug med boller med og uten lokk, masse fat i alle størrelser. Helt fantastisk fint å ha. "Eneste" bakdelen er at det er gullkant på, så vaskemaskinen bør jeg holde meg mest mulig unna. Men siden det stort sett er til spesielle anledninger vi bruker det, så går det greit. Skulle gjerne hatt litt mer sølv til å matche dette.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:05   #115
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi samler visst på antarktis. Og Höganes, eller noe...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:16   #116
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

I tillegg til Ku-middagstallerker av Alessi og Grey Pearl av Villeroy & Boch har jeg noe som ligner på dette som LaBanga har, som jeg har arvet etter farmor. Brukes på 17 mai og 1.juledag!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:25   #117
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Har ett wawel som er produsert i Polen. Skal legge inn bilde senere idag. Har ett hvitt med gullkant og mønster. Har til tolv i kaffe og middagsservise. Pluss forskjellige serveringsbrett, to sausenebb, lysestaker og mugge. Sukkerskål og fløtemugge.

Veldig glad i det serviset.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:58   #118
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Har hvit Höganes + endel enkelt og billig hvitt servise fra IKEA til hverdags.

Vet ikke helt hva vi skal skaffe oss etterhvert (når vi neste år bygger på huset blir det mye mer plass!), men Nature fra Wedgewod er et alternativ - ihvertfall til frokost/lunsj: http://www.wedgwood.com/Pattern.aspx?PatternGroup=3595

I tillegg har jeg stor sans for glasserviset Limelight fra Kosta boda: http://www.kostaboda.se/inside/sorti....asp?show=news

Til penservise middag er jo dette fra Wedgewod også pent: http://www.wedgwood.com/Pattern.aspx?PatternGroup=3550

  Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 18:17   #119
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Jeg har en god blanding av serviser. Jeg begynte å samle på Höganäs servise for mange år siden. Det mørkegrønne. Det er helt greit men jeg begynner å bli lei det. Vi har også begynt å samle på Pillivuyt-servise. Det er helt hvitt og enkelt. Vi har foreløpig masse matlangingsskåler og boller og har frokostservise og kopper (Eden). Kommer snart til å begynne å samle på noen middagstallerker også. Liker at det er helt hvitt for da kan jeg kombinere med masse annet. Har blant annet lyst til å ha noen skåler i Origo/Ittala-serien.


Sist redigert av Jenna : 22-11-06 kl 22:36.
Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 20:29   #120
Lille Blå
Titter innom
 
Lille Blå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 24
Lille Blå er litt kulLille Blå er litt kul
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har "fin" servise fra Pillevuyt, hverdagsserviset har gubbens kusine laget til oss. Det er superfint!!

Lille Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no