Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-08, 20:34   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Helga Hjetland sa akkurat på TV2 nyhetskanalen at sykepleierne tas ut i streik nå og lærerne fra mandag.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 20:41   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Er det bare hos meg det henger?

Opprinnelig lagt inn av Fagforbundet - Grønn linje Tariff


Etter 20 timer på overtid er meklingen i kommunal sektor avsluttet med et anbefalt forslag for LO Kommune.I denne informasjonen følger de viktigste hovedpunktene i meklingsmannens skisse til løsning. Mer detaljert informasjon følger mandag.

De viktigste hovedpunktene er som følger:

* Et generelt tillegg på 2,5% til alle i kap 4 med virkning fra 1.mai i år

* Endringer i minstelønn for stillinger i kap 4 på mellom 14 200 og 25 000 for arbeidstakere i stillinger uten krav til utdanning og fagarbeidere

* Arbeidstakere med minimum 20 års ansiennitet skal ikke ha lavere lønn enn 290 000 1.mai 2008.1.mai neste år skal lønna økes til 300 000 kr. Denne økningen gjelder bare for arbeidstakere i stillinger uten krav til utdanning.
Beløpet skal deretter reguleres 1.mai hvert år.

* Hovedtillitsvalgt med hel permisjon skal avlønnes med minmum kr 320 000.
* Det er satt av en pott til lokale forhandlinger mot LO Kommunes ønske,men det er viktig å legge merke til at det er lagt føringer på bruk av potten.Føringene skal være knyttet til likelønn og kompetansehevende tiltak.

* Retten til å lønn for etter-og videreutdanning og vurdert realkompetanse er forsterket i tariffavtalen og tekst til protokollen.
Dette innebærer at det skal gis lønn for tilleggsutdanning av 1 års varighet (ca 20 000) og forholdsmessig for tilleggskompetanse/realkompetanse av kortere varighet.For eksempel kan dette bety ca 10 000 kr for tilleggsutdanning av 1/2 års varighet.
Det blir gitt grundigere informasjon om dette punktet i senere informasjon.

* Med virkning fra 1.mai 2009 gis det ytterligere et generelt tillegg på 3,1%, minimum kr 9 000 i stillinger i kap 4.Minstelønnssatsene heves også.

* Forbedringer i ubekvemstilleggene, blant annet lørdags-og søndagstillegget til minst kr 35,-. Kvelds-og nattillegget er redusert til tre satser - kr 45,-, kr 54,- og kr 56,- pr time. Det "lille tillegget" etter kap 5.4.2 heves til kr 21,- pr time.

* AFP - ordningen i offentlig sektor (stat, kommune og Oslo kommune) skal legges om etter mønster av omleggingen i privat sektor.Organisering og finansiering mm skal utredes og avklares under lønnsoppgjøret 2009.



Æ har mæktige venna.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 20:46   #23
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Helga Hjetland sa akkurat på TV2 nyhetskanalen at sykepleierne tas ut i streik nå og lærerne fra mandag.

Og nå sa nyhetsoppleseren at Unio er uenige med staten. Det stemmer jo ift. at sykehusene eies av staten, og det kan jo faktisk bety at vi som tilhører KS ikke er i streik enda; at det er lærere høyere opp i systemet det gjelder! :håper:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 20:49   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og nå sa nyhetsoppleseren at Unio er uenige med staten. Det stemmer jo ift. at sykehusene eies av staten, og det kan jo faktisk bety at vi som tilhører KS ikke er i streik enda; at det er lærere høyere opp i systemet det gjelder! :håper:

Det kan henge på greip, at det Unio Stat som går ut i streik.

Det var det med journalister som visste hva de snakket om og slikt da ... Hvor mange var det som ikke en gang visste hva/hvem KS er, igjen?

I og med at jeg da ikke skal ut i streik selv, så må jeg jo si at jeg håper det ikke blir noe i kommunesektoren, siden barnehagen til poden er tatt ut. Uansett; Det løser seg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 20:54   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Nå sier de at Unio ikke har akseptert lavtlønnsprofilen, på TV2. Men ikke hvor, så jeg får lide meg gjennom reklamen og se nyhetene kl 21.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:15   #26
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ...

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvor finner jeg en oversikt over dem som er tatt ut?

Vi jobber fremdeles mandag på skolen vår, Nenne. -Hvis det ikke blir en ekstremt kjapp opptrapping.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:19   #27
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Nå hadde utdanningsforbundet klart og oppdatere sine sider og. Spennende å se hvor om, og i så fall hvor rask, opptrappingen blir.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:20   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ...

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Hvis det ikke blir en ekstremt kjapp opptrapping.

Det er 4 dagers varslingsplikt ihht. arbeidstvistloven, så de listene må overleveres på mandag og så er opptrappingen 4 dager senere.
Så det blir ikke noe superkjapp opptrapping, nei.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:25   #29
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er 4 dagers varslingsplikt ihht. arbeidstvistloven, så de listene må overleveres på mandag og så er opptrappingen 4 dager senere.
Så det blir ikke noe superkjapp opptrapping, nei.

Takker. Vi har en nyinnkastet stand in som tillitsvalgt for tiden, og hun var ikke helt sikker på hvordan alt fungerte. (Stakkar, ikke greit å ta over klubben midt i et slikt rabalder.)

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:27   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Vi jobber fremdeles mandag på skolen vår, Nenne. -Hvis det ikke blir en ekstremt kjapp opptrapping.

Takk! Så kjekt å kunne gå til kilden. Har du noe info om barnehagen også eller?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:28   #31
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er 4 dagers varslingsplikt ihht. arbeidstvistloven, så de listene må overleveres på mandag og så er opptrappingen 4 dager senere.
Så det blir ikke noe superkjapp opptrapping, nei.

Jeg er nyinnsatt (påtvunget) plasstillitsvalgtsverv, og takknemlig for all opplæring og forklaring jeg kan få.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:30   #32
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Nenne; Det samme gjelder barnehagen, det er ikke tatt ut hos dere, kun Bergen, Bærum, Tromsø og Karmøy.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:32   #33
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nenne; Det samme gjelder barnehagen, det er ikke tatt ut hos dere, kun Bergen, Bærum, Tromsø og Karmøy.

Takk. Da håper jeg det blir fred og fordragelighet og enighet før det blir noe opptrapping. Jeg kjente at jeg kom i kontakt med min indre tvangsharmoniker nå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:54   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Jeg tror nolo skal streike, så da kan hun passe poden.
Vår barnehage er nemlig en av de som blir stengt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 22:01   #35
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Takk. Da håper jeg det blir fred og fordragelighet og enighet før det blir noe opptrapping. Jeg kjente at jeg kom i kontakt med min indre tvangsharmoniker nå.

Det var streikevarsel på noen kommuneansatte i din kommune, men de har visst kommet til enighet, tror jeg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 22:08   #36
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg tror nolo skal streike, så da kan hun passe poden.
Vår barnehage er nemlig en av de som blir stengt.



Jeg er ikke i streik selv, men lærerne skal streike, så da er det ingenting for meg å gjøre.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 19:54   #37
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Jeg er i streik siden idag kl. 06:00. Synes innmari synd på mine elever som er tatt ut til skriftlig eksamen. Satt inntil 2 om natten og la inn tilbakemeldinger og eksamenstips til dem - og fikk da dårlig samvittighet over å være streikbryter. Vil jo ikke gå inn på skolens læringsplatform mere nå (og har antagelig ikke adgang heller).

Håper at kommunen snart gir seg så jeg kan fortsette å gjøre jobben min.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:42   #38
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Unio varsler opptrapping fra fredag med 4.800 arbeidstakere i kommunene Oppegård, Tønsberg, Trondheim og Stavanger.

http://www.unio.no/kunder/unio/cms.n...257454005F70EC

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:55   #39
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Såvidt jeg vet var tilbudet fra kommunen litt over 3 %. Det vil for min del si at assistentene jeg er satt til å lede får høyere lønn enn meg. Også fordi den yrkespraksisen jeg har fra før jeg utdannet meg til førskolelærer ikke gir uttelling. Litt bittert i og med at jeg har vært yrkesaktiv siden jeg var nitten år, med unntak av kveld/helge kurs for å få fagbrev i butikkfag, og tre år på høyskole for å utdanne meg til førskolelærer. Samme lønnstige har sykepleiere, ergoterapeuter, sosionomer, vernepleiere, barnevernspedagoger osv med 3 års høyskoleutdanning. Det jeg sitter igjen med er flere hundre tusen i studielån, og en følelse av at utdanningen min, for kommunen, er verdt null. Min anbefaling til alle unge er å gå direkte ut i jobb etter ungdomsskolen. Man kaster ikke bort opp til seks syv år med å gå skole, studielån, tapt arbeidsfortjeneste for de årene man går på skole/studerer, og får ergo en høyere pensjon den dagen man går av med pensjon.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:56   #40
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3000 lærere er tatt ut i streik ... LO-kommune er kommet til enighet med KS

Fra Unios sider:

Unio-fikk minst av KS
Tekst: Streik
Unio gikk til streik fordi tilbudet fra KS var for dårlig. Her kan du lese hvor lite Unios medlemmer ble tilbudt i lønnsvekst sammenliknet med andre som jobber i kommunene.
* Rammen i kommuneoppgjøret ble på 6,3 prosent
* Skoleverket får bare 5,4 prosent
* Rammen for andre grupper enn Unio ble 6,9 prosent
* Sykepleiere, førskolelærere, fysioterapeuter, ergoterapeuter og andre utdanningsgrupper vil bare få en lønnsvekst på 3,2 prosent
* Mange av lederne som er organisert i Unio får enda mindre
* Utdanningsgruppene får i sum mindre enn konkurranseutsatt sektor. Dermed fortsetter lønnsforskjellene å øke mellom privat og offentlig sektor

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no