Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-07, 15:15   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Jeg har i mange år allerede styrt unna tannkremer som inneholder Trikosan etter jeg så en dansk dokumentar en gang.

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=177628


http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/4660431.html (her er litt om trikosan)

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:17   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Den bruker jeg ikke. Var redd det var Rembrandt, den er jeg nemlig avhengig av i perioder.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:22   #3
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Her i huset bruker vi bare Zendium - både til barn og voksne. Fikk beskjed av tannlegen min at han ikke anbefaler Colgate eller noen annen tannkrem som skummer mye.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:28   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Colgate Total har vært i søkelyset før, så den kjøper jeg ikke.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:52   #5
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

:rekker opp hånda: Vi bruker Colgate Total, og har brukt den lenge. Ikke kommer vi til å slutte heller, før den evt trekkes fra markedet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:56   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Siden jeg faktisk tar 200 tannlegers OG Mattilsynets uttalelser alvorlig, så bruker jeg selvsagt ikke denne tannkremen mer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 16:39   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Zalo Antibakteriell inneheld vel også triklosan, trur eg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:19   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Her i huset bruker vi bare Zendium - både til barn og voksne. Fikk beskjed av tannlegen min at han ikke anbefaler Colgate eller noen annen tannkrem som skummer mye.

Samme her.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:33   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Jeg har rett og slett gjort det til en vane å sjekke innholdet på evt. tannkremer jeg kjøper. Inneholder de trikoslan så kjøper jeg ikke. *enkel*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:34   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Og jeg gjør som Mandarin. Jeg synes føre-var-prinsippet er kjekt å følge.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:39   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Slenger frem litt mer info jeg

http://www.nrk.no/programmer/tv/schr...katt/1.1852846

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2009

http://www.tenneroghelse.no/default....=34&article=24

http://www.dinside.no/php/art.php?id=363882

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:42   #12
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Dette med Colgate har jeg hørt om før, derfor har vi sluttet å kjøpe det for lenge siden.
Ungene får Zendium. Har kjøpt Zendium til oss voksne også, men jeg er helt avhengig av dette skummet for å føle at jeg får rene tenner.
Så Zendium må jeg venne meg til sakte men sikkert.

Bruker Solidox. Står ingenting om Triklosan.

Fant en tube med Colgate her (feilkjøp av mannen) og den står det ikke Triklosan på.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:43   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Vi bruker også zendium - trodde dette var old news jeg

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:50   #14
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vær obs på denne tannkremen!! (www.vg.no)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi bruker også zendium - trodde dette var old news jeg


Jeg også. Tror seriøst det er 5 år siden jeg begynte med å sjekke innholdet på tannkremer o.l.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no