Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

BMI - moderat overvekt er best

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-16, 12:59   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 17:54   #102
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Studien får nå tilsvar i en ny norsk undersøkelse: http://www.aftenposten.no/100Sport/s...I-744352_1.snd

Jepp, jeg så også den. Viser seg at de ikke hadde hensyntatt at røykere og mange kronisk syke er overrepresenterte blant de tynne. Så om man tar bort de som er tynne fordi de er syke eller røyker, så er det fortsatt sunnere å være normalvektig enn lett overvektig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 20:48   #103
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Mulig jeg dør et par år før tiden da, men jeg tror jeg har det bedre (den lille tiden jeg har igjen) om jeg ikke prøver altfor hardt å streve meg ned til en bmi på 23.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 21:23   #104
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Elle, när ska det bli inne att vara som jag:
blek och feg och sävlig och lat?
Jag har köpt varje nummer Elle sen 96,
men det som fortfarande gäller är
vacker och lycklig
och just nu kjol med särskilda veck.

Annika

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 21:28   #105
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Jeg kjenner at dette gikk inn på meg. Ikke det at jeg tror at det gjør noe fra eller til for min personlige helse, men jeg liker ikke tanken på å skulle bidra til folkehelsas forringelse.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 21:44   #106
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Seriøst, Divine? Du er helt insane far out.

Folk lever jo generelt lenger enn noensinne og jorden er overbefolket så det holder. Jeg velger å bære mine 5 ekstra kilo uten dårlig samvittighet for folkehelsa kjenner jeg. Mer bekymret for bilkjøringen, flyingen og de unyttige kleskjøpene mine, om noe.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 22:31   #107
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Seriøst, Divine? Du er helt insane far out.

Folk lever jo generelt lenger enn noensinne og jorden er overbefolket så det holder. Jeg velger å bære mine 5 ekstra kilo uten dårlig samvittighet for folkehelsa kjenner jeg. Mer bekymret for bilkjøringen, flyingen og de unyttige kleskjøpene mine, om noe.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 22:37   #108
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Divine!

Og:

Dette er jo populasjonstall. Det viktigste at selvsagt man lever på en måte som er helsebringende, med mosjon, mat, grønnsaker, frisk luft etc..

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 22:42   #109
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette er jo populasjonstall. Det viktigste at selvsagt man lever på en måte som er helsebringende, med mosjon, mat, grønnsaker, frisk luft etc..

Det viktigste av alt er at man ikke bruker det livet man har på å jage etter et fjernt ideal. I sånne store populasjonsbaserte studier som viser at det er en noe bedre løsning å være på den ene eller den andre måten så må det nettopp store tall til å se dette, gevinsten er som regel ikke kjempestor for den enkelte. Og da bør det man gjør av innsats enten være lystbetont eller ta mindre tid enn det man faktisk tjener i økt livslengde.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 22:43   #110
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Men jeg ser for meg at jeg "bare har meg selv å takke" om det skulle skje meg noe. "Ligge her på sykehuset og ta opp ei seng når det finnes normalvektige trengende der ute." Eller noe sånt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 22:47   #111
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg ser for meg at jeg "bare har meg selv å takke" om det skulle skje meg noe. "Ligge her på sykehuset og ta opp ei seng når det finnes normalvektige trengende der ute." Eller noe sånt.

Pøsj. Det er disse normalvektige trengende som innlegges med rhabdoymolyse, tryner på seg kompliserte brudd på rulleski og brekker skuldra når de bekker med sykkelen på klikkpedaler.

Og medisinsk statistikk funker ikke sånn. Pakk det vekk om du kan. Røyker ikke, trener litt og spiser rimelig sunt? Bruk resten av energien på ting du liker. Det er også helsebringende.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 09:37   #112
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Pøsj. Det er disse normalvektige trengende som innlegges med rhabdoymolyse, tryner på seg kompliserte brudd på rulleski og brekker skuldra når de bekker med sykkelen på klikkpedaler.

Og medisinsk statistikk funker ikke sånn. Pakk det vekk om du kan. Røyker ikke, trener litt og spiser rimelig sunt? Bruk resten av energien på ting du liker. Det er også helsebringende.

Ja noe sånt. Jeg fikk tinnitus for noen år siden, hadde hørt at trening til musikk som på gammeldagse aerobic timer kan være mulig synder. ØNH legen svarte tørt, "det er ikke værste du kunne ha gjort". Alle har vi noen laster. Vi er særlig heldige da som kan ha høy fart uten besyttelsesutstyr og belaste kroppen vår uten at det får konsekvenser når vi trenger hjelp.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 09:40   #113
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Og jeg som nettopp var klar for å spise meg opp i moderat overvekt og kjøpe ny garderobe for å få et lengre liv og bidra til en bedre folkehelse. Jaja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 09:55   #114
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg ser for meg at jeg "bare har meg selv å takke" om det skulle skje meg noe. "Ligge her på sykehuset og ta opp ei seng når det finnes normalvektige trengende der ute." Eller noe sånt.

Samtidig, min ekstremt spreke og slanke svigerfar fikk hjerteinfarkt i påsken... Man kan ikke tenke sånn. OK, kanskje man har noen kilo for mye, men du er utrolig godt trent.

(Men jeg syntes det var litt kjipt å oppgi vekta mi da kirurgen ringte på onsdag... den har heldigvis bikket under 90 de siste ukene...).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 09:56   #115
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Pøsj. Det er disse normalvektige trengende som innlegges med rhabdoymolyse, tryner på seg kompliserte brudd på rulleski og brekker skuldra når de bekker med sykkelen på klikkpedaler.

Og medisinsk statistikk funker ikke sånn. Pakk det vekk om du kan. Røyker ikke, trener litt og spiser rimelig sunt? Bruk resten av energien på ting du liker. Det er også helsebringende.

Funker for lett overvektige uten klikkpedaler også det... Riktignok hånda og ikke skulderen...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 10:03   #116
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Samtidig, min ekstremt spreke og slanke svigerfar fikk hjerteinfarkt i påsken... Man kan ikke tenke sånn. ...).

Nei, man kan ikke tenke sånn. Kanskje det skyldes noe genetisk, og at han hadde vært død for mange år siden hvis han ikke hadde vært slank og sprek.

Faren min, som har vært alkoholiker i femti år og har røykt 40 sigaretter om dagen enda lenger, har ikke hjerte- eller lungesykdom. Tror likevel ikke jeg satser på at den livsstilen er det som skal sikre meg et langt liv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 10:22   #117
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Jeg følger forresten ikke folkehelsas anbefalinger for fysisk aktivitet, og er faktisk i den kjedelige kategorien "x av 10 nordmenn følger ikke folkehelsas råd om aktivitet!". Retningslinjene er nemlig "min 30 min HVER dag", og selv om jeg stort sett klokken 8-15 timer i uka med trening eller aktivitet, så vil jeg faktisk måtte svare "nei" på spørsmålet om jeg følger retningslinjene, for det er dager jeg IKKE er aktiv. Det er selvsagt bare tøysete å bry seg om sånt, men det IRRITERER meg likevel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 11:23   #118
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg følger forresten ikke folkehelsas anbefalinger for fysisk aktivitet, og er faktisk i den kjedelige kategorien "x av 10 nordmenn følger ikke folkehelsas råd om aktivitet!". Retningslinjene er nemlig "min 30 min HVER dag", og selv om jeg stort sett klokken 8-15 timer i uka med trening eller aktivitet, så vil jeg faktisk måtte svare "nei" på spørsmålet om jeg følger retningslinjene, for det er dager jeg IKKE er aktiv. Det er selvsagt bare tøysete å bry seg om sånt, men det IRRITERER meg likevel.

Ja, det irriterer meg også. For det er ikke lov å "samle opp" timer. På ettårskontrollen etter vektoperasjonen gnålet de ansatte veldig om dette med 30 min trim hver dag. Jeg sa som sant var at jeg trente mer enn dette totalt sett, og hadde løpt halvmaraton uka før, og om det ikke var bra nok. Men det var det ikke, for så lenge jeg ikke gikk tur de dagene jeg ikke trente, så var det ikke bra nok. Hun ved siden av meg som gikk tur en halvtime om dagen fikk altså skryt som bare det, mens jeg med mine x antall timer løping og styrketrening i uka fikk det ikke. /

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 11:26   #119
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Jeg bryr meg egentlig midt i ryggen om sånt. Hvis jeg vet at jeg trener mer enn det totalt, så spiller det ingen rolle for meg akkurat hvordan folkehelsa har formulert seg. BMI-en min er heller ikke noe jeg bekymrer meg for i folkehelsesammenheng.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 11:39   #120
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, det irriterer meg også. For det er ikke lov å "samle opp" timer. På ettårskontrollen etter vektoperasjonen gnålet de ansatte veldig om dette med 30 min trim hver dag. Jeg sa som sant var at jeg trente mer enn dette totalt sett, og hadde løpt halvmaraton uka før, og om det ikke var bra nok. Men det var det ikke, for så lenge jeg ikke gikk tur de dagene jeg ikke trente, så var det ikke bra nok. Hun ved siden av meg som gikk tur en halvtime om dagen fikk altså skryt som bare det, mens jeg med mine x antall timer løping og styrketrening i uka fikk det ikke. /

Ja, det er litt rart at litt gåing om dagen skal være bedre for helsa enn fire skikkelige treningsøkter à en time i løpet av en uke. (Med min sykkelfanatisme får jeg som regel en times "hverdagsmosjon" om dagen uansett, men det kan jo neppe ha noen treningseffekt.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no