Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lisa Isabella - en barnerosablogg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-16, 14:02   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lisa Isabella - en barnerosablogg

Har dere sett denne?

www.lisaisabella.no

Vad tycks? Skjønte du greia umiddelbart? Fikk du en vekker?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 14:07   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lisa Isabella - en barnerosablogg

Min første reaksjon var "kjære, la dette være et markedsføringsstunt og ikke noe ekte".

Ja, jeg skjønte greia, og ja, jeg overvåker hva datteren min surfer på (hun er ti år og forbausende lik "Lisa Isabella" sitt førbilde), og vi snakker en god del om hva som er ekte og hva som er falskt. Men jeg vet også at det er begrenset hvor lenge jeg kan ha denne kontrollen og hvor lenge jeg har noen reell påvirkningskraft.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 14:08   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lisa Isabella - en barnerosablogg

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Min første reaksjon var "kjære, la dette være et markedsføringsstunt og ikke noe ekte".

Ditto.

(Og så tenkte jeg "jøss, så gode tiåringer har blitt på layout, da?")

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 14:09   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lisa Isabella - en barnerosablogg

Jeg skjønte det, men dette er et tema jeg har jobba ganske mye med det siste året. Flere av sosiologielevene mine har gjort undersøkelser der problemstillinga har med blogging å gjøre, og den grundigste av disse undersøkelsene fant klar korrelasjon mellom lesing av bestemte blogger og lav terskel for å gjøre inngrep. Det var ganske skremmende tall bare for elevene på vår skole, så neste år kommer jeg til å hente opp dette temaet igjen. Her må det snakkes om holdninger! Bare at "mine" unger er jo alt ganske store, og har lest rosablogger i flere år.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 14:10   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lisa Isabella - en barnerosablogg

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg skjønte det, men dette er et tema jeg har jobba ganske mye med det siste året. Flere av sosiologielevene mine har gjort undersøkelser der problemstillinga har med blogging å gjøre, og den grundigste av disse undersøkelsene fant klar korrelasjon mellomsom lesing av bestemte blogger og lav terskel for å gjøre inngrep. Det var ganske skremmende tall bare for elevene på vår skole, så neste år kommer jeg til å hente opp dette temaet igjen. Her må det snakkes om holdninger!

Godt å høre at dere har fokus på det!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 14:22   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lisa Isabella - en barnerosablogg

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Godt å høre at dere har fokus på det!

Nå quota du meg før jeg rakk å endre. Jo, men det er jo litt opp til hver enkelt lærer hva man vil legge vekt på. Jeg underviser i fag der det passer å trekke inn holdningsdiskusjoner, men man MÅ jo ikke. Og jeg er redd det kommer for seint når de er 16-17 allerede, så jeg håper ungdomsskolelærere tar tak også. Og at #%%** Sophie Elise kan få inn i hodet at hun faktisk er et forbilde for unge jenter - i dataene mine elever samla inn, ønska alle som leste bloggen hennes silikoninnlegg, og terskelen for å utføre kirurgiske inngrep på bl.a. nese var vesentlig lavere blant disse. Restylane og vippeextentions var også på ønskelista. Til 15-16-åringer. Det er bare trist. (Heldigvis syntes gjengen min det samme, da.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 16:16   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lisa Isabella - en barnerosablogg

Det er kommet mer nå - flere blogginnlegg og en film.

Jeg synes dette er bra. Og jeg skulle ønske at Sophie Elises fredning og opphøyde status som viktig samfunnsaktør, tar slutt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 17:03   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lisa Isabella - en barnerosablogg

Jeg skjønte med en gang at dette måtte være et stunt, mye ut fra layout og måten hun formulerer seg på, men også ut fra at jeg kjenner det igjen fra liknende stunts.

Når det er sagt - jeg syns det er veldig godt at dette blir satt fokus på. Kroppspresset/utseendefokuset for unge mennesker i dag virker helt hinsides all fornuft. Jeg liker heller ikke hvordan unge kvinner a) framstår på diverse rosablogger - og lurer på om mange av disse er "endt opp slik" ut fra b) medias framstilling av unge kvinner, hvor det er et enormt fokus på sex og utseende, framfor hva den unge kvinnen faktisk kan i egenskap av sin utdanning eller sitt talent. Det holder ikke lenger å være dyktig, du må være sexy samtidig.

Jeg var for ei uke siden i møte med to "tilrettelegger-personer" på ungdomsskolen min sønn skal begynne på. Den ene damen kom med et lite hjertesukk: "aldri før har elevene våre vært mer opptatt av å få gode karakterer, eller vært mindre i opposisjon til sine foreldre - de kler seg som foreldrene, de har samme politiske syn som foreldrene... Aldri før har vi hatt større andel elever med psykiske problemer heller..."

Jeg veit da pokker, jeg...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no