Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Coops kaffebøll på Løkka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-15, 10:19   #141
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men folk har da ikke blitt lurt?
Jeg fatter heller ikke Floksa-argumentet. Det ville jeg forstått om man ikke fikk vite hva man kjøpte.

Det blir veldig merkelig med bunadargumenter osv.
Kanskje kan det mer sammenlignes med at folk føler seg lurt når de kjøper en plysjelg med norsk flagg på og oppdager at det står "made in china" med liten skrift.
Ikke noe jeg tenker på som en stor sak, selv om det kan være litt kjipt for dem som trodde de hadde kjøpt en unik norsk plysjelg.

Det handler jo om hva man bryr seg om.
Jeg kjøper ikke kaffe på Coop fordi de faktisk bare har emv kaffe og for meg er det et bortimot ufravikelig prinsipp. Jeg handler ikke EMV. Ferdig snakka. Og jeg hadde blitt dritsur om noen lurte meg til å kjøpe det. Jeg blir sur når de økologiske gulrøttene er merket som norske, men faktisk er israelske. Jeg er riktignok ikke så paranoid som han jeg er gift med, som mener de gjør det med vilje for å lure oss. Jeg tror slikt skjer ved et uhell. Men for meg er det så viktig at hadde jeg fått servert importer halalkjøtt, eller norsk kylling kamuflert som noe annet hadde jeg grått. Fordi det er svært, svært viktig. For meg. Og jeg hadde følt meg lurt og svindlet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 10:25   #142
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det handler jo om hva man bryr seg om.
Jeg kjøper ikke kaffe på Coop fordi de faktisk bare har emv kaffe og for meg er det et bortimot ufravikelig prinsipp. Jeg handler ikke EMV. Ferdig snakka. Og jeg hadde blitt dritsur om noen lurte meg til å kjøpe det. Jeg blir sur når de økologiske gulrøttene er merket som norske, men faktisk er israelske. Jeg er riktignok ikke så paranoid som han jeg er gift med, som mener de gjør det med vilje for å lure oss. Jeg tror slikt skjer ved et uhell. Men for meg er det så viktig at hadde jeg fått servert importer halalkjøtt, eller norsk kylling kamuflert som noe annet hadde jeg grått. Fordi det er svært, svært viktig. For meg. Og jeg hadde følt meg lurt og svindlet.

Nei det handler ikke om hva man bryr seg om slik jeg ser det.
Jeg bryr meg nok minst like mye om EMV som deg.

Eksemplene dine med halalkylling og norsk kylling kamuflert som annet ser jeg ikke relevansen i.
Her har de solgt kaffe slik mange andre gjør absolutt hele tiden. Nemlig å selve kaffe uten at hele livshistorien til kaffen er printet utenpå, men pakket den i fancy innpakning. Den er ikke fremstilt som noe annet enn det det er. Det er folks mentale bilder som er utfordret, ikke noe annet.

Feilmerking er noe HELT annet etter min mening.

Når et hotell serverer spekemat fra gilde som tilsynelatende ser italiensk ut kan jeg saktens bli snurt om jeg plutselig forstår at det faktisk er laget i Trøndelag, men det er ingen som har lurt meg. Om jeg hadde spurt og de hadde benektet at det var trøndersk hadde jeg blitt lurt.


Sist redigert av Guava : 13-10-15 kl 10:31.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 10:28   #143
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Guava, jeg hadde satt pris på om du ikke fortalte meg hva jeg mener det handler om. For meg handler definitivt om hva jeg bryr meg om. At du mener noe annet er din mening, som jeg ikke vil ha presset på meg, gitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 10:30   #144
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Guava, jeg hadde satt pris på om du ikke fortalte meg hva jeg mener det handler om. For meg handler definitivt om hva jeg bryr meg om. At du mener noe annet er din mening, som jeg ikke vil ha presset på meg, gitt.

Det var et tilsvar til Floksa som fortalte HVA det handler om, men jeg skal redigere.


Sist redigert av Guava : 13-10-15 kl 10:34. Årsak: Var nok litt for spydig.. Sorry
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 10:59   #145
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Mev hva har de svart når folk har spurt om opprinnelse på kaffen og hvem som eier kaffebaren?
Det må ha vært løyet, om ikke i markedsføringen så iallfall i forbinnelse med servering av gjester.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:04   #146
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Det er vel ingen som har løyet her? Man har bare ikke fått hele historien. Slik man sjelden får.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:09   #147
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Men kjære vene, hele kampanjen er jo basert på å lure folk. Det er jo selve premisset for stuntet. Selvfølgelig er det å lure noen når man fremstiller seg selv som noe man ikke er, selv om de bare har latt være å fortelle hele sannheten. Det handler ikke bare om smaken og opprinnelsen av kaffen. Det handler om å bli lurt til å reklamere for en av de topp 3 største matvarekjedene i Norge, når man tror man kjøper kaffe fra en liten uavhengig kaffesjappe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:09   #148
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Og en ting til: hvis folk tror de har oversikt over hvem som eier og styrer i de forretningene de handler i; så tror jeg de overvurderer seg selv i stor grad.

Min jobb er blant annet å ha oversikt over slikt, og jeg har ofte ikke peiling. Kjendiser dyttes fremfor seg fordi de "har startet restaurant", når det ikke er tilfelle i det hele tatt fordi de er leid inn for å si nettopp dette, eller de eier 1,5 % av aksjene. Haugevis av kjente merkevarer er franchisebedrifter som drives av hardarbeidende selvstendige næringsdrivende, mens andre tilsynelatende småfirmaer eies av folk som virkelig driver stort i den enkelte business (men synes feks det er ok å sponse en venn som skal starte cafe, eller at det er artig å drive noe smått fra bunnen av uten mye blest).

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:12   #149
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men kjære vene, hele kampanjen er jo basert på å lure folk. Det er jo selve premisset for stuntet. Selvfølgelig er det å lure noen når man fremstiller seg selv som noe man ikke er, selv om de bare har latt være å fortelle hele sannheten. Det handler ikke bare om smaken og opprinnelsen av kaffen. Det handler om å bli lurt til å reklamere for en av de topp 3 største matvarekjedene i Norge, når man tror man kjøper kaffe fra en liten uavhengig kaffesjappe.


Men da får jo folk SPØRRE om å se firmaattest og aksjeeierbok på de stedene de handler, helt seriøst. Og får man ikke det, så får man la være å handle der. Hvis noe er ekstremt vikitg, så må man jo sørge for å sjekke dokumentasjonen på ting, enten det dreier seg om allergener, halal eller at det reelt sett er en småbedrift. (Nå skal det sies at firmaattest og aksjeeierbøker også ofte er tuftet på løgn og fordekte eiere - så man risikerer uansett å gå på en smell).

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:24   #150
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Fine. Nå er det vel tredje gangen denne argumentasjonen har gått i ring, så jeg tror ikke jeg gidder en til. Jeg bare konstaterer at vi definerer lureri forskjellig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:28   #151
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke sant, Candy? Her har de jo fått veldig mange mennesker til å delta og videreformidle en reklame, uten å vite at det er det de gjør. I tillegg mener jeg de misbruker det de sier er "resultatet". Man svarer høflig, men ikke nødvendigvis veldig ærlig når en smilende og grei barista spør om hva du syns om vedkommendes jobb.

Sånn sett var jo den mer realistiske blindtesten fra Dagbladet-snutten jeg linket til mye mer relevant. Og der smakte nesten alle forskjell. Så der kan man jo si at den backfirer, hele kampanjen...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:29   #152
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Mev hva har de svart når folk har spurt om opprinnelse på kaffen og hvem som eier kaffebaren?
Det må ha vært løyet, om ikke i markedsføringen så iallfall i forbinnelse med servering av gjester.

Så langt jeg har sett har ingen løyet her.
De har markedsført kaffen som hemmelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:40   #153
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sånn sett var jo den mer realistiske blindtesten fra Dagbladet-snutten jeg linket til mye mer relevant. Og der smakte nesten alle forskjell. Så der kan man jo si at den backfirer, hele kampanjen...

Men det blir jo også litt rart når den man har fått med seg for å teste dette er Tim Wendelboe? Det ville være relativt overraskende om ikke han hadde en agenda her selv, lizzm.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:41   #154
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Joa.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:43   #155
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Så langt jeg har sett har ingen løyet her.
De har markedsført kaffen som hemmelig.

Nei, det har de ikke. De har ikke sagt at det er hemmelig, de har svart vagt på at de har sitt eget brenneri, samt hengt opp kart som viser hvor kafen kommer fra, med små historier fra de ulike opprinneleslandene. At den het The Secret Coffeeshop er noe helt annet, de har ikke forklart navnet på noe vis, ikke sagt at det er hemmelig hvor kaffen kommer fra eller gjort noe som helst som kunne gi kundene hint om at de egentlig var med på en markedsføringskampanje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 11:53   #156
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Secret coffeeshop sier veldig lite. Det er en yoga-veggis-hippie-sjappe ved siden av meg som heter noe med "the secret.."etellerannet, og jeg ville aldri kommet på at det var noe snuskens i den. Klart, veganer/buddhist/yoga-looken til de som jobber der, samt bokutvalget, gjør også sitt til at man tenker "IKKE COOP; I HVERT FALL!" Hadde det kommet frem at Coop stod bak det, så hadde det vært, eh, MEGET underlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 12:04   #157
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Ja, og det var heller ingenting ved sjappa på Løkka som tilsa at de var eid av Coop. Det var et veldig godt gjennomført stunt, og for meg blir det helt teit å si at det ikke er lureri når de ikke har løyet eksplisitt på direkte spørsmål de har gjort sitt beste for å unngå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 12:12   #158
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg lurer på om folk ville tatt sånn på vei om sjappa ble satt opp på et Amfisenter et sted?
Folk forventer kanskje smalere konsept på Løkka?

Jeg tenker fremdeles at det handler mer om at man bedriver lureri med mentale bilder enn at man pr def lurer. Å "lure" med mentale bilder gjøres omtrent hele tiden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 12:20   #159
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tenker fremdeles at det handler mer om at man bedriver lureri med mentale bilder enn at man pr def lurer. Å "lure" med mentale bilder gjøres omtrent hele tiden.

Poteito, potato. Det er uansett lureri om du gir et falskt bilde verbalt eller mentalt. Mener jeg, og gjentar meg selv i at jeg er hjertens enig med de som mener at dette ikke er greit.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 12:26   #160
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Lureri med mentale bilder er ikke lureri? Du ser ikke det som skurrer i den setningen altså?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no